هنر و فرهنگ

اکران مستندی که به وجوه کمتر شناخته شده رهبر انقلاب پرداخته است

اکران بسته با تصاویر منتشرنشده از دیدار روز پنجشنبه رهبر انقلاب اسلامی با گروه های جهادی و حضور ایشان در زلزله بم شنبه 30 آبان ماه در دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد. انقلاب اسلامی. با حضور انقلابی علی صدری نیا کارگردان اثر و ایمان عطارزاده معاون هماهنگ کننده و رئیس اداره حفظ آثار و نشر آثار رهبر انقلاب برگزار شد.

به گزارش رویداد برتر، صدرینیا در مستند غیر رسمی دیدار روز پنجشنبه با رهبر انقلاب اسلامی در این برنامه اظهار کرد: این اثر شهریورماه تهیه و در جمعی از فعالان جهادی شهرستان فردوس رونمایی شد. در سیزدهم همین ماه در ماه های اخیر مسیر اکران میدانی و روستایی را طی کرده و گفته می شود این هفته از تلویزیون پخش می شود. ما مسجدی را به افراد غیر رسمی دادیم که شاید ارزش گفتن داشته باشد. برای روایت این جلسات فقط می توانستیم به روایت های درون جلسات تکیه کنیم و فقط می توانستیم جلسات پنج شنبه را روایت کنیم.

وی ادامه داد: شاید تصمیم ما از ابتدای کار این بود که به بهانه روایت این جلسات، چه قسمت هایی از یک موضوع را در چند جلسه بگوییم و چه در جلساتی که در آن یک جلسه روایت می کنیم، احساس می کردیم که می توانست بیشتر صحبت کند و روایت های متعددی ارائه شود. یعنی زاویه راویان حفاظت مقدس با آقا بود، اما در دو غیر رسمی که می توانست سرآغاز یک مسیر و جریان در غیر رسمی باشد، روایت آن دیدار مجموعه ای از تمام جلسات پنجشنبه بود. در آن دیدار درباره ارتباط حضرت آقا با فعالان عرصه های مختلف صحبت شد.

این کارگردان تصریح کرد: شاید این سوال زیاد مطرح شده باشد و با علم به اینکه بسیاری از جلسات حضرت آقا – که جلسات روز پنجشنبه فقط بخشی از آن بود – ارتباط آقا و فعالان عرصه های مختلف بسیار مطرح شده است. در قسمت بعدی که سه جلسه غیررسمی دانشگاهی بود به نوع پیگیری های آقای، ارتباط ایشان با نخبگان، ادامه این ارتباط در سال های مختلف و … پرداختیم. در قسمت چهارم که نشست طنزپردازان بود، سعی کردیم به گوشه هایی از دیدگاه فرهنگی حضرت آقا و تفاوت آن با برخی دیدگاه ها و سلایق فرهنگی دیگر بپردازیم.

وی ادامه داد: در پنجمین جلسه غیررسمی وارد جنبه جدیدی شدیم و می‌توانستیم در آن جلسه که علاقه‌مندان به خدمات مناطق محروم هستند، بحث کنیم، اما به ذهنمان خطور کرد که شاید حرف‌هایی که باید زده شود و بحث، شاید روحیه آقای آقا قبل از انقلاب بوده و هست و بعد از رهبری در مراسم های مختلف از آن پیروی کرد.

صدری نیا تصریح کرد: اگر خیلی جاها بررسی شود مشخص است که در برخی موارد مستقیم وارد شده اند. شاید اگر نگاهی به زمان هایی بیندازیم که مسئولان کم کاری کردند و خودشان به پست های رهبری رسیدند. مثلا خیلی از ما زلزله 20 سال پیش بم را فراموش کرده ایم و خیلی از اقشار جامعه آن را ندیده اند، آقا می روند آنجا و از قسمت های مختلف بازدید می کنند. مثلاً گاهی مردم با ماشین می آیند و در مورد مشکلاتشان صحبت می کنند اما نمی دانند آقا آنجا هستند و فکر می کنند دارند به فرماندار بم می گویند و بعضی جاها وقتی مردم متوجه حضور ایشان می شوند آقا به آنها می گوید که گزارش ندهید. به دیگران که او را دیدند. همچنین در جلسات معدود خود با مقامات BAM مشکلاتی را که می بینند با آنها در میان می گذارند و به طور جدی به آنها رسیدگی می کنند. قسمت دیگری که در این مستند به آن پرداخته شد، این نوع ارتباط و نگاه آنها با گروه های جهادی است.

در بخشی دیگر از این برنامه، عطارزاده گزارشی از مستندهای فعالیت های رهبر معظم انقلاب که توسط دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب تهیه شده است، ارائه کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا