ورزش

بسته سیاست‌های جلوگیری از خروج سرمایه تصویب شد

در جلسه مرکز هماهنگی اقتصادی دولت؛

در جلسه مرکز هماهنگی اقتصادی دولت، بسته تدابیری برای جلوگیری از خروج سرمایه از کشور به تصویب رسید.

به گزارش گروه سیاست های خبرگزاری آنا، ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی سه شنبه شب برگزار شد و گزارش مراجع مالی و بازرگانی از حمایت و توسعه اقتصاد اعلام شد. در این نشست ارائه شد. شاخص های سرمایه گذاری برای جلوگیری از خروج سرمایه از کشور و برای رفع این چالش پیشنهاداتی در قالب بسته ای برای جلوگیری از خروج سرمایه از کشور ارائه شد.

ایجاد ثبات کلان اقتصادی و کنترل تورم و جذابیت سرمایه گذاری در کشور، کنترل کم اظهاری کالاهای صادراتی، مهار بیش از حد اظهاری کالاهای وارداتی در کشور، کنترل و مستلزم انتقال ارقام بزرگ به شبکه بانکی. اخذ مدارک مربوط به این داده ها، اجاره کارت بازرگانی و شرکت های کاغذی، محدودیت خروج شرکت های تبلیغاتی، کنترل جریان کالا، پول و ارز در داخل کشور با سامانه جامع تجارت و نظام های نظارتی، کنترل قاچاق سوخت، ایزوله سازی اشخاص حقیقی. فاکتورها از حساب های تجاری و سازماندهی صرافی های ارز دیجیتال پیشنهاداتی است که در این بسته ارائه شده است که از خروج سرمایه جلوگیری می کند.

در جلسه فرماندهی هماهنگی اقتصادی، با تعیین مهلت اجرایی برای اجرای این مصوبه و همچنین کاهش خروج ارز، مجموعه وظایفی برای هر وزارتخانه و ادارات دولتی بر اساس اجرای این بسته تعیین شد. . نظارت و کنترل ماهانه کشور از طریق مرکز مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معاونت اقتصادی این اداره کل.

در ادامه جلسه بحث تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات مطرح شد و پیشنهاد دادستانی کل کشور پس از بررسی پذیرفته شد و مقرر شد در این باره تصمیم گیری شود. جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا.

انتهای پیام/4164/

دکمه بازگشت به بالا