خارجی

السیسی برای نخستین‌ بار به قطر می‌رود

رئیس جمهور مصر روز سه شنبه برای یک سفر رسمی و برای اولین بار از زمان تصدی این سمت به قطر می رود.

به گزارش رویداد برتر، به نقل از العربی الجدید، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر روز سه شنبه هفته جاری در یک سفر رسمی به دوحه می رود و با امیر قطر دیدار و مذاکره می کند.

بر اساس این گزارش، سفر السیسی به قطر که اولین سفر وی به عنوان رئیس جمهور مصر است به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

وی در این سفر با امیر قطر دیدار و در زمینه های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری و همچنین تقویت روابط دوجانبه گفتگو خواهد کرد.

سفر السیسی به دوحه در حالی انجام می شود که مصر به همراه سه کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین از سال 2017 به مدت سه سال و نیم قطر را محاصره هوایی، دریایی و زمینی اعمال کرده اند.

در آن زمان عربستان، امارات، بحرین و مصر در اقدامی مشترک روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با قطر قطع کردند اما پس از نزدیک به سه سال و نیم قطع روابط، سران کشورهای عضو همکاری خلیج فارس شورا در چهلمین جلسه اول خود که در ابتدای ژانویه 2021 (در اواسط دسامبر 2019) به میزبانی عربستان سعودی در شهر العلا برگزار شد، “اعلامیه آلا” را مطابق با موارد فوق امضا کردند. – بحران ذکر شده

روابط دو کشور مصر و قطر پس از نشست العلا در ریاض که بحران شورای همکاری را حل کرد و سپس چند ماه پیش امیر قطر به قاهره، به تدریج بهبود یافت. ژوئیه گذشته امیر قطر به دعوت السیسی به قاهره سفر کرد و پس از آن امیر قطر السیسی را به دوحه دعوت کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا