هنر و فرهنگ

طولانی‌ترین جاده‌ها برای سفر – رویداد برتر

بسیاری از مردم عاشق سفرهای جاده ای هستند. در جاده‌های آزاد و بی‌خیال رانندگی کنید و با مجموعه‌ای از موسیقی‌های کلاسیک و مسیری نقشه‌برداری شده به سمت ناشناخته‌ها، بدون توجه به آب و هوا، هر گوشه و کناری را کاوش کنید. به همین دلیل است که می توان سفرهای جاده ای را مترادف با ماجراجویی دانست.

به گزارش رویداد برتر، با نگاهی به معاملات، تجربیات و برنامه های سفر موجود، در زیر طولانی ترین و جاه طلبانه ترین سفرهایی که می توانید به آنها فکر کنید، آورده شده است.

لندن (اروپا) به کیپ تاون (آفریقا)

یک سفر جاده ای کلاسیک در راه است، زیرا بسیاری از ماجراجویان بی باک این سفر طولانی را از لیست سطل خود خارج کرده اند. این درایو یکی از طولانی ترین درایوهای شمال به جنوب در جهان است که سریع ترین زمان آن 13 روز و 8 ساعت و 48 دقیقه است و به عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی برای فورد کورتینا اجرا شد. با این حال، اگر واقعاً می خواهید مناظر باورنکردنی این مسیر را ببینید و از آن لذت ببرید، احتمالاً برای تکمیل این سفر دو قاره ای به یک ماه زمان نیاز دارید.

در این مسیر مسافران می توانند با قطار «یورو استار» از لندن به کاله فرانسه سفر کنند و از مناظر زیبای روستاهای فرانسوی و اسپانیایی لذت ببرند، از تنگه جبل الطارق عبور کرده و به قلب آفریقا برسند. برای کسانی که از صحراهای خشن “صحرا” عبور می کنند، جاده صاف می شود و می توانید یک رانندگی نفس گیر را در پارک های ملی بی شماری تجربه کنید، از جنگل های بارانی کامرون گرفته تا مناظر پر از شیر و فیل پارک ملی اتوشا در نامیبیا. با رسیدن به کیپ تاون، آفریقای جنوبی، سفر با 13207 کیلومتر (8207 مایل) رانندگی در 13 کشور به پایان می رسد.

طولانی ترین مسیرهای سفر

حلقه ساحلی استرالیا

پیمودن مسیر ساحلی در اطراف قاره استرالیا ماجراجویی دیگری است که بسیاری از مردم برنامه ریزی می کنند اما به ندرت انجام می دهند. با توجه به اینکه بیشتر قاره به دلیل آب و هوای بسیار گرم بیابانی خالی از سکنه است، این سفر جاده ای برای کسانی که نقشه و سوخت کافی ندارند می تواند مرگبار باشد. بهترین راه برای انجام این کار در امتداد بزرگراه 1 استرالیا است که تقریباً 15000 کیلومتر طول دارد و اساساً کل ساحل استرالیا را در یک حلقه بزرگ پوشش می دهد. از سیدنی، رانندگان می توانند قبل از رسیدن به جاده اقیانوس بزرگ، ملبورن و در نهایت به سیدنی، ساحل را به بریزبن دنبال کنند، از Cairns، Darwin، Port Hedland، Perth و Adelaide بگذرند.

شما می توانید این مسیر را به راحتی در یک ماه انجام دهید، اما اگر سه ماه فرصت دارید، می توانید با هر توقف منطقه را به خوبی کاوش کنید. به دلیل وسعت استرالیا، مهم است که فصل سفر را در نظر بگیرید. توصیه می کنیم این سفر را در زمستان از شمال و در تابستان از جنوب شروع کنید تا دماهای ملایم تری را تجربه کنید.

طولانی ترین مسیرهای سفر

از اروپا تا اولان باتور

قرن ها پیش مهاجران کوچ نشین به دنبال سرزمین ها و ماجراجویی های جدید در امتداد استپ های آسیای مرکزی بودند و اکنون می توانید مسیر آنها را دنبال کنید و از شرق اروپا به ترکیه سفر کنید و از پل استانبول عبور کنید، اروپا تا آرامیس به آسیا تبدیل می شود و مسیحیان می دهند. راه رسیدن به کلیساها و مساجد به اسلام، مناره ها و حومه وسیع دریاچه وان. در ترکیه دو انتخاب دارید، یکی اینکه از سکونتگاه های باستانی ایران دیدن کنید یا از دریای خزر به روسیه سفر کنید. هر دو مسیر در علفزارهای وسیع ازبکستان و قرقیزستان قبل از اینکه صحرای گبی در افق نمایان شود به هم می رسند.

