خبرهای کلی

اهمیت تمامیت ارضی و امنیت ملی

شکی نیست که ایمنی حرف اول را می زند و پلیس هر کشوری باید مورد احترام و احترام باشد، اما آیا می توانید قسم بخورید که همه نیروهای پلیس بی گناه هستند و برخی از آنها هیچ تخلفی مرتکب نشده اند و همه طبق قوانین عمل می کنند. قانون و اخلاق؟ خوب چه مشکلی دارد، اگر اشتباهی رخ داد، سریعاً برای حفظ حیثیت دیگران اقدام کنیم یا حتی اگر اشتباهی صورت گرفت، از قبل به پلیس اطلاع دهیم، پیشاپیش عذرخواهی می کنیم. چنین اقدامی نه تنها از شأن پلیس می کاهد، بلکه احترام آنها را در نزد همگان افزایش می دهد.

نه به این دلیل که گفته شده بسیاری از سازمان ها مسئول حفظ نظافت و حجاب هستند، چرا وزارت کشور و نیروی انتظامی بدون در نظر گرفتن وظایف سایر نهادها یک طرفه عمل می کنند.

درگذشت خانم مهسا امینی دردناک بود اما مرگ بسیاری دیگر به خصوص نیروی انتظامی یا جوانان عزیز سپاه و بسیج دردناک نیست. خون به ناحق ریخته شده برای همه عزیز است، اما مهمتر از آن سوء استفاده از این حوادث است. اینکه خانم مهسا امینی تاثیری ندید سوالی است که نتیجه آن مشخص خواهد شد. اما آیا برخورد شدیدی وجود داشت که باعث آسیب روحی او شد و اگر چنین است، آیا مسائل اخلاقی و راهنمایی وجود دارد؟

می توان گفت بی احترامی خانم مهسا امینی ربطی به این هرج و مرج ندارد، پاسخ این است که اگر زودتر جلوی آن گرفته می شد، ممکن بود اتفاقات زیر رخ نمی داد و هیچ یا کمتر مدرکی علیه منکران و معترضان وجود نداشت.

منبع ممکن است توسط بیل چو پر شود، اما به پیل داده نشود

ما دیر تصمیم می گیریم. شکی نیست که دشمن خارجی منتظر فرصت است و از هیچ حرکتی فروگذار نخواهد کرد، اما باید هوشیار و با ادب باشیم تا از سوء استفاده ها جلوگیری کنیم و از همه مهمتر به قضاوت متن مردم خود پایبند باشیم.

در این میان، بسیاری از افراد از موقعیت‌ها سوء استفاده می‌کنند و گاهی بدون اینکه بخواهند آتش بزنند یا تسویه حساب‌های شخصی و گروهی داشته باشند، دعوا می‌کنند و می‌دانند چه کسی از نتیجه آن سود می‌برد. همه رسانه های بیگانه نفرت خود را از جمهوری اسلامی ابراز می کنند و دندان تیز می کنند تا کشور را به آشوب بکشانند.

چه کسی دعواهای خانوادگی خود را به همسایه می آورد و به دیگران اجازه دخالت می دهد و چه کشوری، به کنار کودتا، درگیری های داخلی خود را با کمک قدرت های دیگر حل کرده است؟ اگر خطاهایی وجود دارد، باید آنها را به صورت داخلی و با کمک حل کنیم. آیا می توان در یک محیط امن صحبت کرد یا در یک محیط خصمانه پر از احساسات داغ؟

داستان دو زن را شنیده اید که بر سر فرزندی با هم مشاجره کردند و برای داوری نزد علی (علیه السلام) رفتند و هیچ کدام ناکام ماندند. حضرت باید می فرمود خوب من بچه را دو قسمت می کنم که هر کدام سهم خودش را بگیرد. مادر واقعی گفت من از حقوقم تجاوز کردم و فهمیدم او دوست واقعی بچه است.

خوب اگر وطن پاره پاره شود چه کسی جز دشمنان ایران خوشحال خواهد شد؟ اگر معترضان و نه شورشیان وطن پرستی دارند و به کشورشان عشق می ورزند، خوب می دانند که نباید کاری را انجام دهند که باعث خوشحالی دشمن می شود و نخبگان باید بگویند: «اگر اعتراض کنیم، خودمان آن را حل می کنیم و خواهیم کرد. اجازه ندهیم دشمن به ما حمله کند». «کمک» که آغاز فاجعه است.

دو چیز بخشی از ذهن است: وقتی صحبت می‌کنید دهانتان را ببندید و وقتی سکوت می‌کنید صحبت کنید

6565

دکمه بازگشت به بالا