جامعه

به دنبال راه‌اندازی ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری برای منازل و کسب‌وکار‌ها هستیم

وزیر ارتباطات گفت: پروژه شبکه فیبر نوری یک پروژه راهبردی و ملی است و نباید آن را تنها یک پروژه ارتباطی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست بررسی طرح توسعه شبکه دسترسی ثابت ارتباطی مبتنی بر فیبر، تاکید کرد که این پروژه یک پروژه راهبردی و ملی است. حضور شرکت های توسعه عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در جلسه بررسی طرح توسعه شبکه دسترسی ثابت ارتباطی فیبر نوری با هدف ارائه گزارشی از اقدامات شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباط ثابت (FCP) مشارکت‌کننده در پروژه به‌عنوان پیمانکار بر این موضوع تاکید کرد. مهمانی. پروژه یک پروژه راهبردی و ملی است و نباید آن را یک پروژه ارتباطی دانست.

وی افزود: امروزه ارتباطات جزء لاینفک زندگی مردم شده است، آرزوی وزارت ارتباطات این است که شبکه ای پرسرعت، باکیفیت و ایمن مبتنی بر فیبر نوری را در اختیار مردم عزیز کشورمان قرار دهد یا بر این اساس به ارائه خدمات مختلف با کیفیت بالا می پردازد

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه: طبیعی است که کارهای بزرگ موانعی داشته باشند اما جای ترس از این موانع نیست، گفت: از ابتدا به دنبال معرفی 20 میلیون روتر فیبر نوری برای منازل و مشاغل هستیم. . البته ناممکن می گفتند، شاید احساس می کردند که دولت در این پروژه بزرگ مشارکت نخواهد کرد. اما دیدید که بارها و بارها دولت با جدیت پای کارآمد و موانع بزرگ کنار زده شد.

زارع پور با اشاره به موانع پیشنهادی شرکت‌های توسعه‌دهنده شبکه فیبر گفت: به شما اطمینان می‌دهم که پروژه در سطوح عالی و دولتی مشکلی ندارد، اما در سطوح پایین‌تر طبیعی است که شاهد برخی از این موارد باشیم. عدم همکاری.” با این حال معتقدم دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و اگر خدا بخواهد این موانع برطرف خواهد شد.

وی افزود: ما در وزارت ارتباطات قطعاً در تلاش هستیم تا پیگیری های خود را افزایش دهیم تا موضوع هماهنگی بین نهادی به دستگاه ها، وزارتخانه ها، استانداران و استانداران برود تا همه احساس کنند که هستند. همراه با یک پروژه ملی.”

وی بیان کرد: باید اهمیت این طرح را در سطح مردم پرورش داد و آنها را به استفاده از اینترنت که سرعت آن صد برابر سرعت فعلی شبکه های ارتباطی است تشویق کرد.

در ابتدای جلسه مدیران شرکت‌های خصوصی توسعه‌دهنده شبکه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری از اقدامات، مشکلات و موانع منتهی به ارائه و همچنین انتظارات و درخواست‌های خود برای تسریع در پیشرفت پروژه گزارش دادند.

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عباسی شاهکوه، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز گفت: تقریبا هر دو بار با شرکت های توسعه دهنده شبکه های نوری مواجه هستیم. برای یک هفته. وی تاکید کرد که همواره تلاش می کنیم مشکلات این شرکت ها را برطرف کنیم.

وی افزود: به موازات این جلسات به منظور رفع موانع پیش روی شرکت ها به طور مرتب با سازمان ها و وزارتخانه های مرتبط با پروژه جلساتی برگزار می کنیم و سعی کردیم چارچوب همکاری مشترکی ایجاد کنیم که روند پیشرفت پروژه را تسریع کند.

انتهای پیام/4129/

دکمه بازگشت به بالا