خبرهای کلیکسب و کار برتر

راهنمای خرید آنلاین انواع تیغه برف پاک کن و لاستیک تیغه برف پاک کن با کیفیت بالا

تیغه برف پاک کن

ایمنی در رانندگی مسئله‌ای است که جان افراد کاملاً به آن وابسته است. وقتی پشت فرمان اتومبیل می‌نشینید باید مطمئن باشید همه‌چیز برای یک رانندگی ایمن مهیا است. یکی از مسائل بسیار مهم در رانندگی دید جلوست. تمیز بودن شیشه‌ی جلوی اتومبیل باعث می‌شود رانندگی مطمئنی را تجربه کنید. این مسئله در روزهای برفی و بارانی که جاده لغزنده است و امکان مشکلات رانندگی بیشتر است اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. پاک کردن شیشه‌ی جلوی اتومبیل با دستمال مناسب پیش از شروع رانندگی راه‌حل مناسبی به نظر می‌رسد اما این راه‌حل در زمان رانندگی‌های طولانی و روزهای برفی و بارانی ناکارآمد است، برای همین بود که اولین بار تولیدکنندگان اتومبیل به برف پاکن شیشه‌ی جلوی اتومبیل فکر کردند و تیغه‌هایی مناسب انجام این کار طراحی کردند.

روی تیغه‌های برف پاکن روکشی وجود دارد که به نام لاستیک تیغه برف پاکن شناخته می‌شود. شاید این وسیله یدکی  در نگاه اول چندان مهم به نظر نرسد اما لاستیک تیغه برف پاکن در راحت بودن شما در هنگام رانندگی نقش مهمی دارد. تمیز کردن شیشه به‌سادگی و از سوی دیگر نخراشیدن شیشه وظایفی است که این وسیله باید بتواند به‌خوبی انجام دهد. بنابراین تیغه برف پاکن و همچنین لاستیک آن باید مناسب اتومبیل شما باشد، وسیله‌ای که برای پراید مناسب است  برای تولیدات دیگر شرکت‌های خودروسازی مناسب نخواهد بود.

خرید انواع تیغه برف پاک کن و لاستیک برف پاک کن

در فروشگاه ما انواع و اقسام تیغه برف پاکن و لاستیک آن را با قیمت‌های مختلف روی سایت قرار داده است تا هرکسی بتواند با توجه به سلیقه، بودجه و نیازش این وسیله‌ی یدکی را تهیه کند. کنار هم بودن تعداد بسیار زیادی از انواع این وسیله در سایت این امکان را ایجاد می‌کند بتوانید متوجه شوید بهترین محصول از نظر کیفیت و قیمت برای شما کدام است. خرید آنلاین انواع تیغه برف پاکن و لاستیک تیغه برف پاکن با کیفیت بالا از فروشگاه اینترنتی ما به شما این فرصت را می‌دهد مطمئن باشید انتخاب درستی انجام داده‌اید. قیمت تیغه برف پاک کن موجود در فروشگاه ما مقرون به صرفه است و محصولی که تحویل می‌گیرید دقیقا همان مشخصات و ویژگی‌هایی را داشته باشد که سفارش داده‌اید.

تیغه برف پاک کن یکی از قطعات پرمصرف در فصل پاییز و زمستان می باشد. در روز های بارانی یا برفی ، برف پاک کن شیشه جلو و عقب ماشین را تمیز می کند تا راننده دید مناسبی در هنگام رانندگی داشته باشد. نداشتن تیغه برف پاکن مناسب باعث می شود که شیشه جلوی خودرو درست تمیز نشود و دید شما را کم کند. کم شدن دید راننده بسیار خطرناک بوده و باعث بروز حوادثی در رانندگی می شود. به همین دلیل توصیه می شود که با شروع فصل باران و برف عملکرد برف پاک کن های ماشین خود را چک نمایید. تیغه برف پاک کن نامناسب علاوه بر کم کردن دید راننده ، باعث ایجاد خط و خش بر روی شیشه خودرو می شود.

تیغه برف پاک کن نیز همانند بسیاری از قطعات دیگر خودرو ، مدل و جنس های مختلفی دارد. همچنین در بعضی خودرو ها تیغه برف پاک کن راننده با کمک راننده متفاوت است که هنگام خرید و تعویض باید به این نکته توجه داشته باشید. برای خرید انواع تیغه برف پاک کن، ابتدا مدل خودرو را از طریق فیلتر های موجود در صفحه انتخاب تا فقط کمک فنرهای مربوط به خودرو خود را مشاهده نمایید. در حال حاضر تیغه برف پاک کن های مختلفی برای انواع خودروها مثل ال 90 ، پراید ، پژو 206 ، تیبا ، سمند و … در بازار وجود دارد. با خرید از فروشگاه آنلاین ما می توانید انواع برند ها را مشاهده و سپس از بین نمونه های موجود ، بهترین تیغه برف پاک کن را سفارش دهید تا درب محل آن را تحویل بگیرید.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید تیغه برف‌ پاک کن باید به آن ها توجه داشته باشید

