اقتصادی

آلمان برای تامین نفت و زغال سنگ به مشکل خورد

با توجه به پایین بودن سطح آب رودخانه راین، دولت آلمان نگران مشکلات احتمالی در زمینه تامین زغال سنگ در پاییز و زمستان نیروگاه ها و همچنین تامین نفت مناطق شرقی این کشور است.

به گزارش رویداد برتر، آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا در تلاش است تا وابستگی خود به انرژی روسیه را کاهش دهد. با این حال، کاهش بی سابقه رودخانه راین در هفته های اخیر، حمل و نقل زغال سنگ و نفت را مختل کرده و به مشکلات انرژی آلمان افزوده است زیرا صنعت این کشور بیشتر به زغال سنگ و نفت روی آورده است.

بر اساس سندی از وزارت اقتصاد آلمان که رویترز مشاهده کرده است: به دلیل کاهش قابل توجه حمل و نقل داخلی، ذخایر زغال سنگ می تواند به سرعت کاهش یابد. پایگاه‌های ذخیره‌سازی اضافی که در جنوب آلمان وجود دارد و در حال آماده‌سازی هستند، احتمالاً فقط در زمستان پر خواهند شد.

با توجه به پایین بودن سطح آب رودخانه راین، میزان زغال سنگ قابل حمل با لنج کاهش یافته است و پیشرفت قابل توجهی پیش بینی نمی شود. از سوی دیگر، سیستم ریلی که با چگالی بار بالا مواجه است، نمی تواند کمک زیادی به شما ارائه کند.

روز چهارشنبه، دولت آلمان قانونی را تصویب کرد که به حمل و نقل انرژی در شبکه های ریلی این کشور اولویت می دهد.

گازپروم روسیه با اشاره به مشکلات فنی، صادرات گاز به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم 1 را به 20 درصد از ظرفیت خط لوله کاهش داد. برلین معتقد است که این اقدام دارای انگیزه های سیاسی است و به عنوان تلافی برای تحریم هایی است که اروپا به دلیل جنگ در اوکراین علیه مسکو اعمال کرد.

در سند وزارت اقتصاد آلمان نیز آمده است که عرضه نفت ممکن است در مناطق شمال شرق با مشکل مواجه شود.

پالایشگاه های شودت و لیونا به دلیل تحریم های نفتی اتحادیه اروپا نفت روسیه را از این خط لوله دریافت نخواهند کرد و این امر در کوتاه مدت منجر به افزایش قیمت ها می شود. بر اساس این سند، هر دو پالایشگاه می توانند با ظرفیت 75 درصد فعالیت کنند.

رویترز گزارش می دهد که شودت سوخت اکثر مناطق آلمان شرقی از جمله فرودگاه برلین را تامین می کند. تلاش برای رساندن سوخت به این مناطق با استفاده از فرآورده های پالایشگاهی از مناطق شرقی ممکن است به دلیل محدودیت های ریلی با مشکل مواجه شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا