جامعه

صیانت از مرزهای شناخته ­شده بین­‌المللی اجتناب­‌ناپذیر است

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با صدور بیانیه ای در خصوص تحرکات اخیر در منطقه قفقاز جنوبی، حفاظت از مرزهای شناخته شده بین المللی و تمامیت ارضی کشورها را اجتناب ناپذیر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی در بیانیه ای موضع این کمیته را که در جلسات اخیر تدوین شده درباره تحولات و تحرکات اخیر منطقه قفقاز جنوبی بیان کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی به عنوان کمیته تخصصی نظارت بر مسائل امنیتی و سیاست خارجی در هفته جاری جلسات متعددی را با حضور نهادها و دستگاه های ذیربط و کارشناسان خبره در خصوص تحولات و تحولات کشور برگزار کرد. منطقه قفقاز جنوبی ، که نتایج آن مورد انتظار است.

متأسفانه تحرکات خاصی در ماه های اخیر منجر به به هم ریختن معادلات و ترتیبات امنیتی و سیاسی در این منطقه حساس شده است.

با توجه به تحولات و اهمیت موضوع، کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی بر این نکته تاکید دارد که حفاظت از مرزهای شناخته شده بین المللی و تمامیت ارضی کشورها اجتناب ناپذیر، نقض آن غیرقابل قبول و مغایر با اصول قانون اساسی است. قانون بین المللی. جمهوری اسلامی ایران از کشورهای منطقه به حفظ روابط حسن همجواری می‌خواهد و روشن است که به شورش‌های صهیونیسم بین‌المللی و ناتو در قالب طرح‌های توطئه‌ای ژئوپلیتیکی پاسخ مناسب، قاطع و به موقع خواهد داد. منطقه تاریخی و خیالی که صلح و امنیت پایدار را نقض می کند و رویاها و جاه طلبی ها با واقعیت تاریخی و الزامات ژئوپلیتیکی منطقه فاصله زیادی دارد.

كميته امنيت ملي و سياست خارجي شوراي اسلامي – بر اساس رسالت و وظيفه اوليه خود – همچنان با حساسيت و دقت بيشتري تحولات منطقه را در دستور كار خود قرار داده و اقدامات لازم را مطابق با منافع ملي انجام مي دهد. و از حقوق ملت ایران دفاع کنیم

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا