خبرهای کلی

طبیعت واقعاً استرس ما را کم می‌کند؟

نتایج یک مطالعه نشان داد که فعالیت آمیگدال پس از پیاده روی در طبیعت کاهش یافته است که نشان می دهد حضور در طبیعت بر نواحی مغز مرتبط با استرس تأثیر مثبت دارد.

به گزارش رویداد برتر فاراد شما وی نوشت: بر اساس نتایج یک تحقیق جدید، یک ساعت پیاده روی در طبیعت فعالیت های مرتبط با استرس در مغز را کاهش می دهد. زندگی شهری یک عامل خطر شناخته شده برای ابتلا به بیماری های روانی است. در حالی که تصور می شود زندگی نزدیک به طبیعت اثرات مفیدی دارد. بر مغز و سلامت روان افراد

آمیگدال، ناحیه مهمی از مغز که در پردازش استرس نقش دارد، قبلاً در مناطق روستایی نسبت به مناطق شهری کمتر تحت استرس فعال بوده و مزایای زندگی در خارج از شهرهای بزرگ را تقویت می کند.

با این حال، مشکل مرغ و تخم مرغ هنوز حل نشده است و مشخص نیست که آیا این طبیعت است که تأثیر مفیدی بر مغز داشته است یا افرادی وجود دارند که ترجیح می دهند در مناطق روستایی یا شهری زندگی کنند. سودیماک، دانشجوی دکترا و نویسنده اصلی این مطالعه. آنها انتخاب می کنند.”

محققان با استفاده از تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI)، فعالیت مغز 63 داوطلب سالم را قبل و بعد از قدم زدن در جنگل و یک مرکز خرید شلوغ در برلین مقایسه کردند تا به رابطه علت و معلولی پی ببرند. نتایج این مطالعه نشان داد که فعالیت آمیگدال پس از پیاده روی در طبیعت کاهش یافته است که نشان می دهد حضور در طبیعت بر نواحی مرتبط با استرس در مغز تأثیر مثبت دارد.

به گفته سایمون کان، رئیس بخش علوم اعصاب محیطی گروه Lise Meitner که از این تحقیق حمایت می کند: نتایج تحقیق جدید از رابطه مثبت بین طبیعت و سلامت مغز پشتیبانی می کند که توسط تحقیقات قبلی نیز تایید شده بود، اما این اولین مورد است. زمان. . که رابطه علی بین این دو متغیر ثابت شده است. جالب اینجاست که فعالیت مغز در این نواحی مغز پس از پیاده روی در مناطق شهری ثابت ماند و افزایشی نشان نداد، که با این استدلال که زندگی در مناطق شهری می تواند استرس را افزایش دهد، تناقض دارد.

نویسندگان نشان دادند که بودن در طبیعت تأثیر مثبتی بر نواحی مغز درگیر در پردازش استرس دارد و این تأثیر حتی پس از یک ساعت پیاده روی در طبیعت به وضوح قابل مشاهده است. این یافته ها دانش ما را در مورد اینکه چگونه محیط فیزیکی ما بر مغز و سلامت روان ما تأثیر می گذارد، افزایش می دهد.

حتی یک اقامت کوتاه در طبیعت می تواند فعالیت آمیگدال مغز را کاهش دهد که نشان می دهد پیاده روی در طبیعت می تواند از مشکلات روانی جلوگیری کند و به کاهش اثرات منفی زندگی شهری کمک کند.

این یافته ها با مطالعات نشان می دهد که ساکنان شهرهای نزدیک به جنگل ها ساختار آمیگدال سالم تری دارند و بنابراین بهتر می توانند با استرس کنار بیایند، سازگار است.

این مطالعه بار دیگر اهمیت سیاست‌های برنامه‌ریزی شهری را برای ایجاد فضاهای سبز قابل دسترس برای ارتقای سلامت شهروندان و بهبود سلامت روان آنها برجسته می‌کند.

این گروه در حال حاضر در حال بررسی تفاوت های سنی و جنسیتی در مزایای زندگی در مناطق روستایی هستند.

منبع: SciTech Daily

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا