چه زمانی به پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری نیاز دارید؟

خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار یا به بیان دیگر نگهداری شبکه‌های کامپیوتری، برجسته ترین فعالیت شرکت رایان پشتیبان در حوزه خدمات شبکه کامپیوتری‌ است. پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری، در حقیقت به معنای نگهداری شبکه، مراقبت و رفع ایراد مورد نظر در بخش نرم افزاری و سخت افزاری شبکه کامپیوتری است. همچنین خرابی‌های کامپیوتر هم جزو این خدمات است.

شبکه‌های کامپیوتری |کامپیوتر

پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری با رایان پشتیبان

شما با مراجعه به رایان پشتیبان می‌توانید تمام مشکلات شبکه و خرابی‌های کامپیوتر خود را رفع کنید. رایان پشتیبان دارای 14 سال سابقه کاری در زمینه پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری است. جالب است بدانید که به سبب تجربه فراوان رایان پشتیبان، تنوع مشتریان طرف قرارداد زیاد بوده است. همچنین تعهد کاری نسب به کارفرما و مسئولیت پذیری این مجموعه ستودنی است.

در ضمن قادر به مستندسازی اطلاعات مورد نیاز کارفرما است. حتماً هم در بازدید دوره‌ای و پشتیبانی شبکه به موقع با شما همراه خواهد بود. رایان پشتیبان در تلاش است تا طبق نیاز مشتری تنظیم قرار داد نماید.  ارائه مشاوره در زمینه بهینه سازی سیستم هم یکی از خدمات این مجموعه است. لازم به ذکر است که تمام تلاش رایان پشتیبان برای کسب رضایت مشتری است.

چرا پشتیبانی شبکه مهم است‌؟

خراب شدن یک کامپیوتر یعنی عدم کارایی یک کاربر و قطع شدن شبکه برابر است با تعطیل شدن یک بخش و هدر رفتن زمان برای چند کاربر. در صورتی که یک پشتیبان شبکه و پشتیبان کامپیوتر خوب نداشته باشید؛ زبان شما تلف خواهد شد. فراموش نکنید که این موضوع به ضرر و زیان شرکت‌ شما خواهد بود.

ویروسی شدن شبکه و یا از بین رفتن اطلاعات موضوعات دیگری هستند که باید حتماً آن‌ها را در نظر بگیرید. این گونه اختلالات باعث آسیب جدی به کسب و کار مدیران خواهند شد. ضمناً مدیران به خوبی از این موارد اطلاع دارند. پشتیبانی شبکه شرکت رایان پشتیبان با طراحی شبکه پرسرعت، دسترسی سریع شما را به سرورهای داخلی و نیز محیط اینترنت آسان کرده است. همچنین تضمین کننده سلامت شبکة شما است.

چرا باید پشتیبان شبکه داشت؟

شرکت‌های بزرگ‌تر معمولاً دارای یک بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات اختصاصی هستند. این بخش‌ها هنگام به وجود آمدن هرگونه اختلال در شبکه در خدمت مجموعه هستند. درعین‌حال کسب و کارهای در حال توسعه اغلب قادر به پرداخت هزینه‌های یک تیم فناوری اطلاعات با دانش شبکه‌ای عالی نیستند. اما همواره احتیاج به پشتیبانی شبکه دارند. به همین دلیل احتمال دارد احساس نکنند که پرداخت هزینه برای پشتیبانی فناوری اطلاعات واجب است. همچنین اگر برای کسب و کارهای کوچک با تعداد رایانه‌های کم، مشکل کوچکی نیز ایجاد گردد می‌تواند باعث مشکلات زیادی شود. ‌

پشتیبانی شبکه چیست؟

هر نوع عملیاتی که برای ارتقا رویکرد شبکه، نگهداری شبکه و بر طرف کردن‌ ایرادات شبکه صورت می‌گیرد؛ در گروه خدمات پشتیبانی شبکه قرار می‌گیرد. خدمات پشتیبانی برای شبکه شامل دو گروه خدمات پشتیبانی سخت افزار شبکه و خدمات پشتیبانی نرم افزار شبکه هستند.

شما با داشتن یک پشتیبان حضوری شبکه می‌توانید از رخ دادن مشکلاتی که شاید کل سیستم را به خودش درگیر کند جلوگیری نمایید. تیم پشتیبانی شبکه رایان پشتیبان آماده کمک و ارائه خدمات پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری شبکه به شما عزیزان است.

