خبرهای کلیکسب و کار برتر

نکات مهم برای خرید فرش ماشینی

یکی از اصلی ترین المان ها در هر مکانی به خصوص خانه ها فرش است. که فرش علاوه بر این که برای پوشش کف خانه استفاده می شود؛ جز دکوراسیون و زیبایی خانه نیز به حساب می آید و جز موارد بسیار پر اهمیت می باشد. امروزه فرش در جنس و مدل های مختلف طراحی شده است که هر کدام دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشد و افراد دوست دارند جنس باکیفیت بخرند تا علاوه بر طول عمر زیاد باعث زیبایی خانه شان شود. در این مطلب به نکات مهم برای خرید فرش ماشینی می پردازیم تا شما بتوانید بهترین فرش را انتخاب و خرید نمایید. قالیشویی تهران جم با شماست تا در انتخاب و شستشوی یک فرش ماشینی و یا دستباف شما عزیزان راه یاری کند.

قالیشویی و شستشوی فرش

یکی از مهم ترین اقدامات بعد از مشاهده لکه و کثیفی انواع فرش ماشینی و یا دستباف سپردن فرش به یک قالیشویی معتبر در تهران می باشد. که امروز اعتماد کردن به قالیشویی ها چه از نظر کیفیت و قیمت مهم ترین رکن انتخاب یک قالیشویی نیز می باشد.

شما نیز می توانید با سپردن فرش خود به قالیشویی نارمک دیگر هیچ دغدغه ای برای افت کیفیت و آسیب دیدن به بافت فرش تان نداشته باشید.

خدمات قالیشویی نارمک از جمله:

  • رفو و ترمیم فرش دستباف
  • شستشوی مبل
  • شستشوی فرش
  • سم پاشی
  • و خدمات نظافتی نیز می باشد

بررسی انواع فرش ماشینی

شما اگر خواسته باشید در هنگام خرید فرش ماشینی بهترین انتخاب را داشته باشید؛ باید ابتدا با انواع آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید در بین آنها انتخاب کنید. در ادامه با انواع فرش ماشینی آشنا می شویم.

فرش اکریلیک

این نوع فرش ماشینی نسبت به نوع های دیگر از طرفداران بیشتری برخوردار است و جز فرش های پر فروش به حساب می آید. الیافی که در تولید این فرش استفاده می شود؛ شبیه به پشم می باشد و به همین خاطر این مدل فرش ها بسیار نرم و از لطافت بالا برخوردار است. فرش ماشینی اکریلیک نسبت به مدل های دیگر فرش ماشینی دارای دوام بیشتری است و طول عمر این نوع فرش زیاد می باشد و یکی از دلایل پرفروش بودن این مدل همین طول عمر آن می باشد.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل فرش ها اگر آلودگی یا لکه روغنی روی آن بیفتد به راحتی نمی توان آن  را شست ولی اگر آن لکه یا آلودگی داخل آب حل شود به راحتی می توان روی این مدل فرش ماشینی پاک کرد. نکته دیگری که باید بدانید این است که این فرش به خاطر ویژگی ها و طول عمر بالایی که دارد نسبت به مدل های دیگر فرش ماشینی گرانتر می باشد.

فرش پلی استر

نوع دیگر فرش ماشینی فرش های پلی استر می باشد و این نوع فرش های ماشینی دارای درخشندگی و زیبایی هستند. به خاطر درخشندگی و زیبایی که دارد؛ نام دیگر این نوع فرش ها ابریشم مصنوعی گذاشته شده است. این نوع فرش ماشینی نسبت به نوع های دیگر فرش ماشینی از قیمت کمتری برخوردار است.

فرش های پلی استر رنگ پذیری بهتری دارند و همچنین پرز کمتری می گیرند. از بدی های این نوع فرش این است که بسیار آسیب پذیر می باشد و طول عمر آنها کم می باشد. بهتر است اگر قصد خرید این نوع فرش ماشینی دارید؛ از مکان هایی که رفت آمد در آنها کم می باشد مثل پذیرایی استفاده کنید. این باعث می شود که فرش شما کمتر آسیب ببینید و محلی که از آن استفاده کردین از زیبایی بالایی برخورداری شود.

جنس این نوع فرش ها از الیاف مصنوعی می باشد و قیمت آنها بسیار کم است.اگر خواسته باشیم به ویژگی های این فرش اشاره کنیم می توانیم بگوییم جذب پایین رطوبت جز یکی از مهمترین ویژگی های این فرش است. این نوع فرش بسیار کم آسیب می بیند و طول عمر آن بالا می باشد. از معایب این فرش این است که لطافتی که دارد را بسیار زود از دست می دهد و همچنین اگر روی آن لکه روغنی ریخته شود به راحتی تمیز نمی شود.

نکته های مهم برای خرید فرش ماشینی

حالا که با انواع مختلف فرش ماشینی آشنا شدیم به نکات مهمی که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید می پردازیم تا شما بتوانید در هنگام خرید بهترین انتخاب خود را انجام دهید.

نکته اول: بررسی الیاف فرش ماشینی

همانطور که گفته شد امروزه یکی از بهترین الیافی که در ساخت فرش ماشینی استفاده می شود اکریلیک می باشد. این الیاف مقاومت بسیار بالایی در برابر گرما، گردو غبار و… دارد. اما شما چطور می توانید تشخیص دهید که آن فرش از الیاف اکریلیک است یا نه؟ معمولا این فرش ها بوی مواد نفتی نمی دهند و همچنین نسبت به فرش های دیگر ماشینی نرم تر می باشند. شما از این طریق می توانید تا حدودی از اکریلیک بودن فرش مطمئن شوید. البته باید بدانید که فرش ها اکریلیک توانایی تحمل اتو یا قابلمه داغ به مدت 5 دقیقه دارند ولی نمی توانید این روش را قبل از خرید فرش امتحان کنید.

نکته دوم: بررسی شانه و تراکم فرش

امروزه تنوع فرش ها موجود در بازار بسیار زیاد می باشد. فرش های ماشینی موجود در بازار 500، 700، 1000 و 1200 شانه هستند که با تراکم های 1000، 1200، 1400، 1700، 2000، 2550، 2700، 3000 و 36000 ارائه می شوند. اگر شما فردی هستید که به زیبایی و نقش و نگار فرش بسیار اهمیت می دهید باید فرشی را انتخاب کنید که دارای شانه و تراکم بالا است. اگر می خواهید فرش شما با دوام و با طول عمر بسیار بالا باشد بهتر است که فرش ماشینی 700 شانه و با تراکم پایین خریداری کنید. البته باید بدانید که فرش های 700 و 500 شانه نرم تر از فرش های 1000 و 1200 شانه می باشد و همچنین وزن آنها نیز کمتر است.

نکته سوم: توجه به مکانی که از فرش استفاده می کنید

شما باید قبل از خرید فرش ماشینی توجه به نحوه و همچنین مکانی که می خواهید از آن استفاده کنید داشته باشید.به عنوان مثال اگر محلی که می خواهید از فرش استفاده کنید رفت و آمد بسیار زیاد است باید از فرشی استفاده کنید که پاخور آن بسیار بالا باشد و همچنین اگر قرار است از فرش استفاده طولانی مدت داشته باشید باید فرشی خریداری کنید که در برابر گردوغبار دوام بسیار زیاد داشته باشد. اگر می خواهید فرش را برای مکان های کم رفت و آمد مثل اتاق خواب استفاده کنید بهتر است فرشی خریداری کنید که لطیف تر و همچنین دارای رنگ روشن تری باشد. این انتخاب باعث می شود که آن محل دلنشین تر و زیبا تر شود.

نکته چهارم: توجه به سبک زندگی تان

نکته دیگری که باید قبل از خرید فرش ماشینی به آن توجه داشته باشید این است که به سبک زندگی خودتان توجه کنید. به عنوان مثال اگر شما در خانه کودک دارید یا حیوانات خانگی دارید؛ سعی کنید فرشی را خریداری کنید که دارای طرح و نقشه شلوغ و تیره هستند. انتخاب این نوع طرح ها باعث می شود که اگر فرش شما کثیف شد؛ کمتر معلوم باشد. اگر خانواده ای کم جمعیت هستید و زیادی فرش شما کثیف نمی شود می توانید از فرش هایی که دارای نقش و طرح کمتر و همچنین رنگ روشن تر هستند استفاده کنید.

نکته پنجم: توجه به خانه

اگر خانه ای که در آن زندگی می کنید کوچک است و می خواهید بزرگتر جلوه دهد سعی کنید از فرشی استفاده کنید که دارای رنگ روشن می باشد و این باعث می شود که خانه شما بزرگتر جلوه بدهد. اگر شما دارای خانه بزرگی هستید و فضای شما را کم اثاثیه نشان می دهد باید سعی کنید فرشی که می خرید دارای رنگ تیره و طرح و نقشه پیچیده باشد. این نوع فرش ها باعث می شود که فضای خانه شما لطیف شود.

فرش هایی هستند که به آنها دستباف گونه گفته می شود. فرش هایی که 700 شانه به بالا هستند به آنها فرش دستباف گونه می گویند. زیرا بافت آنها شبیه به فرش دستباف است و شما اگر به پشت این نوع فرش ها نگاه کنید متوجه شباهت آنها با فرش دستباف می شوید.

نتیجه گیری

امروزه یکی از دغدغه های افراد خرید فرش می باشد که چه نوع فرشی خریداری کنند که علاوه بر زیبایی دارای طول عمر بالا و کیفیت بالا باشد. در این مطلب ابتدا با انواع فرش ماشینی آشنا شدید و بعد به نکاتی که باید در هنگام خرید فرش ماشینی به آن توجه داشته باشید پرداخته شد و شما می توانید با مطالعه این مطلب به راحتی بهترین خرید را داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا