هنر و فرهنگ

مشهورترین موسیقیدان‌هایی که نقاشی خلق کردند

«هنر» حوزه وسیعی را در بر می گیرد. موسیقی، نویسندگی، نقاشی، مجسمه سازی یا طراحی، همگی زیرمجموعه ای از هنر محسوب می شوند. در ادامه با نوازندگان مشهوری آشنا می شوید که وارد هنر دیگری یعنی «هنر تجسمی» شده اند.

به گزارش رویداد برتر، موسیقی دانان مشهوری چون «دیوید بووی»، «پل مک کارتنی»، «جونی میچل» و بسیاری از نمونه های دیگر علاوه بر کار موسیقی، در خلق مجسمه، نقاشی یا طرح نیز تجربه داشته اند. در برخی موارد، این نوازندگان از آثار هنری خود برای طراحی جلد آلبوم موسیقی خود استفاده می کردند.

فهرست زیر شامل نوازندگان زنده و متوفی است که توانسته‌اند در قرن‌های 20 و 21 حتی در شلوغ‌ترین زمان‌های زندگی خود آثار هنری چشمگیری خلق کنند.

دیوید بووی

مشهورترین نوازندگانی که نقاشی خلق کردند

خود پرتره دیوید بووی در سال 1996

«پسر» نه تنها یک سوپراستار در عرصه موسیقی، بلکه یک بازیگر و هنرمند تجسمی نیز بود. این نقاشی تنها یکی از سلف پرتره های «بخر» است.

استیوی نیکس

مشهورترین نوازندگانی که نقاشی خلق کردند

“ریانون”، استیوی نیکس، 1982

نیکس پس از اینکه فهمید بهترین دوستش به سرطان خون مبتلا شده است، این نقاشی را خلق کرد. اگرچه دوستش اندکی پس از آن درگذشت، نیکس به خلق هنرهای بصری ادامه داد.

پل مک کارتنی

مشهورترین نوازندگانی که نقاشی خلق کردند

“ملکه”، پل مک کارتنی، 1991

ما مک کارتنی را به عنوان یکی از اعضای گروه معروف و محبوب بریتانیایی بیتلز می شناسیم، اما آیا می دانستید که او همچنین یک هنرمند تجسمی و نقاش پرکار است؟ البته «مک کارتنی» تنها عضو «بیتلز» نبود که هنر تجسمی را تجربه کرد. جان لنون همچنین مدت کوتاهی را در کالج هنر لیورپول گذراند و تمام وقت و انرژی خود را صرف موسیقی کرد.

جونی میچل

مشهورترین نوازندگانی که نقاشی خلق کردند

«نیلی پریشان» نوشته جونی میچل، 1994

این نقاشی به وضوح به خودنگاره ونسان ون گوگ اشاره دارد. در این نقاشی از اشکال مارپیچ و قلم موهای بزرگ استفاده شده است که گویی خواهر ون گوگ را به تصویر می کشد. جونی میچل – خواننده و آهنگساز کانادایی – که همیشه جلدهای آلبومش را خودش طراحی می کرد، نقاشی را بیشتر از دهه 1980 شروع کرد.

“باب دیلن”

مشهورترین نوازندگانی که نقاشی خلق کردند

باب دیلن “ریل های جانبی”، 1964

دیلن یکی از تاثیرگذارترین و پیشروترین هنرمندان راک در دهه های اخیر محسوب می شود، اما او همچنین یک هنرمند تجسمی است که در سبک های مختلف کار کرده است.

او یک سری نقاشی با مضمون راه آهن خلق کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا