خارجی

ماموریت گلوب مسترهای انگلیس در اوکراین چیست؟

منابع رسانه ای روز یکشنبه مدعی شدند که نیروی هوایی انگلیس از طریق رومانی و دو کشور آسیایی و اروپایی مهمات هویتزر ویژه ای را برای ارتش اوکراین ارسال می کند.

تارنمای “دفنس اکسپرس” مدعی شد که ارتش اوکراین گلوله های 122 میلی متری از پاکستان دریافت کرده و نیروی هوایی بریتانیا اجازه تحویل این مهمات را از طریق یک خط هوایی بین پاکستان و رومانی داده است. اینها گلوله های انفجاری با ارتفاع 122 میلی متر برای هویتزرها هستند.

وزارت دفاع بریتانیا پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای مسلح اوکراین 50 هزار گلوله توپ را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی جدید در پایان ژوئیه 2022 دریافت خواهند کرد.

ماموریت

بر اساس اطلاعات فاش شده، هواپیمای ترابری «گلوب مستر C-17» نیروی هوایی انگلیس پروازهای روزانه خود را از فرودگاه بین المللی «کلوژ» رومانی یا «آکروتیری» در قبرس به سمت پایگاه هوایی «نورخان» در پاکستان انجام می دهد. . تاکنون هیچ مقام پاکستانی یا بریتانیایی در این زمینه واکنشی نشان نداده است.

این سایت نوشت ارسال مهمات ساخت پاکستان به کشورهای دیگر جای تعجب ندارد زیرا انگلیسی ها در سال 1951 یک کارخانه مهمات سازی در پاکستان تاسیس کردند و فناوری ساخت مهمات را به آن کشور منتقل کردند.

از زمان آغاز درگیری ها در اوکراین، کشورهای غربی به رهبری آمریکا و انگلیس تحریم های گسترده ای را علیه روسیه وضع کرده اند و علیرغم هشدارهای مسکو، میلیاردها دلار سلاح و خودروهای نظامی به اوکراین ارسال کرده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنرانی تلویزیونی اخیر خود درباره عملیات نظامی در اوکراین، ضمن اعلام بسیج بخشی از ارتش، گفت که کشورهای غربی به دنبال تضعیف، درهم شکستن و نابودی کامل روسیه هستند، اما مسکو نیز دارای تسلیحات اتمی یا تسلیحاتی است. او از هر وسیله دفاعی استفاده می کند، خودش.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده، اخیرا هشدار داد که تصمیم واشنگتن برای ادامه تامین تسلیحات سنگین کی یف، تاییدی بر وضعیت این کشور به عنوان شرکت کننده در درگیری است.

وی گفت: ما این موضوع را تهدیدی فوری برای منافع راهبردی کشورمان می بینیم.

به گفته یک دیپلمات ارشد روسی در آمریکا، محصولات نظامی تحویلی به کیف توسط آمریکا و متحدانش نه تنها منجر به خونریزی طولانی مدت و تلفات جدید می شود، بلکه خطر درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و غرب را افزایش می دهد. .

آنتونوف از ایالات متحده خواست که اقدامات تحریک آمیز را که می تواند شدیدترین عواقب را به همراه داشته باشد، متوقف کند.

310310

دکمه بازگشت به بالا