خدمات پشتیبانی سخت افزار شبکه

خدمات سخت افزاری شبکه شامل مجموعه اقداماتی است که برای بهبود عملکرد، ارتقا، افزایش سرعت، رفع خرابی و… بر روی سخت افزار شبکه صورت می‌گیرد. مواردی که جزو خدمت‌های پشتیبانی سخت افزاری شبکه به حساب می‌آیند عبارت‌اند از:

  • تعویض یک تجهیز خراب در شبکه
  • ارتقا یک سیستم سخت افزاری در شبکه
  • جست‌و‌جو عیب و اختلال از زیر ساخت شبکه (خدمات پسیو شبکه)
  • مانیتورینگ سخت افزاری شبکه
  • بازدید دوره‌ای از شبکه
  • ارائه مشاوره و خدمات در حوزه ارتقا و خرید سخت افزار جدید
  • عیب یابی سخت افزاری شبکه

و…

خدمات پشتیبانی نرم افزار شبکه

خدمات پشتیبانی نرم افزار شبکه مربوط به نصب نرم افزار شبکه، به روزرسانی و آپدیت نرم افزاری، پیکربندی نرم افزار و… است. انواع مختلفی از خدمات پشتیبانی نرم افزاری شبکه وجود دارند. داشتن یک پشتیبان شبکه که دارای توانایی به‌روزرسانی، پیکربندی و رفع ایرادات موجود در شبکه باشد؛ مهم است. مخصوصاً برای سازمان‌ها به ویژه سازمان‌هایی که مختل شدن شبکه در آن‌ها باعث ضرر می‌شود. برخی خدمات پشتیبانی نرم افزار شبکه عبارت‌اند از:

  • نصب و ارتقا نرم افزارهای موجود در شبکه
  • پیشگیری از رخ دادن مشکلات و اختلالات مختلف نرم افزاری در شبکه
  • نظارت بر سیستم نرم افزاری شبکه
  • نصب و به‌روزرسانی ویندوز سرور
  • پشتیبانی و نگهداری و حفظ اطلاعات موجود در شبکه

چه زمانی به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز داریم؟

استفاده از خدمات پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری شبکه مخصوص زمان خاصی نیست.  به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در سازمان‌های بزرگ و حتی متوسط خود حتما از پشتیبانی شرکت رایان پشتیبان استفاده کنید. به طور معمول هنگامی نیاز به پشتیبان شبکه خواهید داشت که در یکی از شرایط زیر قرار بگیرید:

  • در شبکه شما مشکلی به وجود آمده باشد.
  • سرعت شبکه کاهش یافته باشد و نسبت به دلیل آن آگاهی نداشته باشید.
  • امنیت شبکه شما دچار اختلال شده باشد.
  • احتیاج به ارتقا سخت افزاری در شبکه احساس شود.
  • نرم افزارهای موجود در شبکه احتیاج به پیکربندی و بروز رسانی داشته باشند.
  • در دریافت و ارسال ایمیل دچار مشکل شده باشید.
  • شبکه کامپیوتری سازمان شما با مشکل رو به رو شده باشد.
  • اطلاعات شبکه شما به صورت یکجا و منسجم نباشد.
  • دسترسی‌های شبکه نا مناسب باشد.
  • پشتیبان شبکه حال حاضر شما خدمات مناسبی ارائه ندهد.
  • تجهیزات متصل به شبکه مشکل و اختلالات گوناگونی داشته باشند.

اگر یکی از موارد بالا برای شبکه سازمانی شما  پیش آمده باشد؛ بدون شک نیاز به یک پشتیبان شبکه خواهید داشت.

وظایف و خدمات پشتیبانی شبکه

یک شرکت پشتیبان کارآمد وظیفه دارد که همه مشکلاتی که یک شبکه دارد را در کوتاه‌ ترین زمان ممکن برطرف نماید. به طور معمول یک شرکت پشتیبان شبکه دارای یک سری از وظایف است که عبارت‌اند از:

  • پشتیبان گیری اطلاعات
  • راهکارهایی جهت جلوگیری از هک سیستم و سرور
  • بازدید حضوری شبکه
  • تهیه گزارش‌ های مدیریتی و نقشه شبکه
  • پایش پهنای باند مصرف شده در شبکه
  • ارتباط دیتا و صوت بین شعب شرکت تحت اینترنت
  • ارائه انواع خدمات آموزشی برای کارکنان
  • حفظ امنیت شبکه
  • ارائه پشتیبانی به صورت آنلاین و تلفنی
  • ارائه مشاوره تخصصی اجرای بستر فیزیکی و زیرساخت شبکه کابلی
  • اجرا و پشتیبانی تلفن تحت شبکه “VOIP”
  • دادن راهکارهای سرورهای ابری و تخصیص فضای ابری روی سرورهای این شرکت

کلام آخر

ما در این مقاله برای شما مطالبی را در خصوص مواقعی که به پشتیبانی نیاز دارید؛ ذکر کردیم. شرکت رایان پشتیبان با تیم متخصص و حرفه‌ای خود آماده رفع مشکل و پشتیبانی از سیستم‌های کامپیوتری شما است.

دکمه بازگشت به بالا