خبرهای کلی

لزوم ساخت و توسعه زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، آیت الله سید احمد علم المهادی ظهر دوشنبه در دیدار اعضای بنیاد زائر که به میزبانی نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: باید به ساخت و ساز توجه ویژه شود. توسعه مراکز زیارتی ارزان قیمت چون زائران فقیرند که فقط عشق می خواهند زیارت امام هشتم حتی پیاده خانه خودشان به مشهد می آیند، به عنوان مهمان امام معصوم در این اقامتگاه ها اقامت می کنند و توسعه این فضا و مهمان نوازی بر عهده مردم مشهد است.

نماینده ولی فقیه خراسان رضوی بیان کرد: زائران امروز حدود سه کیلومتر با حرم رضوی فاصله دارند و خوشبختانه شهرداری مشهد خدمات منظمی برای اتصال آنها به حرم ارائه کرده است.

وی بیان کرد: بهترین فرصت و موثرترین بستر برای تبیین شعائر زیارت و فرهنگ اهل بیت است.THE) و محیطی را ایجاد می کنند که زائران بتوانند از همان ابتدا زیارت شایسته ای داشته باشند.

آیت الله علم الهادی در ادامه افزود: باید سازوکار ملموسی برای بنیاد زائر تعریف شود تا بتواند به عنوان یک بنیاد رسمی خارج از مجموعه خیرین در مشهد فعالیت کند. در این بارگذاریشهرداری می تواند با لایحه ای به شورای شهر اسلامی، ساختار اداری، فهرست بهای مسکن ارزان قیمت، مقررات مربوط به صنعت ساختمان و در نتیجه مدت عملکرد را به عنوان قانون شهرداری تعیین کند. بنیاد زائر محدود به عمر برکت یک خیریه است، خاص نمی ماند.

نماینده فقیه خراسان رضوی تصریح کرد: باید صادقانه عمل کرد و بدون توجه به دولت ها و ارتباط با سازمان های خارج از استان، باید برای پیشبرد کار به ظرفیت های مدیران و نهادهای مشهد تکیه کرد. در این بارگذاریاصل رویکرد ما این است که به امام رضا نزدیک هستیم.THE) و اکنون که علی بن موسی الرضا (THE) شما مهمان دارید، ما باید میزبان آنها باشیم.

دکمه بازگشت به بالا