اقتصادی

ورود پژو ۲۰۶ و پژو پارس به بورس کالا، پیشنهاد ایران‌خودروست/ چیزی هنوز قطعی نیست

سخنگوی وزارت امنیت در ادامه بحث‌ها در خصوص معرفی دو محصول ایران خودرو (پژو 206 و پژو پارس) در بورس کالا، تاکید کرد که موضوع تحویل این دو محصول گام بعدی پیشنهادی ایران است. گروه صنعتی خودرو و وزارت حراست هنوز به توافق نرسیده است، همچنین تمدید مهلت شناسایی و پذیرش کد رهگیری در حوزه قطعات و لوازم یدکی خودرو را مشخص کرد.

برخی سایت ها و شبکه های اجتماعی از عرضه دو محصول گروه صنعتی ایران خودرو (پژو 206 تیپ 2 و پژو پارس) خبر دادند که گویی قطعی شده است. امید قالیباف در این خصوص در گفت وگو با رویداد برتر تصریح کرد: گروه صنعتی ایران خودرو پیشنهاد کرد دو محصول پژو 206 تیپ 2 و پژو پارس به عنوان گام بعدی در بورس کالا عرضه شود. این موضوع قابل بررسی و تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد. بنابراین این موضوع در حال حاضر تنها پیشنهاد گروه صنعتی خودرو ایران است.

مهلت شناسایی قطعات یدکی به پایان رسیده است. اما قطعات غیر اصل باید تا 15 اکتبر و 15 دسامبر از چرخه توزیع خارج شوند

گفتنی است روز گذشته (سه شنبه) با توجه به بررسی اجرای صحیح طرح وزارت حراست برای قطعات خودرو، محمدمهدی برادران از ایساک – معاونت صنایع عمومی وزارت حراست (فروش قطعات و پس از فروش قطعات) شرکت خدماتی ایران خودرو)، از کدهای شناسایی اصالت قطعات بازدید و بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن جلب توجه به اینکه از اواسط مردادماه 55 گروه قطعه باید با کد رهگیری توزیع شود و تولیدکنندگان محصولات خود را با کد رهگیری تولید و توزیع کنند، گفت: برای قطعات در مارکت آنها بدون کد در دسترس هستند، فرصت برای دریافت کد رهگیری در این رابطه گفتنی است تا قبل از 24 مرداد ماه امکان شناسایی کالا و دریافت کد رهگیری قطع شده بود، بنابراین تحویل قطعات بدون شناسه و کد رهگیری از آن تاریخ ممنوع شد. به این ترتیب وزارت حراست موضوع تمدید مجدد امکان دریافت کد شنود را پیگیری کرد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص با بیان اینکه برای کد لیبل تمدید نشده است، اظهار کرد: در خصوص قطعات خودرو تا 24 مردادماه برای دریافت شناسه کالا زمان وجود داشت. ولی در خصوص قطعاتی که در زنجیره توزیع و اصناف وجود دارد و منشأ آن مشخص نیست، تا 24 مهرماه به اصناف فرصت داده شد تا نسبت به درخواست و اخذ هویت اقدام کنند. علاوه بر این، آنها فقط می توانند قطعه را به مصرف کننده نهایی تحویل دهند.

وی افزود: پس از 24 آنلاین دیگر برای قطعات با مبدا مشخص شماره شناسایی صادر نمی شود، کد رهگیری این قطعات فقط تا 24 آذر ماه اعتبار دارد. بنابراین برای قطعات تولید داخل و واردات قانونی تا 24 مرداد مهلت داشتند و باید آن موقع اقدام می کردند و گواهینامه نیز صادر شد. اما در مورد قطعات یدکی با منشأ نامشخص رها شده در کف بازار و مغازه ها، برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعات، شناسنامه مورد نیاز تا 15 آنلاین صادر می شود و دیگر پس از آن انجام نمی شود. در حال حاضر، و از 15 دسامبر این کالاها نمی توانند در چرخه توزیع قرار گیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا