اقتصادی

مشخص شدن اطلس مزارع پرورش ماهی الیگودرز/ کاهش خسارات با تقویت زیرساخت‌ها

رویداد برتر/لرستان نماینده مردم الیگودرز در شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت های مناسب برای مزارع پرورش ماهی یکی از خواسته های ما و فعالان منطقه است، گفت: تصمیم گرفتند اطلس مزارع پرورش ماهی ایجاد کنند. شهر در منطقه جغرافیایی

محمد خدابخشی در حاشیه بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از مزارع آسیب دیده الیگودر با بیان اینکه بیشتر مزارع پرورش ماهی این شهرستان در نقاط مختلف آسیب دیدند، گفت: به منظور بررسی جدی خسارت، فعالان منطقه، معاون وزیر جهاد و رهبری از سازمان شیلات کشور برای سفر به الیگودرز دعوت کردیم.

وی افزود: طی بحث های انجام شده مقرر شد از طریق مرکز مدیریت بحران اعتبار آبزی پرورانی که متحمل خسارت شده اند در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم الیگودرز در شورای اسلامی گفت: جنبه دیگر این است که باید خسارت از طریق مرکز بحران برآورد و به دولت ارائه شود چرا که در قانون بودجه هر سال مبلغی برای مقابله با بحران اختصاص داده شده است.

خدابخشی با اشاره به اینکه الیگودرز قطب تولید ماهی سردابی است، بیان کرد: یکی از خواسته های ما این است که اداره شیلات مکان مشخصی داشته باشد و در این راستا تصمیم گرفته شده تا ساختمانی برای اداره شیلات اختصاص یابد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مطالبات، واگذاری خودرو به اداره شیلات با توجه به صعب العبور بودن منطقه است.

نماینده مردم الیگودرز در شورای اسلامی، ایجاد زیرساخت های مناسب برای مزارع پرورش ماهی این شهرستان را از مواردی عنوان کرد و گفت: مقرر شد اطلس مزارع پرورش ماهی الیگودرز انجام شود. بر اساس منطقه جغرافیایی تعریف شود.

خدابخشی افزود: همچنین مقرر شد در آن دسته از مزارع پرورش ماهی که زیرساخت ها کافی نیست، سازمان شیلات از وام سرمایه گذاری سرمایه ای برای ایجاد زیرساخت ها استفاده کند.

وی گفت: تقویت زیرساخت های صیادی از جمله تامین برق به تولید و کاهش خسارت کمک می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا