اقتصادی

کنسلی بلیط تهران به استانبول چقدر هزینه دارد؟ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بر اساس گزارش تجارت خبرگزاری آنلایناستانبول نامی آشنا برای هر گردشگری در هر نقطه از جهان است، این شهر مملو از ظرفیت های گردشگری فراوانی است که آن را در بین توریستی ترین شهرهای جهان قرار داده است. این شهر توریستی جذاب نقطه اتصال دو قاره اروپا و آسیا است و با طبیعت دلفریبش از یک سو و مکان های تاریخی و باستانی از سوی دیگر گردشگران را به سفر ترغیب می کند. جدای از جذابیت وصف ناپذیر این شهر ترکیه ای، فاصله کم با ایران، عدم نیاز به اخذ ویزای ورودی و هزینه مقرون به صرفه سفر به این مقصد گردشگری در مقایسه با سایر مقاصد خارجی باعث محبوبیت گردشگری در بین گردشگران ایرانی شده است. رشد خواهد کرد. طبق آمار سازمان جهانگردی استانبول در سال 1400 ایرانیان بیشترین گردشگر خارجی در نوروز را داشتند. هنگام خرید بلیط هواپیما به این مقصد گردشگری، یکی از دغدغه های اصلی مسافران کنسلی بلیط و جریمه های کنسلی است. اگر از گردشگران این شهر زیبای ترکیه ای هستید و به دلیل نگرانی از احتمال لغو برنامه سفر و کنسل شدن بلیط، هنوز پرواز رزرو نکرده اید، توصیه می کنیم برای اطلاع از این موضوع حتما این مقاله را دنبال کنید. درباره جریمه کنسلی بلیط تهران – استانبول و شرایط آن

لغو بلیط تهران – استانبول

بسیاری از ما هنگام برنامه ریزی و آماده شدن برای یک سفر، اتفاقات بعید مانند کنسل شدن سفر را به دلایل شخصی پیش بینی نمی کنیم، اما مهم نیست که چقدر برنامه ریزی دقیق باشد و همه چیز طبق برنامه پیش برود، همیشه به دلایل متعددی امکان پذیر است. وقتی مجبور شدیم سفر را متوقف کنیم. در سفر به استانبول نیز این امکان وجود دارد، بنابراین ارزش دارد که محل اقامت خود را از قبل رزرو کنید بلیط استانبول از امکان کنسلی بلیط و جریمه های مربوطه مطلع شوید تا با در نظر گرفتن این موضوع اقدام به خرید بلیط کنیم. به طور کلی باید دانست که کنسل شدن بلیط تهران – استانبول به چند عامل اصلی مربوط می شود که از جمله آنها می توان به نوع بلیط که شامل بلیط سیستمی و بلیط چارتر، زمان باقی مانده تا حرکت پرواز می باشد اشاره کرد. و همچنین قوانین خاص ایرلاین ها که شناسه های مختلف کرایه در پرواز هستند در فرم تعریف شده است. حال که عوامل اصلی جریمه کنسلی بین تهران و استانبول را توضیح دادیم، لازم است این عوامل را بیشتر بررسی کنیم و ارتباط آن ها با جریمه کنسلی بلیط را به صورت جداگانه بررسی کنیم.

ابطال بلیط سیستمی بین تهران و استانبول

احتمالاً هنگام رزرو پرواز با اصطلاحات پرواز برنامه ریزی شده و پرواز چارتر برخورد کرده اید. اگر با این دو نوع بلیط آشنایی ندارید، خوب است بدانید که بلیط هواپیما به طور کلی به دو دسته بلیط چارتر و بلیط سیستمی تقسیم می شود. بلیط هواپیمای برنامه ریزی شده بلیطی است که مشتری مستقیماً از یک شرکت هواپیمایی خاص بدون واسطه خریداری می کند. اگر بلیط سیستمی تهران به استانبول را برای سفر به استانبول خریداری کرده اید، شرایط کنسلی آن با بلیط چارتر در همان مسیر پرواز متفاوت است. به طور کلی شرایط کنسل یا تغییر تاریخ پرواز در بلیط های سیستمی راحت تر و بهتر از بلیط های چارتر است و این را می توان یکی از مزیت های اصلی پروازهای سیستمی دانست. اما در صورت انصراف، هزینه پرداختی برای خرید این نوع بلیط پس از کسر درصد جریمه به حساب مشتری واریز می شود. میزان جریمه کاملاً به زمان باقی مانده تا شروع پرواز بستگی دارد، بنابراین این مبلغ ممکن است متفاوت باشد و هر چه زمان باقی مانده تا پرواز نزدیکتر باشد، میزان جریمه کنسلی بیشتر می شود. بنابراین اگر بلیط پرواز تهران-استانبول دارید، زمانی که تصمیم به کنسل کردن سفر خود دارید، بهتر است در اولین فرصت رزرو را به صورت آنلاین کنسل کنید یا به شرکت مسافرتی که بلیط رزرو کرده است اطلاع دهید تا جریمه کنسلی به حداقل برسد.

