اقتصادی

یک مطلب کاربردی برای علاقمندان به آشپزی/چطور ظروف آشپزی استیل را نچسب کنیم؟

غزل زیاری: تابه های استیل از جمله ظروف اصلی در بسیاری از خانه ها و رستوران ها هستند. شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که بعد از آخرین باری که مرغ را در طویه استیل سرخ کردید و تکه های مرغ به طویله چسبید و غذایتان شکل و ظاهرش را از دست داد و تکه های غذای سوخته به ته طاوه چسبید. در استفاده از taweh شما حدس زدید که فولاد.

اما احتمالاً از خود پرسیده اید که “باید راه بهتری برای استفاده از این طاوح ها وجود داشته باشد” و باید بدانید که با علم و دانش روز و عملیات حرارتی مناسب می توانید از “اثر لیدنفراست” و در نتیجه قابلمه های استیل بهره ببرید. داخل تابه نچسب

بیشتر بخوانید:

البته به این نکته هم اشاره کنیم که حتی با این روش تخم مرغ خام را در تابه سرد و بدون روغن نمی شکند و با دمای کم سرخ می کنند و مستقیماً در بشقاب سرو می کنند. اما با افکت لیدنفراست می توانید هر زمان که نیاز بود، غذا را بدون چسبیدن به ته طاوه، آزادانه جابه جا کنید و برای شستن طاوه لازم نیست آن را آسیاب کنید.

روش صحیح استفاده از ورق های فولادی

هرگز غذا را در سینی سرد قرار ندهید مگر اینکه بخواهید آن را در یک کفگیر استیل گرم کنید. قبل از شروع پخت و پز و قبل از ریختن غذا حتی روغن، طاوه را کاملا گرم کنید.

دلایل متعددی برای این امر وجود دارد. اول اینکه، وقتی غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت یا مرغ در یک تابه سرد قرار می گیرند و همزمان با ماهیتابه گرم می شوند، پروتئین ها به عناصر خاصی در فلز تابه مانند اتم های آهن متصل می شوند. به همین دلیل است که مرغ در نهایت به طاوه می چسبد. هیچ اتفاق نظر علمی در مورد اینکه چرا این اتفاق می افتد وجود ندارد. اما برخی معتقدند داستان مانند تخم مرغ و پوسته آن است که وقتی تخم مرغ جوشانده شد، باید آن را مستقیماً در آب در حال جوش انداخت; به جای تلاش برای شروع و پیگیری روند پخت تخم مرغ با آب سرد. هنگامی که یک تخم مرغ خام را در آب سرد قرار می دهید، پروتئین غنی از پروتئین به غشای پوسته تخم مرغ متصل می شود و پس از اتمام فرآیند پخت، پوست کندن تخم مرغ را سخت تر می کند. اما اگر تخم‌مرغ خام را مستقیماً در آب در حال جوش قرار دهید، پروتئین‌ها به هم متصل می‌شوند و در نتیجه پوست‌کردن تخم‌مرغ پخته راحت‌تر می‌شود.

دلیل دوم گرم کردن تاوه قبل از شروع پخت نیز بسیار مهم است. باید بدانید که از نظر میکروسکوپی، فولاد ضد زنگ دارای سطح متخلخلی است و با انبساط و گرم شدن فلز، این حفره ها کوچکتر و کوچکتر می شوند و سطح صاف می شود و باعث می شود مواد غذایی کمتر به سطح بچسبند. البته مدت زمان لازم برای گرم شدن طویله بستگی به نوع طوه و قدرت اجاق گاز دارد. پس باید بدانید زمان مناسب برای افزودن غذا به طاوه چه زمانی است و می توانید از تست آب برای تعیین زمان مناسب استفاده کنید.

چگونه قابلمه های استیل نچسبند؟

دمای مناسب برای افزودن غذا به این صورت است که وقتی یک قطره آب داخل تابه گرم شده می‌ریزید، بلافاصله تبخیر نمی‌شود و مانند یک توپ هاکی در اطراف تابه گردش می‌کند. دلیل این امر “اثر Leidenfrost” نامیده می شود و این کار با اجازه دادن به لایه نازک گاز بین صفحه و سطح زیر آن به یک سطح تقریبا بدون اصطکاک تبدیل می شود. در حین آزمایش قطره آب، در اثر تماس با فلز داغ، یک لایه نازک از آب بلافاصله تبخیر می شود و یک پتوی گاز ایجاد می کند که به سایر قطرات آب کمک می کند تا روی بخار بلغزند. این تاثیر در آزمایشی که با یک قطره آب انجام می دهیم بیشتر دیده می شود، اما در مورد غذا هم همینطور است و وقتی رطوبت غذا به چسب برخورد می کند، غذا همان نیروی لغزشی را می گیرد.

