خبرهای کلی

چرخش تند باد هسته‌ای! – رویداد برتر

چند روز قبل از حمله روسیه به اوکراین، مقاله ای نوشتم: اوکراین از منظر مدیریت بحران، بر اساس تحلیل های شخصی و اخبار جهان در مورد مذاکرات و تهدیدات دو کشور درگیر در این رابطه، روز بعد دقیقاً همین اتفاق افتاد!

همین نظر اینجا:

https://www.khabaronline.ir/news/1606296/اوکراین-از-دیدگاه-مدیریت-بحران.

همانطور که در مقاله اشاره کردم، من چیز زیادی از سیاست نمی دانم، یعنی علاقه ای ندارم، اما تا حدودی در مورد مدیریت بحران که در راه اندازی و انتشار آن در کشور مشارکت فعال داشتم، درک می کنم، بنابراین در مورد آن تحقیق کنید. و من هر از گاهی در مورد آن می نویسم. , پس از مقاله بسیار خوانده شده ام در مورد جنگ بین روسیه و اوکراین! یا به بیان دقیق تر، تقریباً دقیقاً اتفاق افتاده است. چهار مقاله زیر برای مطالعه و درمان شما:

https://www.khabaronline.ir/news/1606891/اشغال-چرنوبیل-و-مدیریت-صحیح-بحران-توسط-روسیه.

https://www.khabaronline.ir/news/1608045/تعیدی-بر-استراتژی-اشغال-چرنوبیل

https://www.khabaronline.ir/news/1609279/جایگاه-رفیع-ایران-گرجستان-و-بازی-هزارنک-ناتو

https://www.khabaronline.ir/news/1632562/زنگ-هزاری-برای-آغاز-جنگ-جهانی

نکات زیادی در مقالات ذکر شده و مورد بحث قرار گرفته است که همگی جای خود را برای بحث دارند، اما موضوعی که همچنان به صورت اساسی و جدی در مقالات فوق مطرح و مورد بحث قرار گرفته و قابل تامل است، زمان تهدیدات هسته ای روسیه و اشغال چرنوبیل است. اوکراین .روسیه این کار را کرد! وجود دارد همانطور که در مقاله اشاره کردم، در پس اشغال چرنوبیل، اولین حمله روسیه به اوکراین و تبدیل “تهدید به فرصت” یک هدف هسته ای بود و روسیه همچنان اروپا را با این استراتژی تهدید می کند، جنگ هسته ای!

در این زمینه، کار آنقدر مهم شده است که روز گذشته یک سیاستمدار کارگری مرده مانند مرکل گفت:

آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان گفت: نادیده گرفتن اظهارات رهبر روسیه به عنوان یک بلوف و جدی گرفتن آنها نشانه ضعف نیست، بلکه نشانه خرد سیاسی است که به حفظ فضای مانور کمک می کند. لازم به ذکر است که سخنان امروز مرکل واکنشی به اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است که پیشتر در خطاب به شهروندان روس به کسانی که “در تلاش برای ارعاب مسکو با سلاح های هسته ای هستند” هشدار داده بود که “باد شدید” باید علیه آن بچرخد. منبع: euronews/265

بنابراین، همانطور که در مقالات آورده ام:

1- روسیه در گام اول اشغال چرنوبیل از شاهکاری در مدیریت بحران استفاده کرد.

2- روسیه با اشغال چرنوبیل تهدیدات احتمالی را به نفع خود تبدیل کرد تا جایی که امروز پوتین می گوید ممکن است طوفان به سمت آنها بچرخد!؟!؟ استفاده از مثال پوتین برای چرخش باد فایده ای ندارد! (شاید پوتین هم مقاله نویسنده را خوانده باشد؟) همان تحلیل جریان بادهای سمی به سمت اروپا در مقاله دوم من در بالا!؟!؟ حتما بخونید تحلیل مقاله من و پوتین کاملا یکیه!

3- و بالاخره به دلیل فشار عظیم جهانی بر روسیه، بعد از اینکه همه ملت ها زیر دست اوکراین همدیگر را زیر پا گذاشتند، هیچ کدام از آن ها سودی نبردند و فقط اوکراین نابود شد (در مقاله ها اشاره کردم) اگر مسکو و اگر با تهدیدات آن مقابله نمی شود، یک جنگ هسته ای، هر چند محدود، دور از انتظار نخواهد بود

* کارشناس ارشد کشوری طراحی سازه، زلزله و مدیریت بحران، موسس مقاوم سازی و مدیریت بحران در ایران و موسس انجمن زبدگان شهر در کشور.

6565

دکمه بازگشت به بالا