سلامت و دانشکسب و کار برتر

بسیاری از ویروس ها از حیوان به انسان منتقل نمی شود

از آنجایی که دیدگاههای مختلفی در سطح شهر تهران در مواجهه با سگ وجود دارد بعضاً به ما انتقاد میشود که چرا این سگها را جمعآوری میکنید ولی واقعیت این است که عدهای هم در یک سوی دیگر از شهرداری میخواهند که این سگها را جمعآوری کند. چرا باید حیوانات خانگی رو عقیم کرد؟ تهیه غذای خانگی برای سگ و گربهها هم یکی از شغلهایی است که این روزها در نتیجه علاقمندی ایرانیها به حیوانات به وجود آمده است. در مورد عقیم سازی جنس نر، یکی از دو روش زیر انتخاب میشود. عقیم سازی در کلینیک دامپزشکی اردیبهشت توسط کادر متخصص و با استفاده از تجهیزات روز دنیا صورت می گیرد. کلینیک دامپزشکی اردیبهشت در مهرشهر کرج در قسمت دامپزشکی دارای بخش های مختلفی می باشد: بخش داخلی حیوانات که در این قسمت طی مدت زمانی کوتاه بیماری های داخلی حیوانات خانگی توسط کادر متخصص و تجهیزات تخصصی، تشخیص و درمان شکل می گیرد.

توجه داشته باشید با واکسیناسیون به موقع علاوه بر پیشگیری از بسیاری بیماری های حیوانات، هزینه های درمان نیز کاهش می باید، بسیاری از ویروس ها از حیوان به انسان منتقل نمی شود و طول عمر حیوان خانگی نیز بیش تر خواهد شد. هرچند که گربه برای دستشویی رفتن به خاک گربه و ظرف دستشویی خاص نیاز دارند که هزینه جداگانهای دارد. بهترین زمان برای انجام عقیم سازی در سگ ها و گربه ها شش ماهگی است. تاریخچه و تحقیقات نشان می دهد که عقیم سازی یا خنثی سازی حیوانات خانگی شما مزایای زیادی دارد که در ادامه این مطلب به بیان آن می پردازیم. معاون هماهنگی امور مناطق شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران ادامه داد:البته بحث معدوم کردن سگها توسط گاز هم وجود دارد یک بشکه 220 لیتری که سگ را داخل آن میاندازند و خفه میکنند که البته از معدوم کردن سگها توسط سرنگ بدتر است لبته این کار در آمریکا انجام میشود. صدرالدین علیپور در رابطه با برخورد شهرداری با حیوانات بیسرپرست ادامه میدهد: در شهرداری از این ماموریتهای همراه با تعارض زیاد داریم، یعنی تعداد زیادی از مردم مدعی هستند که این سگها رها شدهاند و شهروندان را اذیت میکنند و تعداد دیگری معتقدند نباید هیچ آزاری به آنها رساند.

معروفترین و پرطرفدارترین نژادهای گربه نیز پرشین، اسکاتیش، بریتیش، سیامی، هیمالین و فلت هستند که اسکاتیش گرانترین آنها بوده و تا حداکثر ۵ میلیون تومان قیمت دارد. از آنجا که رفتار ولگردی در گربه های نر عقیم شده تقریبا از بین می رود، خطر مواجهه و ابتلا به انگل های روده ای و سایر بیماری ها کاهش یافته و این حیوانات طول عمر بیش تری نسبت به سایرین خواهند داشت. کسانی که حیوان خانگی دارند، نسبت به حیوان خانگی خود حساس هستند و سلامت او برایشان بسیار مهم است. بخش های دیگر مجموعه شامل بخش دندانپزشکی، پوست مو، اندوسکوپی و کلونوسکوپی، فیزیوتراپی، رادیولوژی و سونوگرافی، جراحی و عقیم سازی و واکسیناسیون می باشند که تمامی خدمات پزشکی برای حیوانات خانگی را ارائه می دهند. مدیر کنترل حیوانات مضر شهری شهرداری تهران درباره چرایی آمار پایین عقیم سازی سگها در شهر تهران، توضیح داد: نداشتن منابع مالی کافی در اختیار شهرداری دلیل این موضوع است.

کنترل مزاحمت: گربههای نر عقیم نشده احتمالاً در یک منطقه بزرگ سرگردان میشوند، قلمرو خود را با ادرار بسیار تندی علامت گذاری میکنند و به احتمال زیاد سر و صدای زیادی ایجاد میکنند. این مسئول با بیان اینکه متولی کنترل جمعیت سگهای ولگرد در حقیقت شهرداری ها و بخشداریها هستند، گفت: این سگها که تهدید جدی برای حیات وحش هستند در حال حاضر انرژی زیادی را از محیط بانان و کارشناسان حیات وحش گرفته و بیشترین تمرکز روی این گونههای بیارزش است. اما کم کم با گذشت زمان، طوطی و انواع عروس هلندی، جای خودشان را پیدا کردند و تبدیل به محبوبترین پرندگان در صفحات خرید و فروش آنلاین یا بازارهای واقعی شدند. هرچند که خرید یا به سرپرستی گرفتن حیوانات همیشه یکی از بحثهای طرفداران حقوق حیوانات است و خرید و فروش حیوانات را عاملی برای استفاده سودجویان از حیوانات و وادار کردن آنها به توله کشی میدانند، از گرانترین نژادهای سگ میتوان به پامرین خرسی اشاره کرد که قیمتی بین چهار تا ۳۰ میلیون دارد.

دکمه بازگشت به بالا