اقتصادی

بدهی شرکت‌های برتر آلمان رکورد زد

بدهی شرکت های پیشرو آلمان به بالاترین سطح تاریخ رسید.

به گزارش رویداد برتر، به نقل از راشا، خالص بدهی مالی 150 شرکت بزرگ آلمانی در بورس به بالاترین سطح امسال رسید.

روزنامه آلمانی Handelsblatt اعلام کرد که بدهی شرکت های بزرگ (به استثنای بانک ها و شرکت های بیمه) تنها در یک سال با 20 درصد افزایش به 533 میلیارد یورو (526 میلیارد دلار) رسیده است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر 25 شرکت آلمانی بدهی بیشتری نسبت به سهام دارند و می افزاید که بسیاری از آنها در حال برنامه ریزی برای فروش سهام خود برای کاهش بدهی هستند.

همچنین چرخش نرخ سود توسط بانک های مرکزی باعث افزایش شدید قیمت تمام شده وام های جدید می شود.

این رسانه گزارش می دهد: متوسط ​​بازده سالانه اوراق قرضه شرکتی در حال حاضر 4.3 درصد در مقایسه با 0.7 درصد در سال گذشته است. این روند اخیراً شتاب گرفته است زیرا سرمایه گذاران انتظار دارند نرخ بهره به دلیل تورم دو رقمی به سرعت افزایش یابد.

در این گزارش تاکید شده است که غول مخابراتی Deutsche Telekom که در شاخص Dex گنجانده شده است، دارای بالاترین بدهی خالص در میان شرکت های آلمانی است و بدهی آن 145.8 میلیارد یورو برآورد شده است.

مایکل کرچمر، نخست‌وزیر ایالت زاکسن، روز یکشنبه هشدار داد که شرکت‌های آلمانی در حال حاضر برای بقای خود در میان هزینه‌های سرسام‌آور انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند.

این مقام گفت بسیاری از شرکت ها در عرض چند هفته و نه چند ماه آینده تعطیل می شوند.

دویچه پرس آجنتور روز گذشته با اشاره به اظهارات پیتر آدریان، رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و صنایع آلمان مبنی بر اینکه ممکن است برخی از شرکت‌ها در آلمان با تشدید بحران انرژی تعطیل شوند، گزارش داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا