اقتصادی

یک میلیارد اصله نهال تا سال ۱۴۰۵ در کشور تولید می‌شود

رویداد برتر/خوزستان رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سفر به استان خوزستان گفت: به منظور تامین نیاز کشور به چوب و همچنین افزایش و توسعه پوشش گیاهی، تولید یک میلیارد اصله نهال درختی انجام شد. تا سال 1405 در نظر گرفته شد.

عباسعلی نوبخت در رابطه با سفر امروز خود به استان خوزستان با بیان این مطلب گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی تغییرات ساختاری در استان خوزستان در حال انجام است. تولید نهال کشور امسال در نظر گرفته شد و تا سال 1405 قرار بود یک میلیارد نهال تولید شود.

به گزارش رویداد برتر، وی افزود: بر اساس این طرح برای تولید یک میلیارد اصله نهال در سال باید به طور متوسط ​​250 میلیون اصله نهال تولید شود تا در سال 1405 به تولید یک میلیارد اصله نهال برسیم.

نوبخت تصریح کرد: کشور ما نیز مانند سایر کشورهای همسایه در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و کشورهای همسایه از جمله پاکستان، عربستان، ترکیه و افغانستان نیز اقدام به پرورش نهال کرده اند. برای تامین نیاز کشور، افزایش و توسعه پوشش گیاهی باید نهال مورد نیاز کشور را تولید کنیم.

وی گفت: امروز در سفری که به مناطق مختلف خوزستان داشتیم و بر اساس صحبت های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، حداقل 50 هزار هکتار سطح زیرکشت درخت در سال آینده در استان خوزستان افزایش می یابد.

نوبخت گفت: تاکنون حدود 220 هزار هکتار زمین برای زراعت چوب در کشور کاشته شده است که این نهال ها به گونه ای طراحی و تولید می شود که نیازهای چوبی بخش های صنعت چوب کشور را تامین کند.

وی افزود: سالانه به حدود 14 میلیون مترمکعب چوب در کشور نیاز داریم و امسال پنج و نیم تا 6 میلیون مترمکعب چوب از طریق این درختکاری در اختیار صنعت کشور قرار گرفته است و اگر خدا بخواهد. با توجه به وضعیت خوب رودخانه کارون در مناطق مختلف استان، از نظر میزان آبدهی، مناطق احتمالاً سال‌ها بدون استفاده باید با مطالعات مدیریتی و کارشناسی به سمت زراعت چوب و سایر نیازهای کشاورزی مورد نیاز کشور سوق داده شود.

نوبخت گفت: ایران از 13 منطقه جهان 11 منطقه دارد و از تخصص بالایی برخوردار است. ما باید از این ظرفیت ها برای رفع نیازهای بخش کشاورزی کشور استفاده کنیم، چه نیاز به چوب و چه برای تضمین امنیت غذایی کشور و باید نسبت به سال های گذشته ارتقای کمی و کیفی در تولید چوب حاصل شود. .

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به بازدید از درختکاری شرکت نوین چوب خوزستان گفت: از این منطقه بسیار راضی هستم و رئیس این منطقه در زمینه خام پیشرو با استعدادی است. مواد. تولید مواد برای صنعت چوب کشور.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا