ورزش

خداحافظی ستاره تیم‌ملی ایران در آمریکا/عکس

محمد خاکپور یکی از مدافعان تیم ملی در جام جهانی 1998 بود. بازیکنی که با اینکه یک فصل در پرسپولیس بازی کرد اما هرگز ستاره مغرب زمین در فوتبال نبود. بهمن از هم پاشیده یکی از ستاره های تیم تهران بود که به لطف عملکرد خوب خود به تیم ملی راه یافت و در جام جهانی نیز عملکرد خوبی داشت.

خاکپور پس از جام جهانی 1998 مدتی در تیم لیگ آزادگان بهمن کرج بازی کرد اما چند ماه بعد ایران را به مقصد آمریکا ترک کرد. او در آن زمان با پیشنهاد تیم مترو استارز نیویورک مواجه شد و این مورد نیز در کارنامه خاکپور وارد تاریخ حضور در مسابقات قهرمانی MLS آمریکا شد.

خود خاکپور چند سال پیش در مصاحبه ای به اتفاقاتی که منجر به ورودش به لیگ آمریکا شد اشاره کرد و گفت: ابتدا لس آنجلس گلکسی به من پیشنهاد داد اما چون در آن زمان ویزا دادن به آنها بسیار سخت بود. ایرانی ها، من نتوانستم به موقع به آنجا برسم.” برای همین مربی را در لس آنجلس اخراج کردند، همان مربی ای که من را می خواست. جدا از مسائل فنی، لس آنجلس گلکسی من را می خواست چون تماشاگران ایرانی را در لس آنجلس به استادیوم می کشاند و با یک شلیک به دو هدف برخورد می کند. وقتی مربی کهکشانی ها اخراج شد، او را به مترو استارز فرستادند. سرمربی او بورا میلوتونوویچ، یکی از مربیان بزرگ جهان بود. اولین سالی که مترو استارز را خیلی خوب بازی کردم، آنقدر خوب که نیویورک تایمز مقاله ای درباره من نوشت و در آن بازی ام را تحسین کرد. – سال دوم در تیم ملی مشکلاتی پیش آمد و تصمیم گرفتم دیگر فوتبال بازی نکنم.

خاکپور در آن زمان با اینکه سن زیادی نداشت به دلیل جوان سازی صورت گرفته دعوتی به تیم ملی دریافت نکرد و به همین دلیل تصمیم عجولانه ای برای خداحافظی از دنیای فوتبال گرفت. او را یکی از معدود بازیکنان ایرانی می دانند که از فوتبال خارج از کشور بازنشسته شد.

عکس خداحافظی ستاره تیم ملی ایران در آمریکا

جالب اینجاست که او می گوید پس از دو فصل حضور در مترو استارز، پیشنهادی از باشگاه الوحده امارات دریافت کرد و حتی برای حضور در این اردو بلیت فرانسه برای او فرستاده شد، اما این مدافع باتجربه تصمیم گرفت خداحافظی کند و وارد دنیای فوتبال شود. امارات. مربیگری و آموزش

خاکپور چند سالی است که در کالیفرنیا زندگی می کند و در باشگاهی که خود تاسیس کرده به عنوان مربی فعالیت می کند. او مدتی به عنوان سرمربی تیم ملی امید به ایران آمد اما پس از تلاش های ناموفق برای تقویت امیدهای المپیکی ایران، به آمریکا بازگشت و اکنون مربی بنیادهای این کشور است.

بیشتر بخوانید:

251254

دکمه بازگشت به بالا