جامعهخبرهای کلیکسب و کار برتر

بهترین وکیل طلاق در تهران

یکی از مسائل و مشکلات شایع در جامعه کنونی ما، مسئله طلاق است. با وجود این‌که طلاق یک پدیده ناهنجار به شمار می‌رود؛ اما گاهی اوقات زوجین و یا فرزندان، در طول زندگی با مشکلاتی مواجه می‌شوند که ممکن است طلاق مانند مسکن و یک درمان قطعی، راهگشا باشد. کمک گرفتن از وکیل طلاق، افراد را از قرار گرفتن در مسیر نادرست، نجات می‌دهد؛ چراکه وکیل طلاق به مراحل طلاق و انواع آن آشنایی داشته و با تسلطی که بر مراحل دادرسی دارد، نقش موثری در تسریع فرایند طلاق خواهد داشت. با این تفاسیر باید بهترین وکیل طلاق را یافت تا با خیال راحت بتوان پرونده را به او سپرد. در این زمینه باید از وکیلی کمک گرفت که به‌صورت مداوم و سریع، پرونده را پیگیری کرده و به سرانجام برساند. تا انتها این گزارش را بخوانید تا با بهترین وکیل طلاق در تهران آشنا شوید.

ویژگی‌های وکیل طلاق

معمولا روند پرونده‌هایی که از وکیل طلاق کمک نمی‌گیرند، کندتر پیش می‌رود و یا کلا به نتیجه مطلوب نمی‌رسد. بهترین وکیل طلاق، وکیلی است که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • وكيل طلاق بايد با مواد قانوني طلاق، به خصوص مواد 1127 تا 1133 قانون مدني آشنايي داشته و به‌طور كامل بر آن‌ها مسلط باشد تا در روند پرونده بتواند به درستي از اين قوانين استفاده كند.
  • با مراحل طلاق توافقي و طلاق از سمت زوجه و زوج آشنا باشد.
  • به‌صورت مداوم و سريع پيگير پرونده طلاق باشد؛ مخصوصا زماني‌كه طلاق از سمت زوج انجام شده است.
  • بايد از شرايط زوجين اطلاعات كافي داشته به كاهش آسيب‌هاي طلاق كمك كند.
  • در جهت رعايت مصلحت موكل خود، بايد هوشمندی و ذکاوت زيادي به خرج دهد تا حقوق مادي و معنوي او ضايع نشود.

مراحل انجام طلاق توسط وکیل

براي پيگيري پرونده‌هاي مربوط به طلاق، توصيه مي‌شود تا از وكيل طلاق كمك گرفته شود. در اين قسمت از گزارش، به مراحل انجام طلاق توسط وكيل طلاق اشاره خواهد شد:

صدور گواهی مبني بر عدم امکان سازش

زماني‌كه زوجين به‌صورت توافقي مي‌خواهند از هم جدا شوند، بايد حداقل به مدت 5 جلسه به مشاوره روانشناسي بهزيستي مراجعه كنند. در صورت تشخيص مشاور، گواهي عدم سازش و عدم انصراف از طلاق براي زوجين صادر مي‌شود.

دادخواست طلاق توافقی

پس از انجام مشاوره، دادخواست طلاق توافقی ثبت می‌شود. در مرحله اول، باید دادخواست در دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت شود. مدارک لازم که به وکیل طلاق تحویل داده می‌شود، شامل اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی، اصل یا رونوشت عقدنامه، اصل وکالت‌نامه طلاق در صورت وجود و نسخه وکالت‌نامه دادگستری است.

ارجاع به دادگاه خانواده

پس از این‌که پرونده به دادگاه ارجاع داده شد، نیاز به ارائه مدارک اصلی طلاق به دادگاه و دفاع از ادله طلاق است. اصلی‌ترین مدرکی که در طلاق توافقی وجود دارد، برگه مشاوره بهزیستی و یا وکالت طلاق زوج به زوجه در نظر گرفته می‌شود. با توجه به این‌که معمولا حق طلاق با زوج است، در طلاق از سمت زوج، کار نسبتا راحت‌تر بوده و روند پرونده سریع‌تر پیش می‌رود. البته در این زمینه هم سخت‌گیری‌های لازم انجام می‌شود. در طلاق از سمت زوجه، باید یکی از شروط ۱۲گانه قید شده در عقدنامه احراز شده باشد.

اثبات شروط طلاق

يكي از كارهاي دشواري كه توسط وكيل طلاق بايد انجام شود، اثبات یکی از شروط ۱۲گانه است. چنان‌چه دليل طلاق اعتياد مرد باشد، بايد پزشكي قانوني آن را تاييد كند و يا در صورت ضرب و جرح و كتك‌كاري، نامه كلانتري و پزشكي قانوني نياز است تا وكيل بتواند اقدام به طلاق از سمت زوجه كند.

اجرای حکم

پس از اين‌كه وكيل طلاق به اثبات و احراز شرایط طلاق پرداخت، حکم طلاق صادر شده و برای اجرا به دفترخانه طلاق ارجاع داده می‌شود.

منظور از طلاق توافقی چیست؟

به طلاقی که با رضایت زوجین انجام می‌شود و هر دو نفر در این زمینه با هم به توافق رسیده‌اند، طلاق توافقی گفته می‌شود. توافق طرفین، مربوط به مسائلی مثل مهریه، نفقه، حضانت فرزند و استرداد جهیزیه خواهد بود که قانون هم به این توافقات احترام می‌گذارد.

وکیل طلاق توافقی در چه زمینه‌ای به شما کمک می‌کند؟

بهترین وکیل طلاق توافقی، وکیلی است که به شما کمک می‌کند تا در زمینه مسائل مختلفی مانند مهریه (بخشیده شدن و یا پرداخت کردن)، نفقه، حضانت و نفقه فرزندان، اجرت‌المثل، تنصیف دارایی و استرداد جهیزیه، درست‌ترین تصمیم را بگیرید.

مدارک لازم برای طلاق توافقی

طلاق توافقی یک روال اداری و قضائی دارد و برای انجام آن باید مدارکی را به همراه داشته باشید که این مدارک، شامل شناسنامه خانم و آقا، کارت‌ملی خانم و آقا، عقدنامه (در صورتی‌که موجود نباشد، امکان تهیه رونوشت توسط وکلای موسسه ما وجود دارد)، توافق‌نامه طلاق توافقی، گواهی عدم‌ امکان ‌سازش و گواهی عدم بارداری خانم (مدت زمان کوتاهی اعتبار دارد) می‌شود.

مزایای گرفتن وکیل برای طلاق توافقی چیست؟

  •  نیازی به حضور زوجین در مراحل دادرسی دادگاه نیست.
  •  جلسات غربالگری و مشاوره‌های اجباری بهزیستی گذرانده نمی‌شود.
  • بر اساس توافقات زوجین طلاق انجام خواهد شد.
  • از آنجایی ‌که وکیل با شعب دادگاه و رویه‌های آن آشنا است، روند طلاق طولانی نشده و تمام کارها با سرعت انجام خواهد شد.
  • از هرگونه هزینه‌های اضافه جلوگیری می‌شود و تنها هزینه پرداختی، حق‌الوکاله وکیل خواهد بود.

طلاق با داشتن حق طلاق

در شرایط عادی و به‌صورت قانونی، حق طلاق با مرد است؛ اما در شرایطی، مرد می‌تواند این حق را به همسرش بدهد. چنان‌چه مرد بخواهد این کار را انجام دهد، باید هر دو طرف به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند. داشتن وکیل در حالتی که حق طلاق با خانم است، اجباری بوده و در این شرایط خانم از طرف آقا وکالت دارد که برای امور طلاق، وکیل بگیرد.

بهترین وکیل طلاق

با توجه به این‌که تعداد پرونده‌های موجود در زمینه دعاوی خانواده و طلاق زیاد است، بسیاری از وکلا در این زمینه فعالیت می‌کنند؛ بنابراین باید از بین تعداد زیادی از وکلا، بهترین وکیل طلاق را برای کار خود برگزید. می‌توان گفت که بهترین وکیل طلاق، کسی است که شرایط موکل خود را در نظر گرفته و به‌صورت مداوم و در سریع‌ترین زمان ممکن، پرونده موکل خود را پیگیری کند.

دفتر وکالت علی فرجی؛ بهترین وکیل طلاق در تهران

کمک گرفتن از وکیل طلاق که تخصص کافی در زمینه پرونده‌های مربوط به دعاوی و حقوق خانواده دارد، باعث تسریع در فرایند پرونده شده و کار شما راحت‌تر به سرانجام خواهد رسید. در واقع می‌توان گفت که مشورت کردن با وکیل طلاق، قبل از اقدام به درخواست طلاق، امری مهم و حیاتی است.

دفتر وکالت علي فرجي، افتخار همکاری با وکلای خوشنام و باسابقه دادگستری در شاخه‌های مختلف کیفری، حقوقی، خانواده، علامت تجارتی، مالکیت معنوی، ملکی ‌و اختلافات کارگر و کارفرمایی، جرائم مالی از قبیل کلاهبرداری، خیانت در امانت، جعل و استفاده از سند مجعول، سرقت، انتقال مال غیر، معامله به قصد فرار از ادای دین و غیره را دارد. پرونده‌های ارجاعی موکلین با كمك يك تیم مجرب و حرفه‌اي حقوقی بررسي شده و به حل مشكلات آن‌ها پرداخته مي‌شود. براي اين‌كه منطقي‌ترين و معقول‌ترين اقدام حقوقي در هر زمينه‌اي انجام شود، در اين دفتر، ابتدا جلسات مشاوره حقوقي برگزار شده و با حضور وكلا و موكلين، جزئيات موضوعي و حكمي بررسي مي‌شود. از جمله زمینه‌های کاری دیگر این دفتر می‌توان به ابطال علامت تجاری، الزام به تنظیم سند رسمی انتقال، جعل و استفاده از سند مجعول، برات، سفته وچک، خیانت در امانت، رابطه نامشروع، مطالبه نفقه و پرونده‌های کیفر اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا