خبرهای کلی

نبایدها برای بیماران آلزایمری – رویداد برتر

وقتی با افراد مبتلا به آلزایمر صحبت می کنید، باید از کلمات و جملات بسیار ساده استفاده کنید. اگر با بیمار با صدای کودکانه صحبت کنید، او را آزار می دهد.

به گزارش رویداد برتر، دکتر موسی عطزاده، متخصص مغز و اعصاب و عضو انجمن زوال عقل و آلزایمر ایران در روزنامه خراسان او نوشت: «ما دائماً به خانواده یک فرد مبتلا به آلزایمر یادآوری می کنیم که کلماتی را که ممکن است مزاحم آنها شود، نگویند، زیرا ممکن است سیستم مغزی فرد به طور تصادفی کار کند و از هر 10 بار یک بار وضعیت را تشخیص دهند. .

وقتی با افراد مبتلا به آلزایمر صحبت می کنید، باید از کلمات و جملات بسیار ساده استفاده کنید. اگر با بیمار با صدای کودکانه صحبت کنید، او را آزار می دهد. این را هم باید بدانیم که جملاتی مانند “خواب!” راه رفتن! آنجا بنشین!” آنچه به نظر می رسد یک دستورالعمل بسیار ساده برای اجرا است باید با دقت و احتیاط به بیمار داده شود زیرا مغز او برای تجزیه و تحلیل جملات به زمان نیاز دارد و عجله بر عملکرد او تأثیر منفی می گذارد.

افراد مبتلا به آلزایمر نمی توانند خود را سرگرم کنند و چون دیر درک می کنند که دیگران چه می گویند، اطرافیان معمولا زیاد با آنها صحبت نمی کنند و این باعث آزار آنها می شود. باید از داستان ها و شعرهای قدیمی صحبت کنیم که در خاطره بیمار مانده است. مثلا یک فرد مسن ممکن است چندین بار داستانی را تعریف کند و در این شرایط باید چندین بار به داستان او گوش دهید و از او بخواهید که در مورد آن خاطره صحبت کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا