استان ها

کاربرد ساندویچ پانل‌های سقفی چیست؟

ساندویچ پانل سقفی و کاربرد آن در ساخت و ساز ساختمان به یکی از موضوعات مهم در دنیای ساخت و ساز تبدیل شده است، همچنین تمامی مدل های این سازه به دلیل کیفیت عالی و ویژگی های منحصر به فرد به عنوان یکی از پرطرفدارترین سازه ها معرفی می شوند. .

به گزارش خبرگزاری آنا کاربرد ساندویچ پانل سقفی چیست؟ ساندویچ پانل سقفی و کاربرد آن در ساخت و ساز ساختمان به یکی از موضوعات مهم در دنیای ساخت و ساز تبدیل شده است، همچنین تمامی مدل های این سازه به دلیل کیفیت عالی و ویژگی های منحصر به فرد به عنوان یکی از پرطرفدارترین سازه ها معرفی می شوند. .

انواع ساندویچ پانل تجهیزاتی برای پوشش دیوارها و سقف ساختمان ها هستند. هر پانل از یک ماده عایق حرارتی تشکیل شده است که در هر دو طرف با یک ورق فلزی پوشانده شده است. ساندویچ پانل ها مصالح ساختاری نیستند، بلکه مواد پرده ای هستند. نیروهای سازه ای توسط اسکلت فولادی یا سایر قاب های باربری که پانل های ساندویچ به آن وصل شده اند حمل می شوند.

انواع ساندویچ پانل ها به طور کلی بر اساس مواد عایق مورد استفاده به عنوان هسته طبقه بندی می شوند. ساندویچ پانل با هسته های EPS (پلی استایرن منبسط شده)، پشم معدنی و پلی اورتان (PIR یا پلی ایزوسیانورات) همگی به راحتی در دسترس هستند. این مواد معمولاً از نظر عملکرد عایق حرارتی، عملکرد عایق صدا، رفتار در برابر آتش و جرم متفاوت هستند.

کاربرد ساندویچ پانل سقفی چیست؟

ساندویچ پانل ها با توجه به مزیت های فراوانی که دارند به خصوص از نظر قیمت تمام شده مورد استقبال قرار گرفته اند. مقایسه تکنولوژی دیوارهای جداکننده قاب یا ناودانی (قاب های پوشیده شده با ساندویچ پانل) و فناوری های ساخت بر اساس دیوارهای بنایی سنتی مزایا و کاربردهای ساندویچ پانل را نشان می دهد. از زمینه های استفاده و مزایای ساندویچ پانل می توان به موارد زیر اشاره کرد. ساندویچ پانل سقفی برای پوشش انبارهای صنعتی، کارخانه های کشاورزی، انبارها، کارخانه ها و سایر سقف ها استفاده می شود. ساندویچ پانل سقفی علاوه بر پوشش و آب بندی سقف باعث ایجاد عایق حرارت و برودت و همچنین سهولت ساخت و نصب می شود و از همه مهمتر زمان کوتاه اجرای محصول مورد توجه بسیاری از کارخانه ها، شرکت ها قرار گرفته است. و مدیران آنها ساندویچ پانل سقفی باید به گونه ای طراحی و ساخته شوند که در برابر عوامل مختلفی مانند نور خورشید، برف و باران، رطوبت و شرایط خاص آب و هوایی مقاومت کنند.

1. هزینه های مستقیم

ساخت ساختمان هایی با این فناوری های مختلف نیاز به هزینه های سرمایه گذاری متفاوتی دارد. مقایسه در این زمینه شامل هزینه های مصالح ساختمانی، نیروی کار و حمل و نقل است.

2. زمان ساخت

یک ساختمان بر اساس فرآیند سنگ تراشی سنتی می تواند 6-7 ماه دوام بیاورد. ساخت یک ساختمان با همان حجم، با استفاده از پارتیشن های پرچ شده، تنها 1 ماه طول می کشد. زمان ساخت نیز در تجارت بسیار مهم است. هر چه زودتر یک ساختمان یا انبار تولیدی ساخته شود، زمان کمتری برای بازپرداخت سرمایه لازم است.

پارتیشن های گل میخ به جای ساختن مونتاژ می شوند. در نهایت، مانند یک خانه آجری اسباب بازی مونتاژ می شود. مزیت دیگر این است که لازم نیست منتظر بمانید تا پوسته ساختمان رطوبت اضافی را از دست بدهد.

3. فرآیندهای ساخت و ساز

در برخی صنایع، الزامات ساخت و ساز می تواند برای پروژه های ساختمانی حیاتی باشد. ساخت پارتیشن گل میخ یک “فرایند خشک” است که برای مصالح ساختمانی نیازی به آب ندارد. فرآیند خشک فقط مستلزم مونتاژ ساختار و تثبیت پوشش (در اینجا ساندویچ پانل ها) با پیچ است. برای ایجاد سنگ تراشی سنتی از فرآیندهای مرطوب استفاده می شود که با این روش برای تهیه ملات آجری، بتن مورد استفاده برای ریختن و گچ قسمت های مختلف به آب زیادی نیاز است.

برخی از صنایع مانند فرآوری چوب یا داروسازی به رطوبت نسبی ثابت و کنترل شده برای جلوگیری از فرآیندهای ساخت و ساز مرطوب نیاز دارند.

کاربرد ساندویچ پانل سقفی چیست؟

قیمت ساندویچ پانل چنده؟

قیمت ساندویچ پانل سقفی به ضخامت کل محصول و مواد هسته عایق حرارتی بستگی دارد. یک گزینه بودجه استفاده از ساندویچ پانل EPS است. با این حال، برای عملکرد طولانی مدت بهتر و مقرون به صرفه بودن، پانل های با هدایت حرارتی عالی انتخاب بهتری هستند، مانند ساندویچ پانل های هسته PIR.

قیمت ساندویچ پانل های نازک با هسته EPS از 55-60 PLN در متر مربع شروع می شود. محبوب ترین ساندویچ پانل ها با هسته PIR 100 میلی متر ضخامت دارند و حدود 80-90 PLN در متر مربع قیمت دارند. مشتریان معمولاً در مورد نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای ساندویچ پانل سؤال می کنند.

برای ساخت ساندویچ پانل بهتر است آنها را مستقیماً از شرکت سازنده یا از طریق نمایندگی های پخش آنها تهیه کنید. می توانید از نمایندگان فروش خود بخواهید تا با مشاوره تخصصی در مورد بهترین فرآیندها و مواد به شما کمک کنند. با بررسی نیازهای شما، نماینده فروش می تواند به سرعت یک پیشنهاد شخصی به شما ارائه دهد.

نتیجه

ساندویچ پانل سقفی یکی از ابزارهای کاربردی در صنعت ساختمان می باشد. از آنجایی که این تجهیزات برای ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند. برای تهیه این تجهیزات بهتر است به دنبال مراکز فروش معتبر باشید تا بهترین و با کیفیت ترین محصول را تهیه کنید. قبل از ساخت این محصولات می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد ویژگی های آنها به دست آورید.

برای سفارش و خرید ساندویچ پانل به سایت دنیای ماموت (اولین تولید کننده ساندویچ پانل در ایران) مراجعه کنید.

راه های ارتباط با دنیای ماموت

وب سایت: https://mammutworld.com/
تماس: 021-4500-1

ایمیل: crm@mammutworld.com

انتهای خبر/

دکمه بازگشت به بالا