اقتصادی

آمازون در روسیه جریمه شد

دادگاه مسکو شرکت آمریکایی آمازون را به دلیل حذف نکردن محتوای مربوط به مصرف مواد مخدر و خودکشی، چهار میلیون روبل (65000 دلار) جریمه کرد.

به گزارش رویداد برتر، این اولین بار است که آمازون در روسیه جریمه می شود. روسیه سایر شرکت های فناوری خارجی را به دلیل عدم حذف محتوای غیرقانونی در این کشور جریمه کرده است. اما منتقدان می‌گویند هدف مسکو محدود کردن نفوذ شرکت‌های فناوری غربی بود. به خصوص که مسکو نیروهای نظامی خود را به اوکراین فرستاد.

دادگاه منطقه تاگانسکی مسکو اعلام کرد آمازون را در دو پرونده جداگانه چهار میلیون روبل جریمه کرده است، اما در بیانیه خود به این موارد اشاره ای نکرده است. علاوه بر این، سرویس استریم توییچ آمازون به دلیل عدم حذف محتوای ممنوعه هشت میلیون روبل جریمه شد.

خبرگزاری اینترفاکس گزارش داد که آمازون به دلیل محتوای مربوط به توزیع مواد مخدر و اطلاعات مربوط به خودکشی جریمه شد.

توییچ قبلا به دلیل انتشار مصاحبه های ویدئویی با مشاور رئیس جمهور اوکراین که به گفته مسکو حاوی اطلاعات نادرست است، جریمه شده بود.

به گزارش خبرگزاری TASSSZ، نیمی از جریمه Twitch مربوط به مصاحبه با مشاور رئیس جمهور اوکراین است که توسط یک وکیل روسی معروف به یک عامل خارجی انجام شده است.

متا پلتفرم‌ها توسط روسیه به‌خاطر فعالیت‌های افراطی مجرم شناخته شده‌اند و سایت‌های رسانه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام آن ممنوع شده‌اند، در حالی که گوگل به دلیل یک سری تخلفات جریمه شده است و شرکت تابعه روسی آن ورشکستگی کرده است.

به گزارش رویترز، رگولاتور ارتباطات روسیه Roscomnadzor روز سه شنبه از گوگل خواست تا دسترسی به حساب YouTube شورای فدراسیون روسیه را بازگرداند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا