اقتصادی

تاخیر در پرواز برای ایرلاین‌ها ضرر اقتصادی دارد/ علت تاخیرها باید به مردم اطلاع‌رسانی شود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هیچ فردی در گروه ایرلاین به دنبال تاخیر در پرواز نیست زیرا این امر ضرر اقتصادی به شرکت وارد می کند، گفت: دلیل تاخیر باید به طور شفاف و بدون ابهام به اطلاع مردم برسد.

محمد محمدی بخش درباره تأخیر ایرلاین ها به رویداد برتر گفت: بحث تاخیر ایرلاین ها زنجیره ای است; سازمان هواپیمایی نیز با زنجیره ای از علل مواجه است که برخی از آنها آب و هوا، برخی خرابی و تعمیر هواپیما، برخی نیروی انسانی، برخی فرودگاه و امنیت و مشکلات مختلف دست به دست هم می دهند.

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی به عنوان دستگاه حاکم تشخیص می دهد که این تأخیر ناشی از عوامل بیرونی بوده است و یا ناشی از شرایط داخلی، اعم از عوامل انسانی و غیرانسانی. وقتی متوجه شدیم که تأخیر ناشی از عوامل انسانی بوده و عمدی بوده است، باید قضاوت دادگاه و اقدام قانونی انجام دهیم که گاهی این اتفاق می افتد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر فردی اقدامی انجام دهد که موجب تاخیر و نارضایتی شود، اگر این موضوع خارج از چارچوب قانونی، نظارتی و قضایی باشد باید به نهادهای ذیصلاح قضایی معرفی و پاسخگو باشد. اتفاقاً سازمان مجریان کیفری و دستگاه های قضایی وارد این موضوع می شوند، علاقه مند هستند و البته لزوماً به این معنا نیست که فرد به دادگاه معرفی شود، بلکه مدارک خود را ارائه می دهد که یا پذیرفته می شود یا ، اگر شخصی متخلف باشد به مجازات محکوم می شود.

محمدی بخش با بیان اینکه مرجع رسیدگی به موضوع تاخیرهای هوایی بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است، افزود: مگر اینکه جرم یا حادثه عمومی باشد در آن صورت قوه قضائیه وارد عمل می شود. برای سازمان هواپیمایی فرقی نمی کند که ایرلاین خصوصی باشد یا دولتی و به هر حال بررسی می شود و سازمان نیز با کمال میل وارد این موضوع می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دلایل زیادی برای این تاخیرها وجود دارد و باید تلاش کنیم تا اطلاعات شفاف و مختصر در محوطه فرودگاه ارائه شود تا با صداقت در مورد تعمیرات، خطای انسانی، آب و هوا و هر چیز دیگری که منجر به تاخیر شود به مردم بگوییم. این چرخه دادن اما باید بپذیریم که هیچ کس در گروه هواپیمایی به دنبال پرواز تاخیری نیست، زیرا این به معنای ضرر اقتصادی برای شرکت است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا