ورزش

باید بهترین عملکرد خودم را در مکزیک ارائه دهم

میرهاشم حسینی: باید بهترین عملکردم را در مکزیک نشان دهم

نماینده وزن پنجم تیم ملی تکواندو گفت: پس از غیبت در دور قبلی مسابقات جهانی به دلیل مشکل ویزا، هدفم کسب بهترین نتیجه در مسابقات مکزیک است.

به گزارش خبرگزاری رویداد برتر، وزن پنجم تیم ملی تکواندو سالهاست که یکی از نقاط قوت تکواندو ایران در مسابقات جهانی بوده است. به این ترتیب هشت نماینده این وزن در سال های حضور تیم ملی در مسابقات جهانی در مجموع چهار مدال طلا، یک نقره و سه برنز کسب کردند.

هادی سای، رئیس فعلی فدراسیون تکواندو در 5 حضور در مسابقات جهانی، دو طلا، یک نقره و یک برنز کسب کرده است. مسعود حاجی زواره مربی فعلی تیم ملی در سه سوم یک طلا و یک برنز کسب کرد. علیرضا نصر دو بار به جام جهانی اعزام شد و مدال طلا گرفت. فریبرز عسگری در سه دوره حضور خود در مسابقات جهانی به مدال برنز دست یافت. جهانبخش رضا وندی، علی حاجی پور، محمدعلی قدری و امیرمحمد بخشی دیگر تکواندوکاران ایران در وزن پنجم بودند که از کسب مدال جهانی بازماندند.

اما در بیستمین حضور تکواندو ایران در عرصه جهانی، میرهاشم حسینی نماینده وزن پنجم کشورمان است. تکواندوکاری از 24 کشور که یک بار در 17 سالگی به عنوان قهرمانی جهان و مدال نقره وزن سوم دست یافت. دو سال بعد، منچستر با وجود آمادگی بالا به دلیل بد سلیقه میزبان و نداشتن ویزا، جام جهانی را از دست داد. حسینی در دوران حضور در تیم ملی 18 مدال رنگارنگ در مسابقات مختلف کسب کرد که 12 مدال طلا بود.

آنچه مهم است این است که میرهاشم پس از شکست در مسابقات جهانی منچستر در مسابقات جایزه بزرگ رم به مدال طلا دست یافت. اکنون پس از سه سال، تاریخ دوباره در حال تکرار است. او ماه گذشته بازی های منچستر را به دلیل عدم دریافت ویزا از دست داد و حالا قصد دارد در مسابقات جهانی طلا بگیرد.

حسینی در این خصوص گفت: در این مدت تمرینات بسیار خوبی را زیر نظر مربیان تیم ملی مقانلو، حاجی زواره و خواجوی دنبال کردیم، هم از نظر بدنی و هم از نظر فنی بسیار خوب پیشرفت کردیم و شرایط بدنی ما نیز بسیار خوب است.

حسینی افزود: بعد از المپیک وزنم را تغییر دادم و طبق قانون تمام امتیازهایم صفر شد و سپس امتیازات وزن جدید را جمع کردم تا در مسابقات جایزه بزرگ شرکت کنم. در شرایط فعلی در رده بندی المپیک در جایگاه خوبی قرار دارم. من اکثر حریفانم را می شناختم، مبارزات آنها را دنبال می کردم و اکثر آنها را تا حدودی می شناسم.

نماینده وزن پنجم تیم ملی تکواندو در نهایت گفت: در سال 2017 در سن 17 سالگی مدال نقره جهان را کسب کردم. هدف اصلی من این بود که در مسابقات 2019 این مدال را به طلا تبدیل کنم، اما متأسفانه ویزا از انگلیس صادر نشد و یک مسابقه جهانی را از دست دادم. مکزیک دومین حضور من در مسابقات جهانی است که تلاش می کنم با کسب مدال طلا نام خود را در تاریخ تکواندو ایران ثبت کنم.

انتهای پیام





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای بله و 0 به آن رای مخالف دهید

دکمه بازگشت به بالا