خبرهای کلی

این جملات را به بچه‌ها نگویید

این جملات را به کودکان نگویید

ما بزرگترها گاهی اوقات ممکن است خسته شویم یا صبر خود را از دست بدهیم، اما حتی در این صورت هم نباید فراموش کنیم که مخاطب ما یک کودک است و هر جمله و حتی کلمات ما تأثیر عمیقی در ذهن آنها می گذارد.

به گزارش رویداد برتر مربای مربا او نوشت: «دنیای کودکان مانند خودشان حساس و شکننده است، بنابراین همانطور که از بدن لاغر کودکان مراقبت می کنیم، باید از احساسات شکننده آنها نیز آگاه باشیم.

ما بزرگترها گاهی اوقات ممکن است خسته شویم یا صبر خود را از دست بدهیم، اما حتی در این صورت هم نباید فراموش کنیم که مخاطب ما یک کودک است و هر جمله و حتی کلمات ما تأثیر عمیقی در ذهن آنها می گذارد. یکی از این جملات «امتناع» است; مواردی که معمولاً به صورت “دیگر مامان یا بابای تو نیستم” یا “دیگر دوستت ندارم” بیان می شود. کودکان چنین اظهاراتی را باور می کنند و دچار ناامنی می شوند. عبارات برچسب نیز خطرناک هستند، مانند “شیطون تر و شلوغ تر از تو” یا “هیچ کس بی انضباط تر نیست.” کودکان خردسال نمی توانند با این اظهارات منفی کنار بیایند. در نتیجه همیشه خود را از دریچه این کلمات می بینند. تخصیص جملات مقایسه ای و تهدیدآمیز واضح است و بیشتر از سایر جملات استفاده می شود. در حالی که والدین مجهز به مهارت های فرزندپروری به جای تهدید، مقایسه یا عصبانیت و خشونت، استعدادها و توانایی های فرزند خود را شناسایی و پرورش می دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا