ورزش

نقدی بر صحبت‌های ساپینتو؛ توجیه تساوی یا کنایه به مجیدی

کمتر کسی فکر می کرد ساپینتو پس از تساوی تیمش مقابل نفت مسجد سلیمان، فرهاد مجیدی را مسخره کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، سرمربی پرتغالی استقلال در مطبوعات صراحتا از تساوی بدون گل تیمش مقابل نفت مسجد سلیمان که در واقع تکرار همان نتیجه آخرین بازی فصل قبل بود، اظهار داشت. همایشی که استقلال پارسال فوتبال بازی نمی کرد و روی دفاع کار می کرد اما امسال کاملا تهاجمی به نظر می رسد.

این گونه مصاحبه ها بیش از همه نشان می دهد که او مردی است که دوست دارد مبارزه و چالش کند و به این موضوع اهمیتی نمی دهد. هواداران فرهاد مجیدی البته از صحبت های ساپینتو ناراحت هستند اما گفتن چنین جملاتی طبیعتاً توقعات استقلالی ها را بالا می برد و آنها انتظار دارند تیمشان در هنگام حمله موفق باشد. ساپینتو تا پایان کوارتر هفت امتیاز داشت و ما باید حداقل دو هفته دیگر منتظر بمانیم تا عملکرد او را بهتر ببینیم، اما مصاحبه هایی از این دست مطمئنا کار را برای او سخت می کند.

مسلما فرهاد مجیدی بعد از 9 سال توانست از هر نظر استقلال را قهرمان کند، البته بسیاری از کارشناسان و کارشناسان می گویند استقلال مجیدی خوب بازی نمی کند و برای مردم خوب نیست، اما برای فرهاد تنها است. مهم قهرمان شدن استقلال بود، او این سوال را بارها تکرار کرد و در مصاحبه هایش تاکید کرد که در درجه اول به فکر گل نزدن و نباختن بوده است. این در حالی است که ساپینتو امسال در بازی رفت مقابل سپاهان شکست خورد و باید دید در دیدارهای مهم بعدی به ویژه دربی تهران در هفته دوازدهم چه عملکردی خواهند داشت.

البته توقع هواداران فوتبال از مربیان خارجی مانند ساپینتو، مورایس و بردیف بیشتر از مربیان ایرانی است. سختی کار ساپینتو این است که فصل گذشته فرهاد مجیدی بدون شکست استقلال را برد و توانست طلسم 9 ساله را بشکند. البته اگر سرمربی پرتغالی استقلال بتواند آن قهرمانی را تکرار کند، محبوبیت فوق العاده ای در بین هواداران این تیم خواهد داشت، اما در غیر این صورت، باید با همان جملاتی که پس از بازی مقابل نفت مسجد سلیمان انجام داد، پاسخ دهد چرا که تجربه برای هواداران متعصب استقلال کارساز بود و برای پرسپولیس قهرمانی و البته موفقیت در دربی از هر چیزی (حتی فوتبال زیبا) مهمتر است.

انتهای پیام/4048/

دکمه بازگشت به بالا