یکی از لوازم مصرفی مهم و پر‌کاربرد در خودروهای سبک و سنگین تیغه برف‌ پاک کن می‌باشد. این وسیله به علت اینکه به صورت مستقیم با شیشه خودرو شما در تماس است. بیش از سایر لوازم مصرفی دیگر در معرض خرابی قرار دارد، بنابراین باید بیش از سایر لوازم به این قطعه اهمیت دهید. این قطعه زمان بارندگی و برف کاربرد خود را نشان می‌دهد. اگر به وسیله تیغه برف پاک کن آب و برف روی شیشه خودرو کنار زده نشود جلوی خود را نخواهید دید و تصادف خواهید کرد.

این‌جاست که اهمیت این قطعه مهم و ضروری برای شما بیشتر از همیشه مشخص می‌شود. تصور کنید در یک شب بارانی یا برفی همراه زن و بچه خود در جاده مشغول سفر هستید. اگر تیغه برف پاک کن شما به درستی کار نکند، حتی در صورتی که برف پاک کن‌ها مشکلی نداشته باشند، شما قادر به پیمودن حتی یک کیلومتر هم نیستید. بنابراین باید بیشتر از سایر لوازم مصرفی خودرو به این قطعه توجه داشته باشید. زیرا در صورت خرابی در راه خواهید ماند. پس همیشه قبل از سفر از سلامت این قطعه ارزان قیمت اطمینان حاصل نمایید.

اگر شما هم قصد خرید تیغه برف پاک کن خودرو دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها در خرید این وسیله با مشکل برخورد کرده‌اید. اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع تیغه برف پاک کن خودرو آشنا کرده و به شما نکات مهمی را که هنگام خرید تیغه برف پاک کن باید به آن توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

تیغه برف‌ پاک‌کن خودرو چیست؟

برف پاک کن خودرو در واقع وسیله‌ای است که از یک موتور الکتریکی جهت حرکت و یک تیغه برف پاک کن یا همان پارو برای پاک کردن برف و باران از روی شیشه جلو و عقب خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این وسیله برای تمیز کردن شیشه هم استفاده می‌شود. مهم‌ترین جزء شیشه پاکن تیغه آن می‌باشد، همان طور که موتور ماشین نباید بدون روغن کار کند، شما نباید بدون آب از برف پاک کن استفاده کنید. در فصل تابستان حتما از روکش محافظ تیغه برف پاک کن استفاده کرده و با شروع فصل بارندگی لاستیک‌های آن را تعویض نمایید.

انواع تیغه برف‌ پاک‌کن خودرو:

  • تیغه برف پاک کن شرکتی: این نوع از تیغه به صورت پیش‌فرض به وسیله کارخانه سازنده روی خودرو شما نصب می‌شود. این نوع از تیغه باران و برف را به راحتی از روی شیشه شما پاک می‌کند. در حالت عادی ممکن است هنگام تمیز کردن شیشه مقداری صدا داشته باشند.
  • تیغه برف پاک کن هیبریدی: به این نوع تیغه برف پاک کن ژله‌ای هم گفته می‌شود. لاستیک روی تیغه آن‌ها از نظر نرمی و چسبندگی شباهت زیادی به ژله دارد. زیرا به خوبی روی شیشه چسبیده و آن را تمیز می‌کنند. خیلی از افراد به دلیل قدرت پاک کنندگی بیشتر نمونه فابریک شرکتی خود را با این مدل تعویض می‌کنند.
  • تیغه برف پاک کن برف‌گیر‌دار: اگر بیشتر در جاده‌های برف‌گیر کوهستانی تردد می‌کنید، مطمئنا تیغه برف پاک کن معمولی به درستی کار نمی‌کند و شما نیاز به برف پاک کنی با تیغه‌های قوی‌تر دارید. پس پیشنهاد می‌کنم بدون داشتن تیغه برف پاک کن مناسب به جاده‌های کوهستانی سفر نکنید.

تیغه برف‌ پاک کن شرکتی بهتره یا ژله‌ای؟

جواب این سوال بستگی به منطقه جغرافیایی محل زندگی شما دارد. اگر در منطقه‌ای هستید که بارش باران خیلی بیشتر از بارش برف است، پیشنهاد می کنم از نمونه ژله‌ای استفاده کنید. زیرا در بارندگی بسیار عالی عمل می‌کنند، اما اگر منطقه شما سرد سیر و برف‌گیر است، پیشنهاد می‌کنم از نمونه اورجینال برف‌پاک کن استفاده نمایید. زیرا برف‌ پاک کن ژله‌ای برای پاک کردن برف طراحی نشده است و هنگام بارش برف کارایی لازم را ندارد. به دلیل چهار فصل بودن آب و هوای کشور شرکت های سازنده از نمونه شرکتی استفاده می‌کنند.

بهترین موقع برای تعویض تیغه برف‌ پاک کن:

در واقع زمان دقیق و مشخصی برای تعویض این قطعه وجود ندارد. اگر از این قطعه به درستی استفاده کنید ممکن است، حتی چند سال هم نیاز به تعویض آن نداشته باشید. البته کسانی که در مناطق پر بارش مانند شمال کشور زندگی می‌کنند، ممکن است، به علت استفاده بیشتر از این قطعه زودتر مجبور به تعویض آن شوند. توصیه می‌شود به علت قیمت ناچیز این وسیله همیشه با شروع فصل بارش‌ها آن را تعویض نمایید.

روش نگهداری از تیغه برف‌ پاک کن خودرو:

  • تحت هیچ شرایطی نباید از این وسیله بدون مایع شستشوی شیشه یا آب استفاده کنید، زیرا به تیغه ‌ها آسیب جدی وارد می‌شود.
  • برای افزایش طول عمر تیغه‌ها از آب معمولی استفاده نکنید، ترجیحا از مایع شیشه شور استفاده کنید. زیرا علاوه بر خراب کردن لاستیک تیغه باعث رسوب گرفتن چشمی و موتور آب پاش می‌شود.
  • در فصل گرم سال مانند تابستان تیغه ها را درون یک کاور مخصوص قرار دهید. زیرا نور خورشید قاتل تیغه برف پاک کن می‌باشد.
  • در صورتی که یک جسم خارجی مانند: فضله خشک شده پرندگان روی شیشه از برف پاک‌کن برای تمیز کردن آن استفاده نکنید.

علائم و نشانه‌های خرابی تیغه برف‌ پاک کن:

  • زمانی که برف پاک کن تمام شیشه یا قسمتی از آن را تمیز نمی‌کند.
  • هنگام پاک کردن شیشه صدای ناهنجار و ناخوشآیندی تولید می‌کند.
  • روی شیشه خودرو به خوبی حرکت نمی‌کند یا ناگهان سریع حرکت می‌کند.
  • متوجه تعدادی خط و خش روی شیشه می‌شوید، علت آن پاره شدن لاستیک تیغه برف پاک کن است.

نکات مهمی که هنگام خرید تیغه برف‌ پاک کن باید به آن توجه داشته باشید:

    قیمت تیغه برف پاک کن: قبل از هر کاری مشخص کنید، برای خرید تیغه برف پاکن چه میزان قرار است هزینه کنید. زمانی که میزان بودجه مشخص شد، خود به خود مدل های که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند، از انتخاب شما حذف شده و انتخاب برایتان آسان می شود.

    نوع تیغه برف پاک کن: تیغه برف پاک کن انواع مختلفی دارد، شما با توجه به نوع استفاده و شرایط آب و هوایی منطقه محل زندگی خود می‌توانید نوع آن را مشخص نمایید. اگر در منطقه زندگی می‌کنید که بارش باران بیشتر از برف است، تیغه برف پاک کن ژله ای برای شما مناسب تر می‌باشد. اما برای مناطق برفی استفاده از تیغه برف پاکن برف گیر دار توصیه می‌شود.

    جنس لاستیک: به جنس و کیفیت لاستیک تیغه برف پاک کن هم توجه داشته باشید، اگر از کیفیت لازم برخوردار نباشد با چند بار استفاده از برف پاک کن پاره شده و کارایی لازم را نخواهد داشت. پس از من موقع خرید تیغه برف پاک کن به کیفیت لاستیک تیغه هم توجه داشته باشید.

    جنس بدنه: به جنس فلزی که بدنه تیغه برف پاک کن از آن ساخته می شود، توجه داشته باشید. حتی اگر لاستیک تیغه کیفیت بالایی داشته اما جنس بدنه تیغه فاقد کیفیت لازم باشد. خیلی زود زنگ زده و دچار پوسیدگی می شود. در این صورت شما به اجبار مجبور به تعویض کل تیغه برف پاک کن می شوید.

    تناسب با مدل خودرو: حتماً موقع خرید به مدل خودرو خود توجه داشته باشید. برای مثال: برف پاکن دو محصول از خانواده پژو با اینکه از یک خانواده هستند با هم تفاوت دارند. یعنی برف پاک کن شیشه جلوی خودرو پژو ۲۰۶ خیلی بزرگتر از برف پاک کن شیشه جلو پژو ۴۰۵ است. پس هنگام خرید به مدل خودروی خود دقت کنید.

    گارانتی و ضمانت نامه: به سراغ برندهایی بروید که دارای ضمانت نامه هستند. این محصولات معمولاً دارای کیفیت بالایی می‌باشند، زیرا گارانتی کردن محصولات بدون کیفیت برای شرکت چیزی جز ضرر به همراه نخواهد داشت. پس می توان نتیجه گرفت برندهای گارانتی‌دار کیفیت هم دارند.

دکمه بازگشت به بالا