سلامت و دانش

اولین واکسن کوویدِ ساخت ژاپن در انتظار مجوز

شرکت داروسازی ژاپنی «شیونوگی» (Shionogi) روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد که درخواستی را برای تأیید واکسن کووید خود که اولین واکسن کرونا تولید شده در ژاپن است به وزارت بهداشت ارائه کرده است.

به گزارش رویداد برتر، این اولین درخواست برای تایید واکسن کووید-۱۹ در ژاپن است.

این شرکت داروسازی اعلام کرد که از وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن خواسته است تا این واکسن را به عنوان واکسن اولیه بزرگسالان و به عنوان واکسن تقویت کننده علیه ویروس کرونا تایید کند.

واکسن مبتنی بر پروتئین نوترکیب که در بالا ذکر شد مشابه واکسن کووید تولید شده توسط Novavax است و با واکسن های مبتنی بر RNA تولید شده توسط Pfizer و Moderna متفاوت است.

در صورت تایید، واکسن ژاپنی می تواند راه حل موثری برای کسانی باشد که قبلا به دلیل آلرژی یا مشکلات دیگر قادر به دریافت واکسن کرونا نبوده اند.

به گفته شرکت داروسازی Shionogi، یک کارآزمایی بالینی واکسن تقویت‌کننده جدید نشان داد که سطوح آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده که به پیشگیری از عفونت‌های ویروسی در افرادی که واکسن را دریافت کرده‌اند، تقریباً مشابه سطح آنتی‌بادی‌های واکسینه شده با واکسن فایزر است.

شینوگی همچنین اعلام کرد: در کارآزمایی بالینی واکسن، میزان آنتی بادی خنثی کننده از نظر آماری بیشتر از سطح آنتی بادی تلقیح شده با واکسن آسترازنکا بود.

به گزارش ژاپن تایمز، دیگر رقبای ژاپنی از جمله دایچی سانکیو و کی ام بیولوژیکس نیز در تلاش برای تولید واکسن کرونا هستند.

ژاپن اولین داروی کراون تولید داخل را تایید کرد

Shionogi در حال حاضر تنها دو روز پس از دریافت خبر تایید استفاده اضطراری از یک داروی خوراکی ویروس کرونا به نام Xocova که توسط همان شرکت داروسازی تولید می‌شود، به دنبال تایید برای ساخت و فروش واکسن کووید مبتنی بر پروتئین نوترکیب است. و در عین حال اکنون این اولین داروی تولید داخل در ژاپن است. این دارو مورد تایید وزارت بهداشت ژاپن نیز می باشد.

به گزارش تلویزیون ملی ژاپن، وزیر بهداشت ژاپن، کاتو کاتسونوبو، روز سه‌شنبه گفت که کارشناسان استفاده اضطراری از Zukowa، دارویی خوراکی ساخته شده توسط شرکت داروسازی Shionogi را تایید کرده‌اند.

بر اساس داده‌های بالینی، هیئت متخصصان این وزارتخانه شواهدی پیدا کردند که نشان می‌دهد این داروی داخلی در درمان تب و سایر علائم کووید موثر است.

مقامات بهداشتی ژاپن قصد دارند قرص های زوکووا را در سراسر کشور توزیع کنند تا بیمارستان ها به اندازه کافی دارو برای درمان یک میلیون بیمار داشته باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا