اقتصادی

چه کسانی می‌توانند از سهم ۲۰ درصدی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده استفاده کنند؟

به گفته سخنگوی وزارت امنیت، متقاضیان در «طرح جایگزینی خودروهای فرسوده» که 20 درصد ظرفیت قرعه کشی محصولات خودروسازان را به خود اختصاص می دهد، درخواست های خود را به CX 2011 ارائه کردند. بازه زمانی مرحله سوم فروش تلفیقی خودرو (26 تا 28 شهریور) در صورت تمایل در صورت وجود خودروی فرسوده بر اساس شماره ثبت، خودروی درخواستی طبق شرایط تحویل داده خواهد شد.

به گزارش رویداد برتر، امروز (25 شهریور، چهارشنبه) ثبت نام مرحله سوم فروش تلفیقی محصولات خودروسازان آغاز می شود و برای اولین بار علاوه بر سهم قرعه کشی طرح عادی، جمعیت … طرح جوانان (طرح ویژه مادران) 20 درصد ظرفیت قرعه کشی محصولات خودروسازان مشمول «طرح تعویض خودروهای فرسوده» می شود.

در صورت وجود خودروی فرسوده طبق شماره ثبت به شرط اسقاط خودرو و ارائه گواهی اسقاط تا دو ماه آینده، خودروی درخواستی تحویل خواهد شد.امید قالیباف – سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت – در گفت وگو با رویداد برتر، در خصوص جزئیات طرح، نحوه توزیع و شرایط، اظهار کرد: بر اساس بند و تبصره 7 قانون بودجه سال جاری، 10 درصد ظرفیت خودروهای موجود در طرح قرعه کشی باید برای جایگزینی خودروهای فرسوده استفاده شود. از این رو در سومین طرح یکپارچه فروش خودرو از امروز (چهارشنبه) برای اولین بار 20 درصد از ظرفیت خودروهای حاضر در قرعه کشی را به این طرح اختصاص دادیم. زیرا در فاز دوم فروش تلفیقی خودرو این اتفاق نیفتاد.

وی تاکید کرد: به این ترتیب کسانی که خودروی فرسوده دارند و مشمول این طرح خواهند شد، می توانند در این مرحله از فروش تلفیقی خودرو که کد ثبت نام آنها از مرکز سوخت و حمل و نقل درخواست می شود، ثبت نام کنند. مدیریت. در صورت وجود خودروی فرسوده طبق شماره ثبت به شرط اسقاط خودرو و ارائه گواهی اسقاط طی دو ماه آینده، خودروی درخواستی (البته در صورت برنده شدن) تحویل داده می شود.

این مقام وزارت امنیت یادآور شد: بر اساس ماده 10 قانون سازمان صنعت خودرو، خودروسازان موظفند به ازای تولید هر چهار خودرو گواهی اسقاط ارائه کنند تا خودروهای تولید شده شماره گذاری شوند. در حال حاضر شرایط موجود برای اسقاط گواهینامه خودروها به دلیل افزایش قیمت خودرو و نبود سازوکارهای تشویقی یا جریمه چندان جوابگوی تولید نیست و به نوعی به گلوگاه تبدیل شده است؛ لذا قانونگذار برای رفع این مشکل درصد فوق الذکر (10%) از ظرفیت قرعه کشی ها را در نظر گرفت که می توان برای این منظور (برچیده و تعویض خودروهای فرسوده) در نظر گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا