خبرهای کلی

اقامه عزای اباعبدالله الحسین در دروازه نجف ایران – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها – مهسا حشمتی: محرم 1401 در دهمین روز فرا رسید، حال و هوای شهر از ساعات اولیه صبح رنگ عزا به خود گرفت. بسیار عزاداران با موسیقی محلی به عزاداری پرداختند، آسمان و زمین احساس غریبی کردند.

هوا بوی قلع و گلاب و خاک می دهد. خادمین هیئت حلبی دود می کنند و روی سر مردم گلاب می پاشند. عزاداران لباس عزاداری خود را با گل آراستند. مضطرب می شود، نام حسین می آید و چشم می افتد، شربت نذری در میان عزاداران پخش می شود، علوم خود را نشان می دهد و هر عابدی که به علم می رسد دست بر جامه عزاداری علم می گذارد و نشان می دهد، این عجیب است و این شهر دارد. غریب تر از هر چیز دیگری شود مردان سر و صورت سفید خود را با گلهای حسینی می پوشانند دیکساب و چنان گریه می کنند که انگار جوانی را از دست داده اند، زنان کمی پشت سر نامحرم می ایستند و آرایشگرها سینه هایشان را می زنند و زینب زینب می گویند.

هیچ کس نیست که غم بر چهره اش نباشد، نزدیک به 14 قرن از واقعه کربلا می گذرد، اما این مردم انگار الان عزیزانشان را از دست داده اند، سنج می کوبند و زنجیر به شانه زدن افتخار می کنند. از عزاداران امروز عاشورا است، روز غم بزرگ، او عالم است و ذره ذره عالم برای حسین عزادار است.

کفن پوشان عزاداران حسینی ارادت خود را به مولای خود نشان می دهند، نوزادان روسری یا علی اصغر به سر می کنند و سربازان در گهواره امامان هستند. جوان مشتاق دور نیست علی اکبروار در هشت سال پاسداری مقدس جنگی ساختگی راه انداختند و در جبهه حق پیروز شدند.

احضار ظهور حضرت مهدی (عج)آخ) و لشکریان که عاشقانه در غم بر سر و سینه پدربزرگ می زنند، بوی بهشت ​​را به مشامش می رسانند، اینجا کرمانشاه اباعبدالله الحسین میزبان زائران و پرورش دهنده مبارزان مبارز در قیام است. حضرت ولیعصر (آخ) پاها در رکاب باشد، آری تمام روز عاشورا و تمام ارض کربلا، اینجا کربلاست.

مراسم ترحیم اباعبدالله الحسین علیه السلام در دروازه نجف ایران

خورشید در آسمان می درخشد و صدای دلنشین نماز ظهر عاشورا عاشقان را به نماز می خواند، نماز ظهر عاشورا به جماعت اقامه می شود، عزاداران در کنار هم می ایستند تا در برابر خالق خود تعظیم کنند، هوا گرم است و ذرات خورشید به هم می رسند تا بر سر نمازگزاران بتابند، ظهر فرود می آیند، عاشورا را در کربلا تصور می کنم، خورشید در آسمان به حسین تعظیم می کند، خورشید در زمین و حسین به خالق تعظیم می کند. واحد او مودب است.

در میان جمعیت، عزاداران زیادی عاشق دختری با چادر مشکی بودند، در غم سفید شدن موهای دختر سه ساله، در غم از دست دادن پدر، و ظلم انسان های غیر انسانی که آوازه اش جاودانه است. در شرم باقی بماند

در روایتی از پیامبر اکرم (ص)پ) ذکر می کنند که باید در مقابل بادهای بهاری ایستاد و از آنها استفاده کرد و در جایی ذکر می کنند که بادهای بهاری ایام منسوب به ائمه اطهار است و چه بهاری پربارتر از بهار حسین است که چنین می کند. دلهای مشتاق و بی تابی برای خدمت و پاسداری از حق . مفهوم اصلی عاشورا زیر بار ظلم نبودن است و این غم ها شور و شعور می آورد. روح آن پیر جمارانی که می گوید «محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشت» همیشه در یادمان جاودان باد.

دکمه بازگشت به بالا