خبرهای کلی

منتظر معجـزه نباشید – رویداد برتر

آیا می دانستید در کل تاریخ این باشگاه، از بین ده ها بازیکن خارجی که قرمزها به خدمت گرفته اند، تنها چهار نفر موفق به گلزنی دو رقمی شده اند؟

به گزارش رویداد برتر دنیای اقتصاد وی نوشت: اگر شما هم مثل ما از جنگ ها و کشمکش های فراوان برای جذب مهاجمان خارجی در پرسپولیس خسته شده اید، یک واقعیت آماری را با هم مرور می کنیم. بازیکنانی که قرمزها به خدمت گرفته اند آیا توانسته اند دو رقمی به ثمر برسند آمار تکان دهنده ای است اما واقعیت دارد بهترین گلزن خارجی تاریخ پرسپولیس آلن ویتل است که در این تیم در جام تخت جمشید حضور داشت و در مجموع 16 گل به ثمر رساند. دومین گلزن برتر تاریخ قرمزها گادوین منسه با 14 گل است و ابراهیم توره با 13 گل در رده های بعدی قرار دارد.چهارمین و آخرین بازیکنی که بیش از 10 گل برای پرسپولیس به ثمر رساند ایمون زاید بود و جالب اینکه 9 گل از 12 گل زاید بود. به صورت سه تایی آمد استقلال، راه آهن و امارات در مقابل شبابش همین.

این تمام ماجرای مهاجمان خارجی پرسپولیس است. بنابراین اگر فکر می کنید که بازیکنی که به زودی قرمزها خواهد آمد، قرار است هر فصل 20 گل برای این تیم به ثمر برساند، احتمالاً در اشتباه هستید. البته امیدواریم این اتفاق بیفتد و پرسپولیس این بار بهتر انتخاب شود اما تجربه تاریخی و آنچه روی کاغذ می بینیم نشان می دهد که نباید انتظار معجزه داشت. آخرین مهاجمان خارجی که به پرسپولیس پیوستند، بازیکنانی چون استوکس، اوساگونا و جونیور براندائو بودند که با هم تنها یک گل برای این تیم به ثمر رساندند. مهم ترین گزینه تابستانی باشگاه، کاسیانوی برزیلی بود که آمار دفاعی نداشت و پس از این همه آشفتگی در نهایت به الفیصلی در دسته دوم عربستان پیوست. حالا بیش از هرکسی نام لوکادیا مهاجم هلندی بر سر زبان هاست که البته آمار و رکوردهای بهتری نسبت به بقیه دارد اما بعید است اگر بیاید عصای جادویی بیاورد.

این مقاله به باشگاه پرسپولیس برای تاخیر در جذب مهاجم خارجی توصیه نمی کند. هرگز. بگیر، خوب بگیر، اما همه چیز را به این سوگ تازه وارد نسبت نده. خلاصه حضور 50 ساله متجاوزان خارجی در تخت جمشید همان حقیقت ناامید کننده ای بود که خواندید. این در حالی است که جوانی مثل مهدی عبدی از خیلی از خارجی ها با کمترین رقم قراردادی بیشتر گل زده است. حتی فصل گذشته که خیلی کمتر بازی می کرد، به اندازه گادوین موشه گل زد. هر دو 7 گل زدند اما یحیی گل محمدی خیلی با عبدی مهربان نیست و عدم جذب مشکل دارد! حالا او داستانی متفاوت از طارمی و علیپور دارد که آمارهای عجیبی را پشت سر گذاشتند. با کمال احترام آرزو می کنم علاوه بر این همه جنجال و عصبانیت برای جذب مهاجم خارجی، پرسپولیسی ها هم به استعداد خودشان با نیم چشم نگاه کنند. از جایی که طارمی، علیپور و عبدی آمده اند، هنوز مهاجمی را می توان یافت که به اندازه 10 مهاجم دلاری خارجی گل بزند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا