خبرهای کلی

۱۶ سلبریتی که با سرطان دست‌وپنجه نرم کرده‌اند

شاید با شنیدن نام سرطان امیدتان را از دست بدهید و فکر کنید این بیماری صعب العلاج پایان زندگی است. یا حتی فردی که به این بیماری مبتلا می شود به دلیل صعب العلاج بودن آن امید به زندگی را از دست می دهد اما باید توجه داشت که زندگی با سرطان تمام نمی شود بلکه مرحله و مسیر دیگری در زندگی شکل می گیرد. سرطان شما را از لذت و تفریح ​​محروم نخواهد کرد.

به گزارش رویداد برتر اخبار آنلاین وی نوشت: بیماران سرطانی برای مقابله با این بیماری علاوه بر درمان‌های پزشکی نیاز به حمایت عاطفی و روانی مستمر دارند تا روحیه خود را تقویت کنند. بسیاری از افراد مشهور دنیا نیز به این بیماری مبتلا شدند و آن را پذیرفتند اما همچنان به کار خود ادامه دادند و بیش از پیش در حرفه خود درخشیدند. تشویق و حمایت از بیماران در طول بیماری به آنها انگیزه زیادی برای ادامه درمان های سخت و طولانی می دهد.

برخی از افراد مشهوری که با سرطان دست و پنجه نرم کرده اند:

کریستینا اپلگیت

کریستینا اپلگیت، بازیگر موفق، در سال 2007 به سرطان سینه مبتلا شد. او در حین بهبودی پس از ماستکتومی دوبل بیماری خود را فاش کرد. با وجود اینکه او تومور کوچکی در یک طرف سینه خود داشت، پس از مشورت با پزشکان، تصمیم گرفت که هر دو سینه را خارج کند تا از بازگشت و رشد مجدد تومور جلوگیری کند.

ماستکتومی دوبل نوعی سرطان سینه زنانه است که در آن جراح باید هر دو سینه را برای برداشتن سرطان خارج کند.

کایلی مینوگ

این خواننده استرالیایی در 36 سالگی سرطان را کشف کرد. درمان های سخت، جراحی ها و شیمی درمانی به او کمک کرد تا بر این بیماری غلبه کند. خانواده مینوگ در طول بیماری از او حمایت کردند و هرگز او را رها نکردند.

شانون دوهرتی

این بازیگر آمریکایی در ابتدای سال 2020 فاش کرد که دوباره به سرطان مبتلا شده است. دوهرتی از سال 2015 با این بیماری مبارزه می کند.

جولیا لوئیس دریفوس

جولیا در سال 2018 به این بیماری مبتلا شد. او به Vanity Fair گفت: “به یاد دارم زمانی که باید شیمی درمانی می کردم، آن دوران سخت را با دوستانم سپری می کردم و می توانستم بی وقفه با آنها بخندم.” این یک نوع انگیزه برای من بود.

این بازیگر همچنان با سرطان سینه دست و پنجه نرم می کند.

جکمن هیو

هیو جکمن بازیگر استرالیایی به دلیل سرطان پوست تحت شش عمل جراحی قرار گرفت. او در سال 2017 از جراحی برای کارسینوم سلول بازال (شایع ترین نوع سرطان پوست) خبر داد. وی در صفحات اجتماعی خود گفت: به لطف معاینات مکرر پزشکی و آگاهی پزشکان حاذق، همه چیز خوب است.

ریتا ویلسون

ریتا ویلسون در سال 2015 به سرطان سینه مبتلا شد و مجبور شد ماستکتومی دوبل انجام دهد.

ایوان مک گرگور

مک گرگور در سال 2008 به بی بی سی گفت: “اگر زمان زیادی را زیر نور خورشید می گذرانید، باید بسیار مراقب باشید.” او این اظهارات را پس از برداشتن خال سرطانی زیر چشم راست خود بیان کرد.

شیره هاس

بازیگر سریال 2020 Unorthodox مجبور شد در جوانی بر سرطان غلبه کند. شیرا در سال 1995 متولد شد و زمانی که تنها دو سال داشت به سرطان کلیه مبتلا شد و تا پنج سالگی تحت درمان قرار گرفت. از این رو قدش کوچک است; سرطان رشد او را در این سال های مهم زندگی اش متوقف کرد.

راد استوارت

راد استوارت خواننده بریتانیایی در کنسرتی در سال 2019 به طور غیرمنتظره ای اعلام کرد که از سرطان پروستات جان سالم به در برده است.

مایکل سی هال

در سال 2010، قهرمان فیلم «دکستر» به لنفوم هوچکین، نوعی سرطان سیستم ایمنی، مبتلا شد. پس از یک درمان طاقت فرسا، هال بر این بیماری غلبه کرد.

سوفیا ورگارا

بازیگر کلمبیایی سریال «خانواده مدرن» که اکنون 50 سال سن دارد، گفت که در 28 سالگی به سرطان تیروئید مبتلا شده است. پس از جراحی و بسیاری از درمان های دیگر، ورگارا توانست سلامتی کامل را به دست آورد.

مایکل داگلاس

این بازیگر در سال 2010 با سرطان گلو مبارزه کرد. پس از هشت هفته شیمی درمانی، پرتودرمانی و کاهش 20 کیلویی، موفق شد این بیماری را شکست دهد.

بن استیلر

در اکتبر 2014، استیلر به سرطان پروستات مبتلا شد. به لطف تشخیص زودهنگام، او توانست از این بیماری بهبود یابد.

لنس آرمسترانگ

این دوچرخه سوار آمریکایی در سال 1996 به سرطان بیضه و همچنین متاستاز در ریه و مغز مبتلا شد. اگرچه آرمسترانگ در طول بیماری خود خوب نبود، اما سرانجام پس از جراحی و شیمی درمانی بر بیماری خود غلبه کرد.

رابرت دنیرو

رابرت دنیرو در سال 2003 به سرطان پروستات مبتلا شد. به لطف تشخیص زودهنگام و درمان های مستمر، او بهبودی کامل پیدا کرد. او نزدیک به دو دهه بدون سرطان بوده است.

آنتونیو باندراس

آنتونیو باندراس بازیگر اسپانیایی گفت: یک روز زیر دوش یک برآمدگی غیرعادی در پشتم احساس کردم و تصمیم گرفتم به دکتر بروم. پزشکان یک تومور نسبتاً بزرگ در این ناحیه پیدا کردند و بلافاصله آن را خارج کردند.

باندراس از این حادثه چنان شوکه شده بود که به مدت دو سال آن را از رسانه ها و مردم پنهان کرد. اما اکنون به همه توصیه می کند: «به بدن خود توجه کنید. “تشخیص زودهنگام هر عارضه ای می تواند جان شما را نجات دهد.”

منبع: msn

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا