سلامت و دانش

به این دلایل بهتر است سمت خرید پژو ۲۰۶ مدل پایین نروید

پژو 206 یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین خودروهای بازار ایران است. اما چرا کارشناسان توصیه می کنند مدل پایین این هاچ بک را نخرید؟

سایش و حساسیت بالای سیستم هیدرولیک

پژو 206 هم مثل زانتیا جزو خودروهای پر استهلاک است و حتی اگر بدون استفاده از آن در پارکینگ بگذارید استهلاک خاص خود را خواهد داشت. مهم ترین فرسودگی این خودرو مربوط به سیستم هیدرولیک، جعبه فرمان، اکسل و سیستم تعلیق جلو است که البته سیستم هیدرولیک را باید بزرگترین مشکل این خودرو دانست. در واقع سیستم هیدرولیک پژو 206 بسیار حساس و میرایی است و این مشکل در مدل های پایین آن بیشتر به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید:

پژو 206 مدل 80 که به تیپ 1 معروف است تا چند سال دیگر با این مشکل مواجه خواهد شد. به همین دلیل است که 95 درصد هیدرولیک های مدل های 80-85 بعد از مدتی سروصدا می کنند و صاحبان باید آن ها را تعویض کنند.

خرابی دسته راهنما

دسته راهنما یکی دیگر از مشکلات مدل های پایین پژو 206 است که بسیاری آن را با نام سیستم Cam 2000 می شناسند. در واقع این سیستم که یکی از ارکان اصلی راندن خودرو به حساب می آید، بسیار حساس است، بنابراین احتمال خرابی آن زیاد است.

فرمان این خودرو پس از 10 سال کارکرد دچار مشکل اتصال شد که علاوه بر کار نکردن فرمان، در مسافت پیموده شده بیشتر شکسته و پس از مدتی بوق خودرو نیز غیر فعال شد. یکی دیگر از مشکلات این سیستم روشن بودن چراغ های جلو است. البته هزینه تعمیر سیستم 2000 COM حدود 200-250 هزار تومان است که در خرید پژو 206 باید از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

جلوی پژو 206 ضعیف است

یکی دیگر از معایب پژو 206 سیستم تعلیق ضعیف است. البته مدل های پایین تر این خودرو از سیستم تعلیق جلو بهتری نسبت به نمونه های بعدی برخوردار هستند اما به دلیل عملکرد بالا کارایی خود را از دست داده و به همین دلیل نیاز به تعویض دارد. اگرچه تعویض یا تعمیر روکش جلو برای همه خودروها پس از چند سال طبیعی است، اما با توجه به قیمت بالای قطعات خودرو، برای تعویض و تعمیر کامل روکش جلو باید حداقل 2 میلیون تومان هزینه کنید.

به این دلایل بهتر است پژو 206 مدل نخرید

تقویت کننده ترمز ضعیف است

پژو 206 از سیستم ترمز بسیار خوبی استفاده می کند، تمام چرخ های مدل های برتر آن مجهز به سیستم دیسکی هستند. اما سیستم کمکی ترمز این خودرو ضعیف است و پس از چند سال هنگام ترمزگیری صدای سوت می دهد و هوا از زیر پای راننده خارج می شود. بنابراین تعویض بوستر ترمز حدود 2 میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.

خرابی گیربکس پژو 206 تیپ 6

سیستم انتقال نوع 6 این هاج بک دارای معایبی است و مالکان باید هزینه زیادی برای تعمیر آن بپردازند. علاوه بر این برخی از مکانیک ها گیربکس های اتوماتیک را تعمیر و سرویس می کنند و این مشکل بر هزینه آن می افزاید.

5858

دکمه بازگشت به بالا