کنسلی بلیط چارتر تهران به استانبول

اگر بخواهیم تعریف ساده ای از پرواز چارتر ارائه کنیم، باید بگوییم که در این دسته از پروازها، صندلی های هواپیما به طور کلی یا جزئی توسط یک شرکت خدماتی و مسافرتی یا در اصطلاح چارتر اجاره داده می شود. بنابراین کسانی که بلیط این پرواز را خریداری می کنند در واقع بلیط خود را از آن شرکت چارتر می خرند. از آنجایی که قیمت بلیط های چارتر توسط شرکت چارتر تعیین می شود و اکثر اوقات در ایام عادی یعنی تعطیلات غیر رسمی یا مناسبت های ملی، قیمت این بلیط ها مقرون به صرفه و ارزان تر از بلیط های سیستمی است، معمولاً این بلیط ها بسیار محبوب هستند. در میان گردشگران.. اگر منظور خریدار بلیط چارتر است، شرایط کنسلی این بلیط ها با بلیط سیستمی متفاوت است. به طور کلی پروازهای چارتر قابل کنسل یا تغییر تاریخ پرواز نیستند و در صورت کنسلی صرف نظر از زمان شروع پرواز مبلغ پرداختی به مشتری عودت داده نمی شود. این سوال برای پرواز به مقاصد خارجی بسیار سخت تر است. اما اگر بلیط چارتر تهران به استانبول را خریداری کرده اید و تصمیم به کنسلی بلیط دارید، بهتر است موضوع را با شرکت چارتر در میان بگذارید، زیرا در برخی موارد در صورت موافقت چارتر، ممکن است بخشی از مبلغ پرداختی را دریافت کنید. . با پرداخت جریمه انصراف

هزینه کنسل کردن بلیط بین تهران و استانبول چقدر است؟

کلاس کرایه پرواز یا شناسه کرایه پرواز

همانطور که قبلا ذکر شد، اگر بلیط پرواز تهران به استانبول از نوع سیستمی باشد، با وجود شرایط سخت کنسلی بدون جریمه، باز هم امکان استرداد وجه وجود دارد. البته لازم به ذکر است که میزان جریمه کنسلی و امکان کنسلی به عامل مهمی بستگی دارد که کلاس کرایه پرواز یا شناسه نرخ پرواز است. شناسایی هزینه پرواز عبارت است از طبقه بندی خدمات اضافی یک پرواز به چند دسته مختلف و تعیین هزینه های مختلف در یک مسیر هوایی مشخص بر اساس آنها. به سادگی خرید بلیط هواپیما همان ایرلاین می تواند به روش های مختلفی آن را ارزیابی کند و به این قیمت های متفاوت، کلاس قیمتی هر پرواز گفته می شود که معمولاً با یک حرف انگلیسی مشخص می شود و در بلیط نهایی درج می شود. حال سوال اینجاست که دلیل این تفاوت نرخ ارز چیست؟ در پاسخ، خدمات عمومی هوانوردی شامل همه بلیط‌هایی با شناسه‌های کرایه مختلف می‌شود، اما این شناسه‌های کرایه برای برخی خدمات، مانند کمک هزینه بار و سیاست‌های لغو و بازپرداخت متفاوت است. حذف عموماً بلیط‌های ارزان‌تر متعلق به شناسه‌های تعرفه‌ای هستند که قوانین انصراف آنها به هیچ وجه اجازه استرداد وجه را نمی‌دهد یا جریمه کنسلی بسیار زیاد است. به همین دلیل او در این کار بهتر است خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول به شناسه قیمت پروازها توجه کنید و با بررسی قوانین کنسلی مربوط به هر شناسه قیمت در سایت شرکت هواپیمایی مربوطه از میزان جریمه بلیط مطلع شوید.

این مقاله یک تبلیغ است خبرگزاری آنلاین شما نظری در مورد محتوای آن ندارید.

دکمه بازگشت به بالا