خبرهای کلی

پابرهنه عاشق! – رویداد برتر

نمی‌توانستم از پاهای برهنه‌اش در فرودگاه، هتل، کتابخانه ملی و خیابان‌های مشهد تهران چشم‌پوشی کنم و حتی وقتی روی صحنه تالار سوره در حوزه هنری سخنرانی می‌کرد! همه را شگفت زده کرد و من را هم.
بعد از دودلی زیاد و احترام به شأن میهمان بالاخره ازش می پرسم چی شده؟!!چرا پابرهنه ای؟

لبخند می زند و با مهربانی و آرامشی وصف ناپذیر مثل بقیه مردم کشور طوطی ها جواب می دهد:
“من سال هاست که پابرهنه هستم. دوست دارم با مادر هستی یعنی طبیعت رابطه نزدیک برقرار کنم و این تنها وسیله ارتباط مستقیم انسان و زمین را حفظ کنم! کفش و هر پوشش دیگری از «پاها» عامل گسست انسان و طبیعت است.
پابرهنه اولین ارتباط من با زمین و خاک است، سپس با تمام نقاط طبیعت و کل هستی.

آقای سوامی سارنگ، شخصیت شناخته شده و فعال صلح جهانی و محیط زیست هندوستان و عباس خامیار

عاشق پابرهنه!

کشیشی هندو که عاشورا و نهضت کربلا را به خوبی می شناسد و همیشه مراسم حسینی را برپا می کند. وی عامل دوم را ابراز احترام و ارادت به حسین بن علی (ع) می داند و آن را وظیفه اخلاقی و وفاداری خود به ابا می داند. عبدالله.
چنین سخنانی بلافاصله مرا به یاد جرج جرداق، شهیر و هفت چالدی انداخت. صدای عدالت انسانی» روزی که در تهران میزبان او بودم، از او پرسیدم که چرا «چلوکباب» غذای مورد علاقه و خوشمزه ایرانی ها را امتحان نمی کنید؟!
جواب داد:
«… حیوانات چه جرمی کردند که برای ما، برای انسان، ذبح و قربانی می شوند؟!»

آره! او آقای سوامی سارنگ، شخصیت و فعال شناخته شده برای صلح جهانی و محیط زیست هند است.
سوامی سرناک یک هندوی مست عاشق علی (ع) و خانواده اش است که به دعوت شاخه هنر برای شرکت در «ششمین همایش بین المللی باران غدیر» به کشورمان سفر کرده است. وی از جماعت برهمین حسینی است که در هند به ارادت و عشق به سیدالشهدا (علیه السلام) معروف است و همه ساله در ایام عاشورا مجالس عزاداری و عزاداری بزرگی برپا می کند.

* رایزن فرهنگی سابق ایران در لبنان

دکمه بازگشت به بالا