در سال های اخیر، ماجراجویان این سفر را به چالشی تبدیل کرده اند و نام آن را رالی مغول گذاشته اند. هر سال، شرکت کنندگان برای رالی ثبت نام می کنند، یک ماشین قدیمی می خرند و از اروپا تا مغولستان مسابقه می دهند. چالشی که در رسانه های اجتماعی دنبال می شود، به گونه ای طراحی شده است که تا حد امکان فاجعه بار باشد و فرصت هایی را برای “حماقت خودرو در مقیاس جهانی” و ماجراجویی های غیرمنتظره ایجاد کند. اگر فکر می کنید این چالش برای شما آسان است، برای مسابقات رالی مغول 2022 اقدام کنید و وسیله نقلیه خسته و قدیمی را جستجو کنید!

طولانی ترین مسیرهای سفر

بزرگراه پان امریکن

بزرگراه پان امریکن طولانی ترین بزرگراه جهان است و یک امتداد جاده ای به طول 30000 کیلومتر است که از آلاسکا در آمریکای شمالی شروع و به پایین ترین نقطه آمریکای جنوبی ختم می شود. این سفر طولانی تقریباً کل قاره آمریکا را در بر می گیرد. از شمالی ترین نقطه آلاسکا تا کانادا و ایالات متحده، تا سواحل کلمبیا، پرو و ​​شیلی. تنها منطقه ای که در این سفر باید مکث کرد، Darien Gap است، منطقه ای بدون جاده که از دسترسی ماشین بین پاناما و کلمبیا (و در نتیجه کل آمریکای شمالی و جنوبی) جلوگیری می کند. اگرچه تلاش هایی برای ساخت بزرگراه صورت گرفته است، جنگل های بارانی متراکم و غیرقابل نفوذ، شیوع بیماری های گرمسیری و مهمتر از آن حفاظت از جوامع بومی باقی مانده در جنگل ها، ساخت جاده را غیرممکن کرده است.

تنها گزینه برای پیمودن مسافت تا دارین، صرف نظر از سفر پنج روزه جهنمی با قایق، پرواز است، هنگامی که با خیال راحت در مدلین یا بوگوتا قرار گرفتید، سفر به جنوب می تواند بدون مشکل ادامه یابد. با فرض اینکه قرار بود از خلیج پرودو، آلاسکا به پاناما سیتی و سپس مدلین، کلمبیا به کوئلون، شیلی رانندگی کنیم، در طول مسیر 23662 کیلومتر (14703 مایل) را طی می کردیم. با فرض اینکه 8 ساعت در روز رانندگی کنید، این سفر یک ماه طول می کشد. با این حال، کسانی که این کار را کردند بین 2 ماه تا 2 سال سن داشتند.

طولانی ترین مسیرهای سفر

کمربند ترانس اوراسیا

مسیر نهایی لیست شده ما در واقع هنوز وجود ندارد! این در واقع یک دوره رانندگی خیالی است که تقریباً همان مسیر رالی مغول را دنبال می کند. از لندن تا اولان باتور. با این تفاوت که به محض رسیدن به مغولستان، سفر ادامه می یابد و از شرقی ترین نقطه سیبری بالا می رود و از تنگه برینگ عبور می کند تا به آلاسکا برسید. از آنجا می توان از تمام آمریکا و حتی آمریکای جنوبی عبور کرد، اما این مسیر هنوز امکان پذیر نیست زیرا تنگه برینگ بدون ارتباط باقی مانده است. با این حال، برنامه هایی برای توسعه کمربند ترانس اوراسیا در حال انجام است و ممکن است به زودی پلی که واقعا جهان را به هم متصل می کند ساخته شود. چنین پل ارتباطی می تواند برای تجارت جهانی و همچنین ارتباط شرق و غرب بسیار مهم باشد.

طولانی ترین مسیرهای سفر

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا