خارجی

سید حسن نصرالله: توطئه‌گران در ایران روی سراب حساب باز می‌کنند

سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص تعیین مرزهای دریایی این کشور با فلسطین اشغالی آغاز شده است.

به گزارش رویداد برتر، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان شنبه شب درباره آخرین تحولات مربوط به تعیین مرزهای دریایی بین این کشور و فلسطین اشغالی که اخیرا دو طرف امضا کردند، سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنان خود به اقدام تروریستی در شاهچراغ اشاره کرد و گفت: تدفین دسته جمعی شهدای مظلوم ایران در سراسر کشور پیامی محکم به همه توطئه گران است که منتظر سراب هستند.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به اتفاقات جاری در ایران، اظهار داشت: فرصت طلبان ناامید خواهند شد.

وی در خصوص توافق اخیر برای ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی گفت: مرزهای زمینی بین فلسطین اشغالی و لبنان به دستور و نفوذ فرانسه و انگلیس ترسیم شد اما مرزهای دریایی ترسیم نشد. پس از سال ها صحبت از وجود نفت و گاز، لبنان باید مرزهای دریایی خود را مشخص کند. لبنان بلوک های گازی و نفتی را در سایه مرزهای دریایی تعریف می کند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: قبلاً گفته ایم و اکنون هم می گوییم که مقاومت به چند دلیل در تعیین مرزها دخالت نخواهد کرد و هر چه دولت در مورد لبنان فکر کند ما به آن پایبند خواهیم بود.

نصرالله تاکید کرد که «رژیم صهیونیستی مرزهای نیل تا فرات را می بیند و به هیچ وجه اعتقادی به مرزبندی ندارد و معتقد است مرزها تا جایی است که قدرت و ارتش به آن برسد».

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه ترسیم مرزهای دریایی زمانی ضروری شد که دشمن اسرائیل شرکت‌ها را از نزدیک شدن به مناطق دریایی نزدیک به بلوک‌های مرزی منع کرد و گفت: در آن زمان آمریکا نیز مانع فعالیت شرکت‌های متخلف شد. به بلوک ها در سال های اخیر، ما در جنوب کار می کنیم

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در جریان مذاکرات تعیین مرزهای دریایی با فلسطین اشغالی هیچ امتیازی به طرف مقابل نداد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: مقاومت لبنان به اسرائیل اجازه استخراج نفت و گاز از میدان کاریش را قبل از دستیابی به توافقی که به خواسته های لبنان پاسخ دهد، نداد.

وی تصریح کرد: تهدیدات مقاومت، دولت رژیم اشغالگر را با واقعیت احتمال جنگ مواجه کرد. «هوشستاین» میانجی آمریکایی دلیل این توافق را ترس از جنگ دانست.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: اسرائیلی ها نتوانستند جنگی را آغاز کنند و نتوانستند توافق را لغو کنند، بنابراین تنها راه حل، مذاکره غیرمستقیم با لبنان بود.

نصرالله خاطرنشان کرد: لبنان نیاز فوری به ترسیم مرزهای آبی خود با فلسطین اشغالی دارد، خواه آب های منطقه خود باشد یا منطقه انحصاری اقتصادی آن. دولت لبنان با مجوز مجلس و بر اساس تصمیم رسمی لبنان مرز ما را خط 23 اعلام کرد که از خط نزدیک نقوره شروع می شود. آمریکا شرکت ها را از تلاش برای حفاری و نقشه برداری منع کرده است. لبنان را هم مجبور کردند که خط اول را که خواسته دشمن بود بپذیرد.

وی ادامه داد: وقتی طرف های آمریکایی و اسرائیلی متوجه شدند که مخالفت های جدی در حرف هایشان وجود دارد و پهپادها را بالای کارشان دیدند، اخیرا توافقی صورت گرفت.

دبیرکل حزب الله بیان کرد: لبنان بر تمامی بلوک های دریایی در قلمرو ویژه خود پافشاری کرد و آنها را به طور کامل اجرا کرد. لبنان در لغو ممنوعیت ایالات متحده برای کار شرکت های نفتی در آب های لبنان بسیار موفق بود.

نصرالله افزود: لبنان در توافق منعقده هیچ تضمین امنیتی به دشمن نداد. لبنان با عادی سازی روابط با دشمن موافقت نکرده است.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه شرایط منطقه ای و بین المللی نقش مهمی در دستیابی به توافق داشت، اظهار داشت: محاصره آمریکا، مردم لبنان را به جایی رسانده است که بر دستیابی به این موفقیت اصرار دارند.

دبیرکل حزب الله لبنان یادآور شد: آمادگی ملت لبنان برای همراهی با دولت و مقاومت در برابر انتخاب دورترین گزینه عامل مهمی در موفقیت ترسیم مرزهای دریایی بود.

وی تاکید کرد که دشمن اسرائیلی به دلیل اختلافات داخلی آمادگی ورود به جنگ را ندارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا