اقتصادی

ژاپن برای انقراض فلاپی‌دیسک دست به کار شد

وزیر دیجیتال ژاپن به فناوری قدیمی که بسیاری در دهه‌های گذشته ندیده‌اند، اعلان جنگ کرده است.

وزیر دیجیتال ژاپن که قول داده بود بوروکراسی را از شر همه چیز از تمبرهای هانکو گرفته تا دستگاه های فکس خلاص کند، اکنون به فلاپی دیسک ها اعلام جنگ کرده است.

تارو کونو، وزیر دیجیتال ژاپن در توییتی نوشت: فلاپی دیسک ها و دستگاه های مشابه، از جمله سی دی یا مینی دیسک، هنوز مورد نیاز حدود 1900 مقام دولتی است و باید حذف شوند.

وی در نشست خبری روز سه شنبه گفت: این روش ها به سرعت بررسی می شود. فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن حمایت کامل خود را از این اقدام ابراز کرد. این روزها کسی فلاپی دیسک را از کجا می خرد؟

ژاپن تنها کشوری نیست که سعی می کند از شر این فناوری قدیمی خلاص شود. وزارت دفاع ایالات متحده در سال 2019 اعلام کرد که استفاده از فلاپی دیسک های تولید شده در دهه 1960 در سیستم کنترل زرادخانه هسته ای خود را به تدریج حذف خواهد کرد. گروه سونی در سال 2011 تولید فلاپی دیسک را متوقف کرد و بسیاری از جوانان نمی توانند نحوه استفاده از فلاپی دیسک را توضیح دهند.

بر اساس گزارش کارگروه دیجیتال دولت، موانع قانونی استفاده گسترده از فناوری‌های مدرن مانند ذخیره‌سازی ابری را در سیستم اداری دشوار کرده است. این گروه توافقات و برنامه ها را بررسی و راه های بهبود آنها را تا پایان سال اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا