خارجی

گانتز: برنامه هسته‌ای ایران بزرگ‌ترین چالش راهبردی اسرائیل است

بنی گانتز، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی دیروز (دوشنبه) در کنفرانس پیش از انتخاباتی که توسط وب سایت معاریو برگزار شد، از مدیریت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل در مورد برنامه هسته ای ایران انتقاد کرد و او را به بی کفایتی متهم کرد.

روزنامه تایمز اسرائیل در این گزارش نوشت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در سخنانی گفته است که نتانیاهو که ریاست حزب لیکود را بر عهده داشت، در دوران نخست وزیری خود بیشتر به «نمایش روابط عمومی» علاقه داشت تا اقدام عملی.

گانتز با انتقاد از سیاست‌های نتانیاهو در قبال برنامه هسته‌ای ایران گفت که این سیاست‌ها برای مبارزه ما علیه برنامه هسته‌ای ایران مضر است و تاکید کرد که موضوع هسته‌ای ایران «بزرگ‌ترین چالش استراتژیک» پیش روی رژیم صهیونیستی است.

وی در سخنانی علیه سیاست های نتانیاهو گفت: این سوءمدیریت با سخنرانی نتانیاهو در کنگره (ایالات متحده) در سال 2015 با وجود مخالفت رئیس جمهور (باراک) اوباما آغاز شد. این تصمیم یک سیاست نادرست بود که در روابط اسرائیل و آمریکا بی سابقه بود.

گانتز همچنین گفت: نتانیاهو در سال 2018 با دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی مشورت نکرده و هیچ گونه آمادگی “دیپلماتیک، اقتصادی یا نظامی” برای این خروج را پیش از تحت فشار قرار دادن موفقیت آمیز دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای خروج از برجام انجام نداده است. درعوض، “به جای اقدام عملی، برای روزنامه ها عینک های روابط عمومی و عینک ارائه کرد”.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی از سیاست نتانیاهو در قبال برنامه هسته ای ایران انتقاد کرد که نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در دوران ریاست جمهوری خود اقدامات زیادی را علیه برنامه هسته ای ایران انجام داد.

اخیراً گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه «بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در کتاب جدید خود داستانی از پیشنهاد خود در سال 2013 به «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران ارائه کرده است.

310310

دکمه بازگشت به بالا