بیشتر بخوانید:

حالا که تاوه به اندازه کافی داغ شد، قطرات آب را داخل تاوه بریزید، روغن پخت مورد نظر را داخل تاوه بریزید و مواد را اضافه کنید.

اما کار شما تمام نشده است. “اثر Leidenfrost” به دمای بالا و پایدار نیاز دارد. بنابراین مراقب باشید مواد غذایی را مستقیماً از یخچال یا فریزر داخل تاوه نگذارید. قرار دادن یک تکه بزرگ گوشت سرد در نوار چسب احتمالاً دمای سطح فلز را به اندازه‌ای کاهش می‌دهد که غذا به فولاد ضد زنگ بچسبد و کل فرآیند گرم کردن اولیه اره را بی‌فایده می‌کند. اما اگر همان تکه گوشت در دمای اتاق باشد، در تماس با روغن داغ، بلافاصله آب موجود در آن را آزاد می کند و زمانی که رطوبت گوشت تبخیر شده و سطح گوشت از طویله جدا می شود، صدای قیقه در می آید. شنیده شد.

افزودن غذا در دمای اتاق نیز خطر شوک حرارتی را که مضر است به حداقل می رساند. از یک طرف به دلیل تغییر شدید دما که می تواند به تابه آسیب برساند و از طرف دیگر منجر به پاشیدن روغن داغ می شود که اتفاق خطرناکی است.

آیا باید ورق فولادی خود را روغن کاری کنم؟

برای بسیاری از ظروف پخت و پز، توصیه می شود قبل از استفاده برای اولین بار آنها را به روش های مختلف روغن کاری کنید. اما این در مورد تابه های فولادی صدق نمی کند و فقط در مورد تابه های چدنی و فولادی کربنی صدق می کند تا با ایجاد لایه ای از روغن پلیمریزه، لغزنده تر شوند. این کار نه تنها کف تابه ها را صاف تر و صیقلی تر می کند، بلکه از آنجایی که تابه های چدنی و فولادی کربنی به سرعت در برابر آب و زنگ زدگی واکنش نشان می دهند، می تواند یک لایه محافظ برای آنلاین و موم آنها تشکیل دهد.

اما با فولاد ضد زنگ Tave این اتفاق نمی افتد و حتی شما می توانید بدون ترس Tave خود را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

من نمی توانم برگر را سالم و سالم به Tave Steel برگردانم

قاعده کلی در فولاد ضد زنگ این است که فقط در صورت امکان می توانید غذا را به راحتی بچرخانید. بنابراین، اگر برگر در حین چرخاندن گوشت برگر در این تاوه مقاومت کرد، آن را مجبور نکنید.

به شرطی که تاوه را خوب گرم کرده باشید و قبل از شروع به پختن مقدار کافی روغن در آن ریخته باشید، فقط باید کمی صبر کنید تا همبرگر را برگردانید تا پروتئین های گوشت به خوبی به هم بچسبند. این فرآیند علاوه بر ایجاد پیوند بین پروتئین های گوشت، بر طعم همبرگر نیز تأثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید:

اگر زمان بیشتری را صرف پختن آن می کنید نگران خشک شدن همبرگر خود نباشید. در سال 2020، گروهی از محققان کره‌ای در دانشگاه ملی سئول دریافتند که پختن غذا در حرارت بالا میزان رطوبت داخلی آن را کاهش می‌دهد و حتی آن را خوشمزه‌تر می‌کند. متأسفانه نوع طوای مورد استفاده در این تحقیق گزارش نشد و در نتیجه آزمایش ها بازخورد زیادی دریافت نکردند.

بنابراین همانطور که گفتند اگر خودتان این روش ها را امتحان کنید به این نتیجه می رسید که یک تابه استیل می تواند همراه فوق العاده ای در هنگام آشپزی باشد.

5858

دکمه بازگشت به بالا