خبرهای کلی

ایجاد زیرساخت در روستاها از اولویت‌های دولت است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، احمدرضا دالوند با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ روستا در لرستان داریم، گفت: باید زیرساخت های لازم در روستاها برای رونق اقتصاد روستا فراهم شود.

وی گفت: مدیریت مشکلات و مسائل روستائیان باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استاندار لرستان بر تقویت جمعیت روستا تاکید کرد و افزود: در این حوزه اگر بتوانیم باید در دو حوزه زیرساختی و اقتصادی برنامه بیشتر کار کنیم. کم اهمیت اگر این کار را انجام دهیم، زمینه توانمندسازی روستاییان فراهم می شود.

دالوند با تاکید بر اینکه دامپروری، کشاورزی و گردشگری از مزیت های لرستان است، بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی مهاجرت از روستا است که به دلیل نبود زیرساخت ها در روستاها نیز ایجاد می شود.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم تاکید رئیس جمهور بر توجه به روستائیان و ایجاد زیرساخت های لازم در روستاها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به پیگیری برای رفع مشکلات دهیاری های استان از جمله منطقه «تخت» گفت: چانوی گفت: از جمله نیازهای روستاییان تامین آب شرب، راهسازی، مخابرات و … است.

دالوند با اشاره به جهاد آبرسانی به 420 روستای لرستان گفت: امیدواریم در سال آینده چالش جدی تامین آب شرب روستاها و ایجاد راه ارتباطی را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد که در این زمینه آبستان بیش از 40 هکتار باغ سیب داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به کمبود آب مورد نیاز برای آبیاری مزارع کشاورزی و باغات این منطقه افزود: اقدامات برای رفع این گونه مشکلات در روستاها باید تسریع شود.

دالوند بر تولید محور بودن روستاهای استان تاکید کرد و اعلام کرد: برنامه ریزی شود کم اهمیت در این راستا باید در استان انجام شود.

دکمه بازگشت به بالا