هنر و فرهنگ

مشکل گلزنی معضل تازه فوتبال ایران نیست/ 5 تیم شانس قهرمانی دارند

چمنیان در گفتگو با آنا

یک کارشناس فوتبال گفت: فوتبال ایران نیازمند اعتماد به بازیکنان جوان است و باید در برنامه های هجومی شاهد پیشرفت فنی تیم ها باشیم.

عباس چمنیان درباره افت کیفی پس از دیدارهای تدارکاتی تیم ملی در لیگ برتر فوتبال ایران به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا گفت: انتظار می رفت پیشرفت فنی تیم ها صورت بگیرد. اندکی کاهش یافته و مهارت ها و توانایی های مورد انتظار را رعایت نمی کنیم. گلزنی مشکل جدیدی نیست، زیرا مهاجمان تمام عیار و فرصت طلب تبدیل به لژیونر شده اند و از سوی دیگر تیم های کمتری برای بازیکنان جوان ارزش قائل هستند. گل گهر سیرجان اگر هفته گذشته موفق شد 5 گل به نفت مسجد سلیمان بزند، به دو بازیکن جوان این تیم، امیر شهیم و امیر جعفر فرصت داد، شرایط تیم را تغییر داد. شجاعت، جسارت و انگیزه بازیکنان جوان موتور تیم ها را روشن می کند.

وی ادامه داد: فوتبال ایران نیاز به اعتماد به بازیکنان جوان دارد. به خصوص زمانی که بازیکنان جوان فرصت بازی در پست های میانی و فوروارد را پیدا می کنند، پشت خط ها با انگیزه بالایی ظاهر می شوند تا در موفقیت تیم موثر باشند. اکثر تیم ها در ساختار دفاعی به شرایط خوبی رسیده اند و به سختی گل دریافت می کنند اما در برنامه های هجومی پیشرفت مورد انتظار حاصل نشده است. بالا بردن استاندارد برنامه های دفاعی به تیم ملی کمک می کند و پیشرفت فنی تیم ها نیز باید در برنامه های هجومی دیده شود تا مسابقات تماشایی تر شود و هواداران از تماشای مسابقات لذت ببرند.

این کارشناس فوتبال درباره اینکه چه تیم هایی احتمال قهرمانی در این فصل را دارند، بیان کرد: در فصول گذشته استقلال، پرسپولیس و سپاهان مثلثی را تشکیل می دادند که از آن تیم قهرمانی تشکیل می شد اما در این فصل گلگهر سیرجان و فولاد خوزستان یک تیم هستند. آنها نشان دادند و جذابیت خود را در بالای جدول افزایش دادند. به نظر من یکی از این پنج تیم قهرمان لیگ برتر می شود و هیچ تیم دیگری به آنها نخواهد پیوست. در میانه های جدول تیم های مورد انتظار قرار دارند و به نظر می رسد جایگاه آنها تغییر نکند. این تیم ها در خطر سقوط نیستند و شانسی برای قهرمانی در لیگ نخواهند داشت. در انتهای جدول تنها تیمی که از نظر دیدارهای انجام شده به جایگاه مطلوبی نرسیده بندر انزلی است. اگر این تیم خودش را پیدا کند و برد بیشتری داشته باشد از منطقه سقوط خارج می شود.

چمنیان درباره عملکرد تیم ملی نوجوانان در بازی های مقدماتی جام ملت های آسیا گفت: بازیکنان بسیار خوبی در این تیم حضور دارند و سرمربی تیم نفرات فوق العاده آماده ای را برای تیمش انتخاب کرده است. انتظار می رفت این تیم به مرحله نهایی صعود کند و امیدوارم در مرحله پایانی به جام جهانی راه پیدا کنند چرا که حضور در چنین تورنمنتی برای تیم های جوانان و نوجوانان ایران یک شایستگی است. شاگردان حسین عبدی بازی های تدارکاتی خوبی داشتند و هماهنگی بازیکنان و سایر اعضای تیم برای برگزاری چنین مسابقاتی بود. شرایط مشابه این برنامه ریزی در سایر تیم های مشابه دیده نشده است و امیدوارم فدراسیون فوتبال اردوهای مناسبی را برای حضور در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی تدارک ببیند تا شاهد پیشرفت جوانان ایران در جام جهانی با حفظ گذشته خوب.

انتهای پیام/4048/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا