ورزش

نباید لیگ ملت‌ها و قهرمانی جهان را با هم مقایسه کرد/ عطایی درست سر جای خود قرار دارد

مظفری: لیگ ملت ها و جام جهانی را نباید مقایسه کرد/ عطایی جای درستی است

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران گفت: شاید جوانان تیم ملی ایران هنوز به طور کامل شکل نگرفته باشند اما بزرگان والیبال به نوعی رفته اند و قدرت تیم ما 70 درصد کاهش یافته که طبیعی است. ”

به گزارش خبرگزاری رویداد برتر، ایرج مظفری درباره عملکرد تیم والیبال ایران گفت: در واقع جوانان هنوز به طور کامل شکل نگرفته اند، اما بزرگان والیبال کشور به نوعی رفته اند و توان تیمی ایران 70 درصد کاهش یافته که طبیعی است. بازیکنان بزرگ زیادی رفته اند و حضور چنین بازیکنانی در تیم ملی زمان زیادی می برد.

او ادامه داد: بهروز عطایی به جای او و یکی از مربیان برجسته کشورمان است. بعد از مرحوم حسین معنوی، مدت زیادی است که یک سرمربی ایرانی هدایت این تیم را برعهده گرفته است، اما این دو اتفاق، غیبت بازیکنان بزرگ و حضور همزمان سرمربی ایرانی، تکان دهنده است. نتایج تیم ملی

مظفری افزود: مشکل والیبال بزرگسالان به نوعی به افکار عمومی و رسانه ها مربوط می شود که مسابقات لیگ ملت ها را برای والیبال بسیار بزرگ کرده است در حالی که نوع این مسابقات با جام جهانی کاملا متفاوت است. 24 بازیکن در VNL معرفی می شوند و به تدریج از این بازیکنان در مسابقات استفاده می شود، بنابراین هر تیم از نیمکت خود استفاده کرد. شاید تنها تیم ملی کشورمان بود که با تعداد محدودی در این مسابقات شرکت کرد که البته بهروز عطایی حق داشت همه مسابقات را با این تعداد انجام دهد. نتایج این مسابقات را نباید با جام جهانی مقایسه کرد چرا که از مقایسه بد نمی توان نتیجه درستی گرفت.

کارشناس و مربی بین المللی والیبال تاکید کرد که باید دید تیم ملی چه نقاط قوتی دارد و در حال حاضر چه توانایی هایی دارد. در بین بازیکنان تیم ملی امین اسماعیل نژاد عملکرد درخشانی داشت. محمدطاهر وادی گیره بسیار نرم و فریبنده ای دارد که با جواد کریمی تفاوت دارد و اگر کمتر تغییر می کردند تیم ما نتایج بهتری می گرفت. میلاد آبادی پور در بسیاری از مسابقات بسیار خوب درخشیده است اما در برخی دیدارها به خصوص بازی با برزیل کیفیت کار پایین آمده که طبیعی است. من به عنوان کاپیتان چندین ساله تیم ملی می دانم که کاپیتانی قدرت بازیکن را کم می کند. کاپیتان باید به داور نگاه کند. پلی بین بازیکنان و مربی است و فشار فنی زیادی روی دوش بازیکن است. باید تیم رو جمع کنی و به هر حال کوتاه و بلند میشه تا میلاد نمره قبولی بگیره.

وی درباره خط دفاعی هافبک تیم والیبال ایران گفت: به علیرضا طلوکیان هم گفتم جالو و توخته هم خیلی نزدیک به تور می پرند تا سیخ دار باشند در حالی که خیلی از گیرنده ها نمی توانند به تور نزدیک شوند و باید در این شرایط مختلف بتوانند حمله کنند. جهلو باید بیشتر روی دفاعش کار کند. لیبرتو عالی بود و کادر فنی هم جزو بهترین های ایران است از عطایی گرفته تا طلوع کیان، لاهوتی و بقیه کادر فنی.

مظفری در پایان اظهار داشت: ما باید در رده نوجوانان و جوانان بهتر کار کنیم، در این دو رده به هیچ عنوان به سمت قهرمانی نمی رویم. باید شاهد رشد طبیعی بازیکنان باشیم و رسانه ها نباید به انجمن و مربیان فشار بیاورند تا این بازیکنان قدم به قدم رشد کنند.

انتهای پیام//

آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای بله و 0 به آن رای مخالف دهید

دکمه بازگشت به بالا