خبرهای کلیکسب و کار برتر

دریچه فن کویل چیست؟ معرفی انواع دریچه هوا فن کویل

دریچه زیر فن کویل دریچه ایست که برای دسترسی آسان، بازدید، تعمیرو بازرسی دستگاه فن کویل به کار میرود. دریچه زیر فن کویل از جنس های متنوعی ساخته میشود از جمله آلومینیومی، آهن، چوب (ام دی اف)، استیل و پلاستیک. برای اینکه بتوان به سیستم فن کویل که گاه در زیر سقف کاذب قرار می گیرد، دسترسی پیدا کرد، دریچه هایی در زیر فن کویل در نظر گرفته شده اند، تا بتوان عملیات تعمیر و نگهداری از فن کویل را راحت تر انجام داد.

دریچه فن کویل صنعتی در اصل دریچه هایی با ابعاد بزرگ و سفارشی هستند که اکثرا در سازمان های بزرگ برای برج های خنک کننده و یا تاسیسات آن ساختمان استفاده میشوند. در صورت عدم‌تطابق با سلیقه مالکین امکان تغییر نوع دریچه بازدید فن کویل نیز وجود داشته و به آسانی با به‌کارگیری متخصصین امر و انتخاب یکی از انواع دریچه فن کویل می‌توانید دریچه زیر فن کویل را تغییر دهید. طی این مقاله به بررسی دریچه فن کویلپرداخته شده و جهت آشنایی با دریچه فن کویلتا انتهای این مطلب با سایت تهویه نظری همراه باشید.

انواع دریچه های زیر فن کویل بر اساس جنس

دریچه های فن کویل از نظر جنس انواع مختلفی داشته و به آلومینیومی، چوب (MDF)، آهن، پلاستیک و استیل تقسیم می شوند. در زیر به بررسی یکی از پرکاربردترین جنس در دریچه های فن کویل یعنی آلومینیوم پرداخته شده و انواع آن بررسی خواهد شد.

انواع دریچه زیر فن کویل آلومینیومی

در ادامه با برخی از انواع دریچه هوای فن کویل آلومینیومی آشنا خواهید شد.

دریچه زیر فن کویل آلومینیومی ساده

دریچه زیر فن کویل آلومینیومی ساده برای بازدید از فن کویل هایی به کار میرود که تنها هوای برگشت را از کانال ها و داکت های هوا از فضای محیط تامین میکند. این نوع دریچه زیر فن کویل هیچ شیار و درزی برای ورود هوا به داخل محفظه ندارد و تنها از فریم دریچه و درب آلومینیومی بدون شیار و سوراخ تشکیل شده است. دریچه زیر فن کویل ساده یا همان دریچه بازدید فن کویل ، دارای دو مدل مختلف میباشد : مدل لولایی با قفل زیمنس و مدل وزنه ای.

در دریچه زیر فن کویلی ساده امکان باز و بسته شدن درب دریچه از طریق لولا و قفل فراهم شده و اینگونه امکان بازدید از دستگاه را به مصرف کننده میدهد. حال آنکه در مدل وزنه ای درب دریچه به صورت تایلی از فریم دریچه جدا میشود و بعداز بازدید دستگاه دوباره در جای خود جانمایی میگردد. دریچه زیر فن کویل ساده هم با پیچ از روی نمای فریم و هم از طریق پیچ مخفی قابلیت نصب دارد.

ضخامت ورق دریچه زیر فن کویل ساده به طور عموم یک میلیمتر میباشد ولی اگر ابعاد دریچه زیر فن کویل بزرگتر از حد معمول باشد میتوان از ورق ضخیمتر هم استفاده کرد. فریم دریچه زیر فن کویل ساده در دو سایز ۳ و ۵ سانتیمتری ساخته میشود  میتوان دریچه زیر فن کویل ساده را با رنگ کوره ای الکتروستاتیک پوشش داد و این مزیت را دارد که حق انتخاب رنگ طبق نظر کارفرما و متناسب با محیط داده میشود.

دریچه زیر فن کویل آلومینیومی گریل دار ۹ و ۱۸ سانتیمتری

زمانی از این دریچه زیر فن کویل استفاده میشود که هوای مورد نیاز برگشت دستگاه فن کویل از طریق درب دریچه زیر فن کویل تامین شود. دریچه زیرفن کویل گریل دار از نظر شکل و ساختار بسیار شبیه دریچه زیر فن کویل ساده میباشد با این تفاوت که روی بدنه ی دریچه زیر فن کویل گریل دار شیار های گریای به طول ۹ و ۱۸ سانتی متری وجود دارد که این شیارها هوای داخل محیط را به سمت فن کویل برگشت میدهد.

 مقدار و محل گریل ها به میزان هوای لازم بستگی دارد . فریم این مدل دریچه هم همچون دریچه زیر فن کویل ساده در سایز ۳ و ۵ سانتیمتری است و به صورت پیچ مخفی و پیچ روی نما نصب میشود.  درب دریچه زیر فن کویل گریل دار نیز به صورت وزنه ای و لولایی ساخته میشود و با رنگ کوره ای الکتروستاتیک با کُد رنگ مورد نظر کارفرما پوشش داده میشود.

دریچه زیر فن کویل خطی یک یا دو طرفه

برای دستگاههایی که نیاز به مکش هوا از طریق بدنه درب دریچه بازدید را دارند برای تناسب با مدل دریچه دهش (اگر مدل خطی باشد)، از دریچه فن کویل خطی استفاده میشود. هر گاه روی بدنه ی درب دریچه زیر فن کویل یک دریچه خطی به صورت ترکیبی از ورق آلومینیوم تعبیه شده باشد به آن، دریچه زیر فن کویل خطی یا دریچه بازدید داکت اسپلیت میگویند.

این دریچه خطی باعث عبور هوا از محیط به داخل محفظه دستگاه فن کویل میشود . میتوان در پشت دریچه زیر فن کویل خطی یک توری تعبیه کرد تا هم نقش فیلتر را ایفا کند و هم از ورود و خروج حشرات و انتقال گرد و خاک جلوگیری به عمل آید. دریچه زیر فن کویل خطی با رنگ کوره ای الکتروستاتیک پوشش داده میشود و هم با میچ مخفی و هم با پیچ از روی نمای فریم نصب میشود .دریچه زیر فن کویل خطی به دو صورت لولایی و وزنه ای ساخته میشود.

دریچه زیر فن کویل مشبک

زمانی از دریچه فن کویل مشبک استفاده میکنیم که دریچه دهش هوای فن کویل از مدل دریچه زیر فن کویل مشبک باشد. در این حالت اگر نیاز به تامین هوای فن کویل از درب دریچه زیر فن کویل باشد برای تناسب بیشتر از دریچه زیر فن کویل مشبک استفاده میشود. درب دریچه زیر فن کویل مشبک ترکیبی از جنس آلومینیوم و یک دریچه مشبک صفر یا ۴۵ درجه میباشد.

دریچه مشبک روی درب دریچه زیر فن کویل هم میتواند توری داشته باشته هم میتواند بدون توری باشد و مانند دیگر دریچه های زیر فن کویلی به صورت لولایی و وزنه ای باز و بسته میشود .پوشش دریچه زیر فن کویل از رنگ کوره ای الکتروستاتیک و با رنگ مورد نظر کارفرما خواهد بود و با پیچ مخفی و پیچ از روی نما نصب خواهد شد.

استعلام قیمت و خرید دریچه فن کویل از تهویه نظری

تهویه نظری، تولید کننده انواع کانال سازی و دریچه هوا شامل تولید انواع دریچه بازدید کولر، دریچه توزیع هوا، دریچه های کنترل و هدایت هوا، کانال سازی (کانال سازی)، دریچه زیر فن کویل، دریچه خورشیدی، دمپر کانال موتوری، جت نازل، دمپر ضد آتش فیوزی، دریچه ضد انفجار، دمپر کانالی صنعتی، دریچه سقفی گرد تخت آلومینیومی، دریچه هوای رفت اتاق عمل، دریچه کولری، دریچه تایل آرمسترانگ، لوور پادری، دریچه هوای تازه (باران گیر), دریچه خطی، کلاهک دودکش، هود صنعتی، کانال سازی صنعتی , دريچه بازديد تاسیسات، دریچه سقفی چهارگوش كلاف دور باز آلومینیومی است. با برقراری ارتباط امکان بهره مندی از مشاوره رایگان و تهیه دریچه فن کویل را خواهید داشت.

سوالات متداول

در این بخش به سوالات احتمالی شما در خصوص دریچه فن کویل پاسخ خواهیم داد.

دریچه فن کویل رو از کی بخرم؟

شرکت تهویه نظری با ارائه بهترین دریچه فن کویل جهت ارائه مشاوره خرید و استعلام قیمت در اختیار شما عزیزان است.

دریچه بازدید فن کویل چیه؟

جهت انجام سرویس دوره‌ای و تعمیر تجهیزات فن کویل نیازمند مشخص بوده محل نصب فن کویل خواهید بود. این جانمایی توسط دریچه بازدید فن کویل انجام شده و از طرفی با خاصیت دکوراتیو بودن خود موجب بهبود ظاهر فضای محیط داخلی خواهد شد.

چرا از دریچه زیر فن کویل استفاده می شود؟

جهت افزایش هوای بازگشتی به فن کویل و دسترسی به قطعات فن کویل در زمان تعمیر آن نیازمند استفاده از دریچه فن کویل خواهید بود.

دکمه بازگشت به بالا