خبرهای کلی

میدان جنگ سایبری – رویداد برتر

دنیا با نیروهایی مواجه است که مجهز به فناوری کامپیوتری هستند و می توانند از طریق هک شدن، صدمات مجازی را به مردم وارد کنند و با کلیک یک دکمه ضرر مالی به مردم وارد کنند.. در سال‌های اخیر، تلقی فضای مجازی به‌عنوان میدان جنگ دستخوش تغییرات چشمگیری شده است که مهم‌ترین آن تأثیر مخرب این حملات بر دولت‌ها، گروه‌ها و افراد است. مهم ترین نوع این نوع حملات هک است که یکی از نگران کننده ترین موارد برای دولت ها و افراد است.

ریشه اصلی این نگرانی وجود طرف های مختلف در این موضوع و دشواری ریشه یابی است. دلیل دیگر نیز به تعریف پایه حمله و ارزیابی هزینه های اثرات برمی گردد. وب گسترده به سایت تنش ها از جمله جاسوسی، دسترسی غیرمجاز و کنترل پایگاه های داده تبدیل شده است که می تواند امنیت ملی برخی کشورها را تهدید کند.. با توجه به وقوع چنین تحولاتی، بیشتر دولت ها موضوع فضای مجازی را در اولویت قرار داده و بر توسعه سازوکارهای پیشگیرانه تمرکز کرده اند..

حملات سایبری به گزینه ای قدرتمند و ارزان برای جنگ تبدیل شده است. دنیا با نیروهایی مواجه است که مجهز به فناوری کامپیوتری هستند و می توانند از طریق هک شدن، صدمات مجازی را به مردم وارد کنند و با کلیک یک دکمه ضرر مالی به مردم وارد کنند.. رویدادهای مجازی و واقعی اخیر بیشتر در مورد حوزه جنگ سایبری نشان داده است. این امر به ویژه پس از اقدامات گروه Anonymous صادق است (هکرهای گمنام)که یک شبکه بین المللی از هکرها به طور فزاینده ای آشکار شده است. این شبکه مقاصد جهانی و خاورمیانه از جمله اسرائیل را هدف قرار می دهد. با توجه به روند این حملات به نظر می رسد که تنش بین بازیگران به نوعی حمله و ضدحمله به اوج خود رسیده است که علیه تأسیسات و سیستم های مناطق مختلف کشورهای دو طرف جنگ یا استفاده می شود. باعث خسارت مادی غیر مادی می شود.. برآورد میزان این خسارات و تاثیر آن بر اقدامات و برنامه های مالی و تکنولوژیکی نهادهای غیرنظامی و نظامی متفاوت است..

توانایی مدیریت موفقیت آمیز این مشکل به یک مفهوم اصلی برای دولت ها تبدیل شده است که باید از این دانش برای طراحی مجدد سیستم های امنیتی و فناوری در عصر اطلاعات استفاده کنند.. اهمیت موضوع از آنجا ناشی می شود که حملات سایبری همچنین می تواند به عنوان راهنمای آنها برای درک چگونگی مواجهه با پیامدهای این پدیده در دنیای فیزیکی باشد.. حملات سایبری باید به لیست تهدیدهای سنتی که همه دولت ها، گروه ها و افراد با آن مواجه هستند اضافه شود.. این حملات می تواند کشورها یا جهان را نابود کند (به ویژه زمانی که نقش فضای مجازی در بسیاری از حوزه‌ها افزایش می‌یابد و افراد، گروه‌های سیاسی و نهادهای دولتی بیش از پیش برای تأثیرگذاری بر فضای ایجاد شده اینترنتی متکی هستند.. این امر اهمیت استراتژیک و اثربخشی این مکانیسم ها را در دستیابی به اهداف کاربران برجسته می کند.).

امروزه ابزارهای دیجیتالی و فیزیکی بیشتری با کاربران متخصص برای آزمایش عملکرد شبکه و شناسایی عیوب موجود است.. هکرها گزینه های زیادی برای انجام عملیات روی سیستم دارند. در طول دهه گذشته، اینترنت و نرم افزار شاهد ظهور ابزارهای زیادی بوده است که به طور بالقوه می تواند به سیستم های فناوری اطلاعات آسیب برساند.. این ابزارها برای افراد حرفه ای یا سازمان هایی با فعالیت محدود طراحی نشده اند. ابزاری توسعه یافته است که می تواند سیستم های کامپیوتری را به خطر بیاندازد و به نفع شخص ثالث یا برای اهداف دیگر عمل کند..

جهان امروز اولین طوفان سایبری خود را پس از افشای هزاران سند طبقه بندی شده بین وزارت امور خارجه آمریکا و مأموریت های آن در سراسر جهان در وب سایت آن تجربه کرد.. این افشاگری روابط بین‌الملل بین تعدادی از رهبران جهان را که سخنان ضبط شده آنها در تضاد با مواضع عمومی آنها بود، متشنج کرد.. این موضوع باعث ناآرامی و اعتراض بسیاری از کشورها شده است. استفاده از اینترنت در انتشار این خبر تاثیر بسزایی در ایجاد این ایده داشته است که اینترنت به عنوان یکی از ثمرات انقلاب در ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند خطرناک باشد و قابلیت های متنوع و نامحدودی که وجود دارد. سرویس کاربران هر دو خوب هستند. و می تواند عواقب بد و درونی داشته باشد. ، منطقه ای و جهانی است

6565

دکمه بازگشت به بالا