جامعه

استفاده از منابع انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در کشور گسترش یافت

استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر در کشور افزایش یافته است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور طرح های فناورانه در حوزه های انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی را شناسایی و از آنها حمایت کرد تا استفاده هر چه بیشتر از انرژی های نو و تجدیدپذیر را توسعه دهد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری رویداد برترمشکلات ناشی از محدودیت منابع انرژی فسیلی و انتشار گازهای گلخانه ای، توجه بیشتر به انرژی های تجدیدپذیر را ضروری می سازد. دسترسی کشورهای در حال توسعه به انواع منابع انرژی جدید برای توسعه اقتصادی آنها ضروری است.
بر این اساس، مرکز طرح‌های کلان فناوری ملی، طرح‌های فناوری در حوزه‌های انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی را در بخش‌های اصلی انرژی‌های فسیلی، انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، برق و نیروگاه شناسایی و حمایت کرده است.

از زمان تأسیس این مرکز، در مجموع 17 طرح مورد حمایت در حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی در 8 سال گذشته مورد حمایت قرار گرفته اند و بخش انرژی های فسیلی بیشترین طرح های مورد حمایت را داشته است. با 10 پروژه
طرح های کلان فناوری ملی دارای ویژگی هایی چون کارایی ملی، منطقه ای و بین المللی، ایجاد هم افزایی و هماهنگی بین سازمان های دولتی و خصوصی برای اجرای طرح های راهبردی و معتبر، تجاری سازی تحقیقات کاربردی با سطح بالای فناوری و کارآفرینی فناورانه است. ورود محصولات دانش محور و خلاقانه و با کیفیت در بازارهای داخلی و بین المللی مورد توجه قرار می گیرند.

آخرین پروژه های فناوری ملی در حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی شامل چیلر هیبریدی، توربین انبساط 500 کیلوواتی، متیل دی اتانول آمین، بومی سازی ابزار دقیق در صنعت، خط تولید سیستم حفاظت در برابر انفجار فشار می باشد. (پارگی دیسک)، سیستم موقعیت یابی شیر کنترل، تولید شیرهای توپی و جداسازی دی اکسید کربن از جریان گازهای احتراق.
توربین بادی 250 کیلوواتی، میکروتوربین تولید برق و گرما به طور همزمان، سیستم مهندسی موتور استرلینگ 1 کیلوواتی، خط تولید کاتالیزور سنتز متانول در مقیاس آزمایشی و سیستم تولید همزمان برق و گرما از جمله پروژه های اجرا شده از سال 1391 هستند. تا سال 2017
منابع انرژی مهم ترین عوامل و عناصر توسعه پایدار محسوب می شوند، انرژی کافی پس از نیروی انسانی مهم ترین عامل اقتصادی جوامع صنعتی است، زیرا انرژی نیاز اساسی برای تداوم توسعه اقتصادی، رفاه اجتماعی و توسعه است. کیفیت زندگی و امنیت جامعه

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای بله و 0 به آن رای مخالف دهید

دکمه بازگشت به بالا