جامعه

آغاز رسیدگی به اعتراض محکومان به اعدام حوادث اخیر در دادگاه تجدیدنظر

القاسمهر اعلام کرد؛

رئیس کل دادگستری استان تهران از آغاز جلسه رسیدگی به اعتراض محکومان به اعدام در رابطه با اغتشاشات اخیر تهران خبر داد.

علی القاسمهر از گروه جامعه خبرگزاری آنا گزارش می دهد؛ رئیس قاضی استان تهران گفت: تعداد قابل توجهی از پرونده های حقوقی مربوط به اغتشاشات اخیر در دادسرا در حال بررسی و رسیدگی است که برای برخی از آنها احکام بدوی صادر شده است.

القاسمهر که در جمع خبرنگاران حاضر در جشن آزادی زندانیان «معاصر» با تلاش بسیج وکیل دادگستری حضور داشت، ادامه داد: پرونده های قابل توجهی در اختیار مسئولان قضایی قرار دارد. تحقیقات را تکمیل کنید تا تمام اسناد و مدارک به دقت مورد بررسی قرار گیرد.»

وی افزود: برای بخشی دیگر از پرونده ها کیفرخواست صادر شده و رسیدگی به پرونده ها همچنان ادامه دارد که در مورد برخی از آنها حکم بدوی صادر و در مرحله ابلاغ است و در صورت تجدیدنظرخواهی رسیدگی می شود. به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران بیان کرد: به احکام اعدام صادر شده در رابطه با اغتشاشات اخیر که دادگاه تجدیدنظر شروع کرده است ایراداتی وارد شده است.

القاسمهر گفت: رسیدگی قضایی مربوط به اغتشاشات در چارچوب موازین شرعی و قانونی صورت می گیرد و تاکید داریم که تشریفات قانونی دادسرا و دادگاه برای متهم رعایت شود و قانون و حقوق باید رعایت شود. اجرا شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا