جامعه

بیانیه سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران درباره اقدامات انجام‌شده در حوادث اخیر

سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدامات انجام شده در رابطه با حوادث اخیر در کشور اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش رویداد برتر، بیانیه سازمان نظام سلامت به این شرح است:

همکاران عزیز

اعضای محترم مجمع عمومی نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران

سلام

صمیمانه ضمن تشکر از دغدغه های دلسوزانه همه آنان در خصوص اتفاقات اخیر و همچنین اطلاع از اقدامات سازمان نظام سلامت و پیگیری های انجام شده با توجه به نیاز عناصر مختلف سازمان، یا اعضای محترم جامعه پزشکی کشور توجه شما را به موارد زیر جلب می نماییم:

1- پس از درگذشت تاسف بار مرحومه خانم مهسا امینی در روز جمعه مورخ 25/06/1301 رئیس سازمان در روز یکشنبه مورخ 27/06/1301 از بیمارستان کسری بازدید و با مدیر عامل محترم و مسئول فنی محترم دیدار و گفتگو کردند. . برخورد صورت گرفت، پرونده بررسی شد و نظرات کسانی که در جلسه حاضر شدند شنیده شد.

2- در مورخه 28/06/1401 رئیس سازمان طی تماس تلفنی با دادستان محترم کل کشور، معاون انتظامی و امنیتی و دبیر شورای امنیت کشور ابراز نگرانی کرد. جامعه پزشکی، خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب پزشکی شد.

3- در نامه ای خطاب به وزیر کشور در 8 خرداد 1401 خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب پزشکی با حضور نمایندگان سازمان نظام بهداشت و درمان و انجمن های علمی مربوطه شدند.

4- در تاریخ 29/06/1301 با مشارکت وزیر محترم امور خارجه و معاونت محترم امنیتی نیروی انتظامی ضمن بیان دغدغه ها و مطالبات جامعه پزشکی، درخواست کتبی مبنی بر تشکیل پرونده کمیته یافتن کمیته ای به وزیر محترم کشور ارسال شد که ایشان پذیرفتند.

5- در همان روز مورخ 29.06.1401 پیرو نامه دبیر شورای امنیت ملی مبنی بر تشکیل کمیته مذکور از انجمن های علمی دعوت به عمل آمد تا نمایندگان خود را به جلسه معرفی نمایند.

6- عصر همان روز (29/06/1301) با حضور نمایندگان انجمن های علمی مذکور و ریاست محترم سازمان پزشکی قانونی، ریاست محترم سازمان نظام پزشکی و معاون محترم وزیر. معاونت بهداشتی و محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اولین جلسه در وزارتخانه. با حضور دبیر شورای امنیت کشور و همچنین تمامی جوانب موضوع و اسناد مجلس شورای ملی برگزار شد. پرونده به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت.

7- سازمان نظام پزشکی در پی انتشار سی تی اسکن مغز منتسب به سرکار خانم امینی در تاریخ 1401/06/29 از شورای رادیولوژی خواست نظر علمی خود را در خصوص نتایج سی تی اسکن ارائه دهد.

8- در نامه 30/6/1401 خطاب به وزیر محترم بر ادامه کار کمیته تا حصول نتیجه نهایی و همچنین استفاده از ظرفیت عظیم اتحادیه های علمی تاکید کردند. برای حفظ حقوق مردم

9- پس از درخواست چند تن از اعضای محترم مجمع عمومی نظام پزشکی از رئیس سازمان پزشکی قانونی مبنی بر رعایت صحت و رعایت موازین علمی در رسیدگی به پرونده، این درخواست توسط رئیس محترم پزشکی قانونی ابلاغ شد. سازمان پزشکی 02/07/1401 مجمع عمومی محترم! ما پاسخی از پزشکی قانونی دریافت کرده ایم.

10- پیرو نگرانی بسیاری از همکاران در خصوص امکان استفاده از آمبولانس برای مقاصد غیر درمانی و همچنین حمله به آمبولانس در هنگام استقرار، این سوال طی مکاتبه ای با دبیر محترم شورای امنیت کشور در تاریخ 6/07/06 مطرح شد. 1401. منعکس شده و علاوه بر آن در طول جلسات. و تعدادی تماس با نهادهای مربوطه پیگیری شد.

11- پیرو نامه ای خطاب به رئیس سازمان، رئیس شورای عالی، مبنی بر پیگیری برخی نگرانی ها و نگرانی های بسیاری از اعضای محترم جامعه پزشکی و روسای شعب نظام سلامت کشور. و رئیس مجمع عمومی، رئیس سازمان پس از اخذ نظرات و دستورات و ارائه گزارش پیگیری، ضمن تشریح مفاد موارد مذکور، با رئیس مجمع عمومی و شورای عالی تماس گرفت. حرف. در جلسات متعدد با مقامات امنیتی، انتظامی و قضایی کشور در گفت و گو با یکی از خبرگزاری های رسمی این درخواست ها و نگرانی ها و همچنین موضع سازمان به صورت علنی بیان شد.

12- علیرغم تفسیر بسیاری از همکاران از متن پراکنده مصاحبه، موارد زیر در این مصاحبه به وضوح مورد تاکید قرار گرفت:

– با صداقت کامل به پرونده خانم امینی رسیدگی کنید
– درمان تمام مصدومان در تمامی مراکز بهداشتی درمانی بدون سوگیری
– استفاده از وسایل نقلیه اورژانس متناسب با وظیفه اصلی آنها
– در کنار مردم جامعه پزشکی باشند، مطالبات آنها را اجرا کنند، اعتراضات خود را به صورت منطقی بیان کنند.
– لزوم ایجاد فضای امن در کشور برای طرح انتقاد و اعتراض
– معترضان و منتقدان مدافع تمامیت ارضی کشور هستند و خواهان پیشرفت کشور هستند
– جامعه پزشکی ضمن طرح ایرادات و انتقادات خود با اخلال و آسیب به اموال عمومی مخالف است.
– استفاده از عناصر تجزیه طلب و مزاحم حادثه، مخدوش شدن فضای اعتراض مسالمت آمیز غیرقابل قبول و غیرقابل قبول است، لذا باید مرز اعتراض و اغتشاش از سوی مسئولان محترم کشور جدا شود.

بنابراین، در هیچ کجای این مصاحبه نشانه ای از شورشی بودن معترضان وجود ندارد.

13- در پی درخواست همکاران برای پیگیری وضعیت بازداشت شدگان احتمالی جامعه پزشکی طی نامه ای خطاب به دادستان محترم کل کشور و در تماس های متعدد رئیس سازمان با مسئولان امنیتی و قضایی. ، پرونده در حال پیگیری است.

14- در جلسه شورای عالی سازمان نظام پزشکی (1401/07/07) و در جلسه انجمن های پزشکی تاریخی (1401/07/20) گزارش اقدامات انجام شده و پرونده مذکور. رئیس سازمان به اطلاع اعضاء محترم رساند.

15- سطوح فوق در زمان تشکیل مجمع عمومی سازمان به طور کامل و مستند خواهد بود.

روابط عمومی سازمان نظام سلامت

1401.07.30.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا